برای خرید و انتخاب هر محصولی باید سلیقه و بودجه خودتان را در نظر بگیرید. قبل از خرید نیز بهتر است با کارشناسان آن محصول مشورت کنید تا با شناخت کافی محصولی مناسب بخرید. برای خرید قرنیز نوری نیز باید نکاتی را در نظر بگیرید تا محصولی با دوام و با کیفیت تهیه کنید.

  • در ابتدا باید مشخص کنید که از خرید قرنیز نوری چه هدفی دارید؟ آیا صرفا برای زیبا کردن نمای داخلی ساختمان می‌خواهید قرنیز بخرید و یا این که می‌خواهید سیم‌ها را در پشت آن جای دهید؟
  • اگر در کف خانه پارکت لمینت یا چوبی به کار برده‌اید بهتر است قرنیزی تهیه کنید که رنگ تیره‌ای داشته باشد. همچنین اگر می‌خواهید قرنیز را با رنگ دیوار و کاغذ دیواری هماهنگ کنید قرنیز سفید گزینه مناسبی است‌.
  • در خرید قرنیز نوری توجه کنید محصولات روشنایی که در قرنیزها به کار رفته‌اند با دوام باشند و مدت طولانی بتوانید از نورپردازی آن‌ها استفاده کنید. در ضمن محصولی را انتخاب کنید که توان مصرفی سیستم روشنایی آن پایین باشد و مصرف انرژی را کاهش دهد.
  • در خرید قرنیز نوری به جنس آن توجه کنید که در مقابل ضربه و نفوذ رطوبت مقاوم باشد زمان طولانی بدون این که آسیب ببینند زیبایی و دوام خود را حفظ کنند.
  • در خرید قرنیز نوری شرایط جوی مکانی که در آن زندگی می کنید را در نظر بگیرید و محصولی را بخرید که در برابر نوسانات دمایی مقاوم باشد.
  • قرنیز بین کف و دیوار قرار می‌گیرد بنابراین توصیه می‌شود برای ایجاد هارمونی بیشتر اگر در کف ساختمان پارکت چوبی، سرامیک و یا سنگ استفاده کرده‌اید در خرید قرنیز نوری  نیز جنسی از قرنیز را انتخاب کنید که با کف ساختمان شما هماهنگی بیشتری داشته باشد. به طور مثال اگر در کف ساختمان پارکت چوبی است برای خرید قرنیز نیز به سراغ قرنیز چوبی بروید.
  • برای خرید قرنیز نوری ارتفاع و سقف محیط مورد نظر را در نظر بگیرید؛ یعنی اگر منزل شما کوچک است یا ارتفاع سقف کوتاه‌ است قرنیزی را انتخاب کنید که ارتفاع کمی داشته باشد. همچنین در فضاهای بزرگ و مکان‌هایی که سقف بلندی دارند بهتر است از قرنیزهای پهن تر در کف ساختمان استفاده کنید.

در خرید قرنیز نوری صرفا به زیبایی آن توجه نکنید

برای خرید قرنیز نوری چه نکاتی را باید رعایت کنید؟

در هر مکانی دیوارها از موادی متفاوت ساخته شده‌اند که در مقابل رطوبت به اندازه کافی مقاوم نیستند. همچنین ممکن است در اثر برخورد اشیا ساییده شوند و آسیب ببیند. قرنیز نوری محصولی است که هم زیبایی منزل شما را ضمانت می‌کند و هم جلوی رسیدن آب و رطوبت به دیوار را می‌گیرد و از وارد شدن ضربه به آن جلوگیری می‌کند. بنابراین در زمان خرید قرنیز نوری علاوه بر ظاهر آن که باید زیبا باشد و منظره‌ای زیبا به وجود آورد باید جنس با کیفیتی نیز داشته باشد.

محل نصب قرنیز نوری را مشخص کنید

یکی از مهمترین نکاتی که باید قبل از خرید قرنیز نوری به آن توجه کنید مشخص کردن مکان نصب است. باید در مورد انواع قرنیز اطلاعاتی داشته باشید تا مکان مناسبی برای نصب آن انتخاب کنید. بعضی از قرنیزها سنگی هستند بعضی از آن‌ها چوبی و جنس برخی دیگر از پلاستیک یا پلیمر است.

