چراغ های قدیمی یا فلورسنت از دسته لامپ و چراغ هایی بودند که نمی توانستند نور را به زیبایی نور را انعکاس دهند و از دلنشین بودن فضا با استفاده از لامپ های فلورسنت بسیار کاسته می شد . طی ترقی و پیشرفت های فراوان در صنعت طراحی و دکوراسیون ساختمان ها استفاده از لامپ های قدیمی منسوخ و پروفیل های چراغ خطی یا نور خطی ها جایگزین آن ها شدند . پروفیل های چراغ خطیباتوجه به طراحی مد نظر هر طراح یا مهندس ساختمان می تواند به صورت اختصاصی در بخشی از خانه و یا هر مکان دیگری نورپردازی داشته باشد و یا با توجه به تنوع در پروفیل های چراغ خطی می توانند از آن برای نور پردازی در تمامی محیط یک ساختمان بهره ببرند . لامپ های قدیمی علاوه بر اینکه نور زیبایی به محیط ارائه نمی کردند حتئ باعث به وجود آمدن مضرات بسیار زیادی برای انسان ها نیز می شدند . اما امروزه پروفیل های چراغ خطی یا نور خطی ها هم موجب زیبایی پخش نور در محیط شده و هم ضرری برای انسان ها ندارند .

لامپ فلورسنت چیست ؟

تفاوت پروفیل چراغ خطی با لامپ های قدیمی فلورسنت

حال با این سوال مواجه می شویم لامپ های قدیمی یا فلورسنت چسیت و چگونه تولید می شود .لامپ های فلورسنت یک محصولی است که بر اساس تحریک بخار جیوه در درون خود تولید نور می کنند و در طی این فرآیند لامپ های قدیمی یا فلورسنت شروع به تولید اشعه مضر فرابنفش کرده که برای انسان و گیاهان بسیار پر خطر است . به همین جهت استفاده از لامپ های قدیمی دیگر توصیه نمی شود و پروفیل های چراغ خطی یا پروفیل های نور خطی به عنوان یک جایگزین مناسب برای این لامپ های پر از مضرات در نظر گرفته می شود .

مضرات لامپ های قدیمی یا فلورسنت

لامپ های قدیمی یا فلورسنت بر خلاف پروفیل های چراغ خطی یا پروفیل های لاین نوری مضرات مخربی را برای انسان ها به همراه داشتند و حتئ از لحاظ زیبایی شناسی نیز از زیبایی محیط می کاستند .

چند مورد از مضرات لامپ های قدیمی یا فلورسنت

  • طول عمر کوتاه
  • تولید انرژی حرارتی بسیار بالا
  • تولید تشعشعات مضر
  • اتلاف انرژی بالا که همین امر موجب صرف هزینه بیشتر نیز می شد
  • آسیب رساندن به چشم انسان در دراز مدت
  • مقرون به صرفه نبودن به جهت اتلاف انرژی بالا و طول عمر کوتاه

همانطور که قابل رویت است استفاده از لامپ های قدیمی نه تنها گزینه ی به صرفه ای نبودند بلکه موجب پرداخت هزینه های بیشتر و آسیب های فراوانی برای انسان می شدند .

پروفیل چراغ خطی چیست ؟

تفاوت پروفیل چراغ خطی با لامپ های قدیمی فلورسنت

حال به وضیحی مختصری در رابطه با پروفیل های چراغ خطی می پردازیم . پروفیل های چراغ خطی یک محصول نوین جهت نور پردازی محیط های داخلی و محیط بیرونی ساختمان ها می باشد که از جنس پروفیل آلومینیومی آنادایز شده به همراه دیفیوزر است . آلومینیوم آنادایز شده به کار رفته در پروفیل های چراغ خطی دوام و ماندگاری محصول را بسیار افزایش داده و موجب طول عمر محصول می شود ( جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد آلمینیوم آنادایز شده می توانید به مقاله آنادایز چیست مراجعه فرماید ) . با استفاده از LED هایی که در دون این پروفیل های چراغ خطی نصب می شود نور پردازی محیط بسیار گرم و دلنشین شده و می توان طراحی خاصی در رابطه با نورپردازی در مناطق مختلف ساختمان انجام داد .

