قرنیز نوری و به عبارتی دیگر قرنیز نور مخفی از جمله قرنیزهای مدرن و شیک به شمار می‌آید. محل قرار‌گیری این محصول بین کف و دیوار است که علیرغم ابعاد کوچکی که دارد یکی از عناصر مهم در ساختمان سازی است. هدف اصلی قرار دادن قرنیز زیبایی نیست اما در معماری نوین زیبایی ظاهری قرنیز نوری بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد.

در گذشته قرنیز برای سالم ماندن و آسیب ندیدن دیوار و کف مورد استفاده قرار می‌گرفت و شکل ظاهری آن‌ها اهمیت کمی داشت. اما با تولید قرنیز  نوری استفاده از قرنیز به عنوان یک عنصر دکوراتیو اهمیت بیشتری پیدا کرد. نوری که در قرنیز‌‌های نوری وجود دارد عملکرد آن‌ها را افزایش می‌دهد و علاوه بر محافظت از دیوار و کف، جذابیت محیط داخلی ساختمان را افزایش می‌دهد. یکی از انواع قرنیزهای نوری، قرنیز آلومینیومی می‌باشد که مانع از آسیب رسیدن به دیوار می‌شود و دارای شیار ال ای دی می‌باشد.

میزان روشنایی قرنیز‌ نوری آلومینیومی

دکوراسیون و زیبایی در نورپردازی ساختمان با قرنیز نوری

قرنیز نوری که از آلیاژ آلومینیوم ساخته شده است به دو شکل روکار و توکار قابل اجرا است. و منبع نور آن لامپ ال ای دی می‌باشد. ولتاژ چراغ‌های ال ای دی به کار رفته در قرنیز نوری آلومینیومی ۲۲۰، ۱۲ و ۲۴ می‌تواند باشد. اگر نور مورد استفاده در قرنیز ۱۲ و ۲۴ ولت باشد باید حتما از ترانس استفاده شود ولی ال ای دی ۲۲۰ ولت نیازی به ترانس ندارد. قرنیز نوری ۲۲۰ ولت مصرف بیشتری نسبت به سایر قرنیزها دارد و احتمال برق گرفتگی نیز در آن‌ها وجود دارد اما استفاده از نوع ۲۲۰ ولت آسان‌تر است.

بنابراین بهتر است از قرنیز نوری که احتیاج به ترانس دارد استفاده کنید. میزان نوری که از این ال ای دی‌ها منعکس می‌شود بین ۲۰ تا ۲۵ لومن است؛ بنابراین هر چه تراکم ال ای دی بیشتر باشد روشنایی بیشتری خواهد داشت به طور مثال برای این‌ که میزان نوری که در هر متر منعکس می‌شود ۳۰۰۰ لومن باشد باید تراکم ال ای دی‌ها ۱۲۰ باشد.

قرنیز نوری آلومینیومی چگونه نصب می‌شود؟

تولید متنوع قرنیز نوری آلومینیومی امکان نصب روکار و توکار را فراهم می‌کند. نصب توکار نیازمند محفظه‌ای است که قرنیز در داخل آن قرار بگیرد. این محصول از طریق چسب آکواریوم یا چسب ۱۲۳ در داخل فضاهای ایجاد شده قرار می‌گیرد.

بعضی  قرنیز‌های نوری به وسیله فنر نصب می‌شوند؛ زیرا شیارهایی در روی این قرنیزها قرار دارد که با قرار دادن فنر در این شیارها نصب آن‌ها انجام می‌شود. البته لازم به ذکر است که نوع دیگری از قرنیز نوری نیز وجود دارد که نصب آن‌ها از طریق پیچ انجام می‌شود.

ویژگی‌های قرنیز نوری

در قرنیز نور مخفی لامپ‌هایی با فاصله‌های یکسان و یا به صورت سراسری در پشت قرنیز قرار دارند که باعث روشنایی قرنیز می‌شوند. در محیط‌هایی که در قسمت تحتانی دیوار نیاز به نور دارند استفاده از این محصول کمک کننده است. همچنین در پشت قرنیز محفظه‌ای قرار دارد که سیم‌ها و دیگر قطعات مربوط به لامپ‌ها را به راحتی می‌توانید از آن عبور دهید. قرنیز نوری یک محصول نوین است که مطابق با کاربردهای متفاوتی که دارد تولید می‌شود.