قرنیز چوبی که گاهی اوقات به آن ام دی اف هم می‌گویند در مقابل رطوبت مقاومت کمی دارد. بنابراین بهتر است در محلی خشک آن را نصب کنید. اما اگر در محلی می‌خواهید قرنیز نصب کنید که رطوبت زیادی دارد و امکان دارد آب و رطوبت وارد قرنیز شود بهتر است از قرنیز ضد رطوبت استفاده کنید. قرنیزهایی که از پی وی سی، سنگ و پلاستیک ساخته شده‌اند در برابر آب و رطوبت مقاومت بسیار زیادی دارند و به آن‌ها قرنیزهای ضد آب می‌گویند.

برای خرید قرنیز نوری به طراحی داخلی ساختمان توجه کنید

قبل از خرید قرنیز نوری باید سبک معماری و چیدمان داخلی ساختمان را در نظر بگیرید. به عنوان مثال اگر منزل شما دارای طراحی مدرن است قرنیز سنگی مناسب آن نیست؛ ولی در محیط‌های کلاسیک و سنتی، بهتر است از قرنیز سنگی استفاده کنید. در ساختمان‌هایی که به صورت سنتی ساخته شده‌اند و نمای داخلی آن به سبک سنتی است استفاده از قرنیز چوبی هارمونی بیشتری دارد.

در خرید قرنیز نوری بر اساس دکوراسیون داخلی، سلیقه خود را نیز مد نظر قرار دهید. اگر شما دوست دارید مظاهر طبیعی را در منزل خود استفاده کنید قرنیز چوبی و سنگی شما را بیشتر به خواسته تان می‌رساند. اگر برای خرید قرنیز نوری از نظر مالی محدودیت دارید قرنیز‌های پلاستیکی و پی وی سی در بین همه قرنیزهای نوری قیمت کمتری دارند.

چقدر می‌توانید برای خرید قرنیز هزینه کنید؟

برای خرید قرنیز نوری چه نکاتی را باید رعایت کنید؟

در بازار انواع و اقسام متنوعی از قرنیز نوری وجود دارد. در تولید هر کدام از قرنیزهای نوری مواد اولیه خاصی به کار رفته است و دارای ویژگی‌های خاصی هستند. برای این که بهترین محصول را انتخاب کنید باید با توجه به بودجه خود اقدام به خرید کنید. به طور مثال قرنیز‌های چوبی و سنگی بیشترین قیمت را در بین قرنیزها دارند. همچنین هزینه نصب این قرنیزها در متراژ بالا خیلی بیشتر از قرنیزهای ارزان است. بنابراین باید قبل از خرید قرنیز نوری باید انواع قرنیزهای نوری را از نظر قیمت و هزینه نصب بررسی کنید و بهترین محصول را متناسب با بودجه خود انتخاب کنید.

در خرید قرنیز نوری به نوع کفپوش توجه کنید

خرید قرنیز نوری بر اساس نوع کفپوش می‌تواند هماهنگی زیادی را در دکوراسیون داخلی ایجاد کند. البته انتخاب قرنیز بر اساس طرح کفپوش سلیقه‌ای است. اما در محیط‌هایی که از کفپوش سرامیکی و سنگی استفاده شده است به کار بردن قرنیز سنگی در کف ساختمان هارمونی بهتری ایجاد می‌کند. همچنین قرنیزهایی که چوبی هستند و یا قرنیزهای پی وی سی که نمای چوب دارند برای مکان‌هایی مناسب هستند که کفپوش چوبی دارند.

انتخاب بهترین رنگ در زمان خرید قرنیز نوری

همان طور که در زمان خرید قرنیز نوری باید به جنس آن توجه کنید، انتخاب قرنیز با رنگ مناسب نیز اهمیت زیادی دارد. اگر بیشتر رنگ‌های به کار رفته در دکوراسیون داخلی تیره هستند بهتر است قرنیزی را انتخاب کنید که رنگ روشنی داشته باشد.

سخن آخر

برای خرید قرنیز نوری چه نکاتی را باید رعایت کنید؟

در زمان خرید قرنیز نوری باید همه نکات را از محل نصب، رنگ، جنس و میزان بودجه را در نظر بگیرید تا بهترین محصول را انتخاب کنید همچنین استفاده از مشورت متخصصان نیز بسیار موثر و مفید می‌باشد.

با مراجعه به سایت اینترنتی شرکت پاخور و مراجعه به قسمت خرید از فروشگاه آنلاین می‌توانید اطلاعات بیشتری در مورد این محصول و سایر محصولات روشنایی به دست آورید. همچنین برای داشتن خریدی رضایت بخش می‌توانید از خدمات مشاوره‌ای رایگان متخصصان ما استفاده کنید.