پروفیل های نور خطی یا همان نورهای لاینی محصولاتی هستند که روشنایی را در امتداد یک خط صاف ارائه می دهند و به همین دلیل است که با ناملامپ های خطی نیز شناخته می شوند. این چراغ ها به عنوان مدرن ترین و جدیدترین محصولات موجود در بازار به شمار می آیند و هیچ ابزاری تاکنون نتوانسته است به عنوان یک جایگزین مناسب برای آنها انتخاب شود. 

کیفیت و ظرافتی که در ساختار این محصولات موج می زند تا حد زیادی در تکمیل شدن پروژه موثر است و دکوراسیون کاران یا نورپردازان نورهای لاینی را به عنوان اولین گزینه برای خریدهای خود در نظر می گیرند. دست به این محصول بسیار ساده و راحت است و نگرانی از بابت بروز خطا در عملیات نصب وجود ندارد زیرا پروسه نصب این محصول یک روند تعریف شده و معین است. 

ابزارآلاتی که برای انجام این عملیات نیاز دارید نیز همگی در دسترس و ابتدایی هستند و به همین دلیل می توان گفت انجام آن از عهده افراد غیرمتخصص نیز برمی آید. پروفیل های نور خطی دفنی برای روشن کردن قسمت کف زمین مورد استفاده قرار می گیرند. 

این نورهای لاینی جذابیت چشمگیری به حیات ساختمان یا راهروهای خارجی و داخلی می بخشند. البته استفاده از این محصول محدود به راهرو و حیاط نمی شود و می توان آن را در هر جایی که لازم باشد نصب کرد. تنها کافیست در قسمت مورد نظر یک شکاف هماهنگ با ابعاد نور خطی ایجاد کنید و سپس محصولات را در بخش فرو رفته نصب نمایید. 

محافظت از نورهای لاینی در برابر فشار و ضربه

نور های لاینی

همانطور که می دانید نورهای لاینی دفنی در قسمتی قرار می گیرند که حداکثر فشار را در اثر تردد افراد تحمل می کنند. اما چرا با راه رفتن بر روی این محصول حتی خدشه ای به قسمت ظاهری و بیرونی آن وارد نمی شود و تجهیزات داخلی و همچنین محفظه فلزی پروفیل به حالت اولیه خود باقی می مانند؟ 

علت این رخداد را می توان در جنس فلز به کار گرفته شده در ساختار محفظه آن جستجو کرد. شرکت های معتبر تولید کننده انواع لامپ های خطی که سابقه حرفه ای و طولانی مدتی در این زمینه دارند می دانند که استفاده از فلز مرغوب آلومینیوم آنادایز شده بهترین گزینه برای ساخت این محصولات به شمار می رود. 

آلومینیوم هایی که طی فرایند آنادایزاسیون قرار می گیرند مقاومتی بیشتر از آلومینیوم های معمولی پیدا می کنند و بدین ترتیب می توان روی استقامت آنها در برابر فشارها و ضربه های متعدد حساب کرد. همچنین استفاده از یک دیفیوزر قوی و ضد ضربه در قسمت رویه این لامپ ها باعث می شود بتوانید با خیال راحت بر روی آنها قدم بگذارید و نگرانی از بابت ترک خوردن دیفیوزر نداشته باشید. 

توجه به این نکته ضروری است که شرکت های نامعتبر که اجناس خود را در سطح کیفی پایین عرضه می کنند نسبت به انجام این موارد بی تفاوت بوده و محصولاتی را روانه بازار می کنند که از لحاظ طول عمر و تحمل وزن بسیار ضعیف هستند بنابراین فروشنده ای را انتخاب کنید که دارای سوابق درخشان و طولانی مدت است. 

مراحل نصب پروفیل نور خطی دفنی

نورخطی دفنی

نصب پروفایل نور خطی به صورت دفنی شامل چند مرحله می شود اما مهم ترین آن انتخاب محل مناسب برای نصب پروفیل است. اگر بخواهیم این مراحل را به صورت شماره گذاری شده و به ترتیب بیان کنیم عبارتند از: 

انتخاب محل مناسب: بهتر است مکان هایی را برای نصب پروفیل انتخاب کنید که عبور و مرور زیادی بر روی آنها صورت نپذیرد. به عنوان مثال قسمت های کناری و نزدیک به گوشه دیوار و همچنین بخش های مجاور باغچه های راهرویی از جمله مواردی هستند که می توان با خیال راحت پروفیل نور خطی دفنی را در اینجا نصب نمود و نگرانی از بابت ایجاد آسیب برای این محصول نداشت. همچنین باید دقت داشته باشید که محل مورد نظر انتخاب شده اشراف کامل به تمام زوایا داشته باشد تا نور محصول در همه جهات پراکنده گردد و توجه افراد را به خود جلب نماید. 