فواید قرنیز نوری

دکوراسیون و زیبایی در نورپردازی ساختمان با قرنیز نوری

  • قرنیز نوری مانع رسیدن رطوبت به دیوار می‌شود در اثر شست و شو احتمال نفوذ آب به دیوار وجود دارد که قرنیز نوری این احتمال را به صفر می‌رساند و آسیبی به دیوار نمی‌رسد.
  • قرنیز نوری مانع وارد شدن ضربه می‌شود واز برخورد اشیا به دیوار جلوگیری می‌کند مخصوصا در زمان‌های اسباب کشی و جابه‌جایی وسایل مانع از وارد شدن آسیب به دیوار می‌شود.
  • انعکاس نور قرنیز در محیط جلوه زیبایی به آن می‌دهد و فضایی لوکس به وجود می‌آورد.
  • یکی دیگر از مزیت‌های قرنیز این است که بعضی از مدل‌های این محصول به جای نصب در پایین، در بالای دیوار قرار می‌گیرند و باعث زیبایی و جذابیت در بالای دیوار می‌شوند.
  • یکی از نگرانی‌هایی که افراد برای منظم کردن محیط مسکونی و فضای اداری دارند کابل و سیم‌هایی است که به طور نامنظم در اطراف پراکنده هستند. این سیم‌ها علاوه بر این‌ که منظره‌ای ناخوشایند به وجود می‌آورند ممکن است با گیر کردن پا به دیگران صدمه بزند. قرنیز نوری بدنه آلومینیومی می‌تواند مشکل شما را حل کند. این قرنیزها از محفظه‌هایی تشکیل شده‌اند که می‌توانید سیم‌ها و کابل‌ها را از آن‌ها عبور دهید. بنابراین با خرید قرنیز نوری آلومینیومی می‌توانید هم از مزایای آن بهره‌مند شوید و هم سیم‌ها و کابل‌ها را از گوشه و کنار منزل و اداره جمع کنید و فضای منظم‌تری را تجربه کنید.
  • اگر تاریکی انباری و پارکینگ برای شما هم مشکل ساز شده است می‌توانید با استفاده از قرنیز نوری در قسمت تحتانی دیوار انباری و پارکینگ روشنایی ملایمی داشته باشید همچنین در سالن سینما که برای تماشای فیلم لازم است تاریک باشد می‌توانید با استفاده از این قرنیزها روشنایی ملایمی در سالن سینما داشته باشید که بسیار لازم و ضروری است. همچنین در قرنیز نوری از تکنولوژی ال ای دی استفاده می‌شود که مصرف کمی دارد بنابراین نگران مصرف زیاد انرژی نباشید.
  • نورپردازی در قرنیز فضایی جذاب و زیبا برای شما به ارمغان می‌آورد به خصوص اگر طرح و مدل و رنگ آن را با دقت زیاد انتخاب کرده باشید. پخش نور ملایم و رنگی در قسمت پایین دیوار منظر‌ه‌ای زیبا و مدرن در محیط شما به وجود می‌آورد.
  • بعضی از افراد به اشتباه تصور می‌کنند که نصب قرنیز نوری کار مشکلی است؛ اما این محصول به راحتی نصب می‌شود و برای نصب به موادی مانند پیچ، فنر یا چسب آکواریوم نیاز دارد.

در زمان خرید قرنیز نوری به طور ویژه به جنس آن توجه کنید. ماده پی وی سی و ام دی اف در قرنیز نور مخفی کارآیی ندارد. برای داشتن نور مخفی در قسمت تحتانی دیوار، قرنیز آلومینیومی انتخاب مناسبی است‌ زیرا در مقابل رطوبت و ضربه استحکام بیشتری دارد. در حقیقت قرنیزهای آلومینیومی ظاهر لوکس‌تر و امتیازات بیشتری نسبت به دیگر قرنیزهای نوری دارند.

سخن آخر

دکوراسیون و زیبایی در نورپردازی ساختمان با قرنیز نوری

قرنیزنوری در معماری مدرن نقش پر رنگی در جذابیت چیدمان داخلی ساختمان دارد هرچند که اندازه کوچکی دارد. نقش‌ها و کاربردهای گوناگون قرنیز سبب شده است که در مدل‌ها و طرحهای مختلف تولید شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این محصول می‌توانید به بخش فروشگاه اینترنتی آنلاین مراجعه کنید. همچنین می‌توانید با دیگر محصولات شرکت نیز آشنا شوید. از طریق شماره‌های موجود در سایت با متخصصان شرکت ارتباط برقرار کنید و از مشاوره رایگان آن‌ها برای خرید بهتر استفاده کنید.

در باره ما 

شرکت تولیدی پاخور با بیش از ده سال سابقه ی درخشان در راستای تولید انواع پادری آلومینیومی ،انواع پروفیل های نور خطی ،  انواع ترمز پله ، پروفیل های دکوراتیو و  محصولات ایمنی پارکینگ همواره در همراهی شما عزیزان پیشگام بوده است . جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه محصولات شرکت تولیدی پاخور می توانید به بخش محصولات و یا خرید از فروشگاه اینترنتی آنلاین مراجعه فرماید  .