لاین نوری سیستم روشنایی خطی است که برای فضاهای تجاری، اداری و مسکونی استفاده می‌شود. اگر تمایل دارید با نورپردازی، محیطی جذاب و زیبا داشته باشید لاین نوری به شما کمک می‌کند. پیشرفت علم و ایجاد فناوری‌های نوظهور طیف گسترده‌ای از نورپردازیهای داخلی را به وجود آورده است.

 یکی از روش‌های لوکس و محبوب نورپردازی در طراحی داخلی، لاین نوری است  .این نورپردازی به خصوص برای سقف بسیار پرکاربرد است.  بسیاری از معماران و طراحان از این شیوه در دکوراسیون داخلی استفاده می‌کنند. المان‌های روشنایی باید درست و اصولی در سبک‌های مختلف نورپردازی استفاده شوند. اگر نورپردازی به صورت علمی اجرا شود می‌تواند در مکان‌های تجاری، مسکونی و اداری یک حس خوب القا کند.

  این نورپردازی به روش‌های توکار، آویز و روکار انجام می‌شود. برای انتخاب یک  روش نورپردازی مناسب بهتر است از راهنمایی‌های افراد متخصص و فعال در این حوزه استفاده کنید تا با توجه به ویژگی‌های محیط و متناسب با نیاز خود بهترین نوع نورپردازی را انتخاب کنید.

نورپردازی لاین نوری چیست؟

پروفیل لاین نوری  و کاربرد های آن در صنعت نور و روشنایی (قسمت دوم )

نورپردازی لاین نوری در واقع نوعی نور خطی است. نور خطی در مقابل نور مربع شکل و گرد قرار دارد. لامپ‌های مخصوص نور خطی دارای نور طولانی هستند. نور این لامپ‌ها برخلاف نور سنتی، منطقه باریک‌ تری را روشن می‌کند. اغلب چراغ‌های لاین روی دیوار یا سقف به صورت معلق، توکار یا روکار نصب می‌شوند.

نور در این محصول به شکل یک خط باریک منعکس می‌شود و از جمله جدیدترین نورپردازی‌ها می‌باشد. این نورپردازی علاوه بر فضای مدرنی که ایجاد می‌کند فواید دیگری نیز دارد.

 لاین نوری که از تکنولوژی ال ای دی بهره می‌برد از تمام مزیت‌های این فناوری نیز برخوردار است؛ بنابراین دارای مصرف کم، راندمان بالا، نور با کیفیت، دوام و ایمنی بالا است. همین ویژگی‌ها باعث شده است که مورد توجه طراحان و معماران قرار بگیرد. چراغ لاین می‌تواند منبع اصلی نور باشد و به علاوه به عنوان عنصری دکوراتیو نیز مورد استفاده قرار بگیرد. لاین نوری فضای جذابی را در محیط‌های مختلف ایجاد می‌کند.

بدنه لامپ‌های لاین نوری از آلومینیوم ساخته شده‌اند. در ساخت چراغ لاین از موادی با کیفیت استفاده می‌شود در نتیجه محصولی مستحکم و با دوام است که نوری یکنواخت در محیط مورد نظر پخش می‌کند.

انواع لاین نوری

صنایعی که در حوزه تولید انواع وسایل روشنایی فعالیت می‌کنند به دلیل کاربرد فراوان لاین نوری در طراحی دکوراسیون داخلی، انواع مختلفی از این محصول را تولید کرده‌اند. بنابراین در بازار شاهد انواع لاین نوری با طرح‌های مختلف هستیم. قبل از خرید لازم است اطلاعات کامل در مورد انواع این محصول و کاربردهای آن به دست آورید تا انتخابی هوشمندانه داشته باشید.

1. لاین نوری توکار

این محصول پر مصرف ترین نور خطی است که معمولا برای سقف به کار می‌رود و در دو نوع لبه دار و بدون لبه ساخته می‌شود. چراغ لاین لبه دار پس از انجام برش‌های لازم در سقف و دیوار نصب می‌شود. در نصب این چراغ باید شرایط استاندارد در نظر گرفته شود. چراغ لاین به وسیله بست پروانه‌ای و به آسانی نصب می‌شود.

لاین توکار برای نورپردازی در سقف کاذب تولید می‌شود و به شکل مستطیل می‌باشد. در زمان انتخاب چراغ لاین توجه به اندازه و سایز لازم و ضروری است.