  1. تهیه ابزار مناسب: شما برای نصب پروفیل نور خطی نیاز به ابزار آلات خاص و پیچیده ای ندارید و تنها می توانید با استفاده از چند پیچ و رولپلاک و همچنین یک دستگاه دریل صفر تا صد عملیات نصب را به پایان برسانید. اما دقت داشته باشید که از دریل پرقدرت استفاده کنید تا بتوانید به خوبی زمین را سوراخ نمایید. 
  2. نصب تجهیزات نوری: پس از اینکه سوراخ کاری ها را در زمین انجام دادید و پروفیل را با استفاده از پیچ در محل مورد نظر فیکس کرده اید نوبت به قرار دادن ال ای دی ها و تجهیزات مختلف نورپردازی است. شما می توانید ال ای دی ها را با استفاده از چسب در قسمت محفظه فلزی پروفیل نور خطی محکم کنید و سپس با اتصال آنها به منبع تغذیه نوردهی را آغاز کنید. 
  3. قرار دادن دیفیوزر: فراموش نکنید که را بر روی پروفیل قرار دهید تا از آسیب رسیدن به اجزای داخلی جلوگیری گردد و نور با یکنواختی بیشتری پراکنده شود. 
  4. انباشته کردن حفره: در مرحله آخر لازم است با استفاده از مصالح ساختمانی مناسب نور خطی را در محل مورد نظر فیکس نموده و ظاهر زیبا را به وجود بیاورید. 

نور خطی دفنی لبه دار بهتر است یا بدون لبه؟

نورهای لاینی

انتخاب مدل نورهای لاینی تا حد زیادی بستگی به شرایط ساختمان و تجهیزات موجود در آن دارد. هر ساختمانی مدل معماری متفاوتی داشته و بدین ترتیب انتخاب محصول برای هر کدام از بناها به صورت منحصر به فردی شکل می گیرد. 

پروفیل های نور خطی در مدل های گوناگون تولید می شوند که از آن جمله می توان به لبه دار یا بدون لبه اشاره نمود. مقصود از لبه قسمت های افقی موجود در محفظه فلزی است که باعث می شود پروفیل در محل مورد نظر فیکس شده و تکان نخورد و همچنین ظاهری زیباتر را به وجود بیاور. ند

چنانچه برای نصب  لامپ های خطی دفنی با یک کانال مرتب و هم اندازه با پهنای پروفیل روبرو هستید پیشنهاد می شود از محصولات بدون لبه استفاده کنید زیرا همین هم اندازه بودن کانال با محصول نور خطی باعث می شود لاین نوری به خوبی در کانال قرار گرفته و فیکس شود و بدین ترتیب از آسیب نیز به دور خواهد ماند. 

اما در صورتی که لبه های کانال دچار خوردگی شده اند و منافذی را برای ورود حشرات یا آب و رطوبت به وجود آورده اند پیشنهاد می شود از نور خطی های لبه دار استفاده کنید تا علاوه بر استقامت بیشتر بتواند خوردگی های لبه کانال را نیز بپوشاند و بدین ترتیب ظاهری ظریف تر به وجود بیاورد. 

شرکت تولیدی پاخور

شرکت تولیدی پاخور نامی آشنا در بازار خرید و فروش  لامپ های خطی به شمار می رود و در رسته بزرگترین تولید کنندگان محصولات نور خطی در سطح کشور قرار گرفته است. این مجموعه تولیدی تاکید فراوان بر مشتری مداری داشته و از طریق بهره گیری از کارشناسان با توجه به حرفه ای توانسته است تا حد زیادی به این هدف دست پیدا کند. 

قیمت محصولات تولید شده توسط شرکت تولیدی پاخور مناسب و مقرون به صرفه است و در مقایسه با محصولات وارداتی خارجی کیفیتی رقابت برانگیز ارائه می دهد. شما عزیزان می توانید از طریق شماره تلفن های قرار داده شده در سایت با کارشناسان ما تماس بگیرید و جدیدترین قیمت ها را دریافت کنید.