انواع پروفیل چراغ خطی و کارایی آن ها در مکان های مختلف

پروفیل های چراغ خطی یا نور خطی ها یکی از بهترین گزینه ها جهت طراحی ساختمان ها ، پاساژ ها ، سینما ها ، آسمان خراش ها و... می باشد که به دلیل تنوع در پروفیل ها چراغ خطی شرکت تولیدی پاخور از آن ها می توان در تمامی مکان ها جهت طراحی و دکوراسیون استفاده نمود .

پروفیل های چراغ خطی در شرکت تولیدی پاخور به چهار بخش تقسیم می شوند که شامل :

  1. پروفیل های چراغ خطی آویز
  2. پروفیل های چراغ خطی دفنی
  3. پروفیل های چراغ خطی توکار
  4. پروفیل های چراغ خطی روکار

هر کدام از انواع این پروفیل های چراغ خطی و یا پروفیل های نور خطی کارایی و کاربرد خاص خود را دارند که به بعضی از این کارایی ها می پردازیم .

پروفیل های چراغ خطی آویز را در می توان به گونه ای طراحی و اجرا نمود که به راحتی جایگزین بسیار مناسبی برای لوستر های قدیمی با لامپ های زیاد شود. لوسترهای قدیمی به دلیل استفاده زیاد از لامپ ها جهت روشنایی به هیچ عنوان گزینه ی مقرون به صرفه ای نیستند و همچنین از مدرن سازی فضا می کاستند .

 پروفیل های چراغ خطی دفنی یک گزینه ی بسیار زیبا جهت پوشاندن فضای خالی بین موزایک ها ی حیاط خانه ها ، پارک ها و به طور کلی فضای سبز و محوطه بیرونی می باشند که علاوه بر پوشاندن درز ها ، نور پردازی زیبا و بی نظیری به کف زمین می دهد .

پروفیل های چراغ خطی توکار و روکار  یکی ار پرکاربرد ترین پروفیل ها برای استفاده در موارد گوناگون است . به عنوان مثال از آن ها می توان در فضای خالی بین کابینت ها ، نور پردازی در کمد دیواری ها ، طراحی نور پردازی در راهرو ها ی ساختمان ها ، نورپردزی در کناف ، طراحی و روشنایی قسمت های خاصی از منزل ، اداره ها ، پاساژ ها و....استفاده نمود . با کمی خلاقیت در محیط های مختلف می توان از پروفیل های چراغ خطی برای طراحی نور در کافه ها ، رستوران ها و ... نیز بهره برد .

پروفیل های چراغ خطی و مزیت ها ی فراوان آن نسبت به لامپ ها قدیمی

تفاوت پروفیل چراغ خطی با لامپ های قدیمی فلورسنت

همانطور که تابه این جای مقاله به آن اشاره شد متوجه شدید استفاده از لامپ های فلورسنت و قدیمی به هیچ عنوان مقرون به صرفه نیست  و با استفاده از پروفیل های چراغ خطی می توانید از مزیت های بیشمار این محصول بهره مند شوید

مزیت های پروفیل های چراغ خطی

  • کم مصرف بودن
  • پخش نور بسیار عالی در محیط
  • طول عمر طولانی تر در مقایسه با لامپ های قدیمی
  • زیبایی و مدرن بودن ظاهریی
  • جلوگیری از اتلاف انرژی
  • مقرون به صرفه
  • و ....

شرکت تولیدی پاخور با بیش از 10 سال سابقه طلایی در تولید انواع پادری آلومینیومی و پادری موکت های کف آسانسور ، محصولات ایمنی پارکینگ ، ترمز های پله ، پروفیل های دکوراتیو و نور خطی ها آماده ی ارائه ی خدمات به شما عزیزان می باشد برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به بخش محصولات مراجعه فرماید . پروفیل های چراغ خطی به نام های دیگری نظیر پروفیل نور خطی ، لاین های نوری ، پروفیل لاین نوری ، لاینر ها نوری ، چراغ خطی و ... نیز معروف می باشند .همچنین مشاوران ما همه روزه آماده ی پاسخگویی به شما عزیزان جهت مشاوره ی رایگان می باشند .