در زمان نصب باید استانداردهای لازم رعایت شود تا مشکلی پیش نیاید. نورپردازی توکار برای نصب در سقف کاذب تولید می‌شود و‌ در فضاهای تجاری، اداری و مسکونی قابل اجرا است.​

2. لاین نوری روکار

چراغ لاین روکار و آویز هر دو به صورت روکار در محل مورد نظر نصب می‌شوند. در محیطی که فاقد سقف کاذب است باید از چراغ‌های لاین روکار استفاده کرد. در این نورپردازی، برشی در سقف یا دیوار انجام نمی‌شود. برای محیط‌هایی که ارتفاع سقف زیاد است بهتر از چراغ لاین آویز استفاده شود تا روشنایی در فضای مورد نظر به خوبی تامین شود.

در لاین نوری آویز ارتفاع چراغ قابل تغییر می‌باشد که متناسب با نور مورد نیاز محیط و همخوانی با طراحی داخلی تنظیم می‌شود. در انتخاب کابل آویز، بست و رنگ چراغ لاین به جنبه تزئینی آن نیز توجه کنید تا علاوه بر روشنایی، جذابیت و زیبایی نیز به همراه داشته باشد. بنابراین برای داشتن نورپردازی شیک و لوکس در محیطی که سقف کاذب وجود ندارد چراغ لاین آویز می‌تواند شما را به هدفتان برساند.

پروفیل لاین نوری  و کاربرد های آن در صنعت نور و روشنایی (قسمت دوم )

3. لاین نوری آویز

در لاین آویز نیازی به برش سقف وجود ندارد و از طریق پک لاین آویز می‌توانید سیستم نورپردازی خطی را در محیط مورد نظر تجربه کنید. تفاوت مهمی که بین لاین نوری روکار و آویز وجود دارد به تنوع طرح‌های نورپردازی مربوط می‌شود. لاین نوری آویز انعطاف پذیری بیشتری برای هماهنگ شدن با دکوراسیون داخلی محیط‌های مختلف دارد. در نورپردازی معلق یا آویز بلندی سقف اهمیت زیادی دارد.

4. چیپ نوری

در نورپردازی لاین از دو مدل چراغ چراغ ال ای دی و چراغ اس ام دی استفاده می‌شود. در انتخاب هر کدام از این چراغ‌ها شرایط محیط را در نظر بگیرید. همچنین مقدار بودجه‌ای که برای نورپردازی در نظر گرفته‌اید نیز در انتخاب شما تاثیر زیادی دارد. لازم به ذکر است که فناوری ال ای دی طرفداران بیشتری دارد. برای داشتن سیستم روشنایی بدون انقطاع از منبع ال ای دی استفاده کنید. لامپ ال ای دی نور یکنواختی تولید می‌کند و مصرف انرژی کمتری دارد؛ بنابراین منبع نور ال ای دی انتخاب شایسته‌ای در نورپردازی لاین نوری در محیط‌های مختلف است.

قیمت نورپردازی لاین نوری

پروفیل لاین نوری  و کاربرد های آن در صنعت نور و روشنایی (قسمت دوم )

قیمت لاین نوری که یک نورپردازی مدرن است تحت تاثیر فاکتورهای مختلفی می‌باشد. این سیستم نوری با بهره گیری از فناوری روز دنیا ساخته شده است و از محصولات پرفروش و محبوب می‌باشد. ابعاد و اندازه چراغ لاین، نوع چراغ، رنگ نور همگی از عوامل تعیین کننده در قیمت نورپردازی لاین نوری هستند.

سخن آخر

سیستم روشنایی لاین نوری دارای طرح‌های مختلف نورپردازی می‌باشد و برای معماران این امکان را فراهم می کند تا طرح‌های خلاق و جذابی اجرا کنند.

با مراجعه به بخش محصولات ضمن کسب اطلاعات بیشتر در مورد این محصول، با محصولات دیگر نیز آشنا خواهید شد. همچنین برای آگاهی از نحوه خرید و استفاده از نظرات کارشناسی همکاران ما می‌توانید با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید. شرکت تولیدی پاخور به مشتریان خود خدمات مشاوره‌ای رایگان ارائه می‌دهد.

درباره ما 

شرکت تولیدی پاخور با بیش از ده سال سابقه ی درخشان در راستای تولید انواع پادری آلومینیومی ،انواع پروفیل های نور خطی ،  انواع ترمز پله ، پروفیل های دکوراتیو و  محصولات ایمنی پارکینگ همواره در همراهی شما عزیزان پیشگام بوده است . جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه محصولات شرکت تولیدی پاخور می توانید به بخش محصولات و یا خرید از فروشگاه اینترنتی آنلاین مراجعه فرماید  .