اهمیت استفاده از نور برای ایجاد دکوراسیون های زیبا در مکان های مختلف از سالیان درازی است که مرسوم شده و باعث به دست آمدن نتایج پرثمر و دلپذیری گشته است. همزمان با پیشرفت فناوری و به وجود آمدن تجهیزات جدید و مدرن نوری مانند انواع چراغ خطی افراد بسیاری علاقمند به تهیه این محصولات گشته اند و با خرید پروفیل های چراغ خطی دیواری توانسته اند به راحتی انواع پروژه های نورپردازی را در دکوراسیون منزل یا محل کار خود به وجود بیاورند.

سازمان های بزرگ و ادارات خصوصی یا دولتی نیز امروزه با استفاده از پروفیل های نور خطی و نورهای لاینی اقدام به تامین روشنایی محل کار نموده و بدین ترتیب بسیاری از هزینه ها را کاهش می دهند. نصب نور خطی بسیار ساده و راحت است اما در عین سادگی لازم است دقت لازم را در هنگام نصب به کار بگیرید تا بتوانید بهترین نتایج را به دست آورده و بالاترین راندمان را از نصب پروفیل نور خطی به ارمغان بیاورید.

اهمیت این موضوع در پروژه های بزرگ که برای ساختمان های وسیع انجام می شود نمایان شده و معمولا افرادی که اقدام به انجام پروژه نورپردازی در دکوراسیون چنین محل هایی را به عهده می گیرند قبل از انجام کار یک نقشه جامع از تمام جوانب برای خود ایجاد می کنند. در این برنامه ریزی قبلی محل قرارگیری لامپ های چراغ خطی و شرایط ساختمان مورد بررسی قرار می گیرد.

انتخاب نوع نور خطی نیز با توجه به عوامل مختلف مانند محل وجود کناف ها و دیگر اجزای ساختمان انجام می گردد. اگر بتوانید از این مرحله با دقت لازم و برنامه ریزی صحیح عبور کنید قطعاً به نتایج دلچسب و بدون نقصی خواهید رسید.

 

 

انواع چراغ خطی برای آپارتمان

آیا چراغ خطی را اشتباه نصب کرده اید و روش درست آن را نمی دانید؟

پروفیل های نور خطی که برای نورپردازی آپارتمان به کار گرفته می شوند دارای مدل های متنوعی هستند که می توانند تمام احتیاجات شما را از تامین روشنایی و ایجاد زیبایی در قسمت های داخلی خارج بنا برآورده سازند. در ادامه به معرفی چند نمونه از رایج ترین مدل های پروفیل نور خطی خواهیم پرداخت:  

  • چراغ خطی کناف سقف یکی از پرکاربردترین مدل های نور خطی است که جزو اولین مدل های لاین نوری محسوب می شود که توسط دکوراسیون کاران به کار گرفته شده است. این محصول پرکاربرد و زیبا در قسمت های کناف سقف یا دیوار نصب شده و باعث به وجود آمدن یک نور غیر مستقیم و آرامش بخش می گردد. 
  • چراغ خطی مگنتی نیز نمونه دیگری از پروفیل نور خطی است که با داشتن نیروی مغناطیسی باعث نگه داشته شدن چراغ های مگنتی در پروفیل شده و بدین صورت برای نصب و جابجایی چراغ های مگنتی نیازی به انجام سیم کشی نخواهید داشت. 
  • لاین نوری قرنیز از مدل های کاربردی و جدید نور خطی به شمار می رود که توجه بازدیدکنندگان و افراد حاضر را به خود جلب نموده و جلوه های جذابی از نورپردازی را به نمایش می گذارد. این محصول با ساختار مقاومی که دارد می تواند از ایجاد آسیب در گوشه های دیوار جلوگیری کند و علاوه بر آن مسیر امنی برای رفت و آمد افراد فراهم آورد.

 

جدیدترین روش نصب نور خطی با استفاده از پیچ و رولپلاک

نصب نور خطی با استفاده از پیچ و رولپلاک شناخته شده ترین و پربازده ترین روش نصب است که نگرانی افراد از بابت کنده شدن پروفیل یا افتادن آن را برطرف می کند. با استفاده از این روش نصب می توانید نورهای لاینی را در هر قسمت از ساختمان که خواسته باشید نصب نموده و آن را در زاویه دلخواه قرار دهید.

برای انجام نصب لازم است ابتدا نسبت به مشخص کردن مکان نصب پروفیل اقدام نموده و محل قرار گرفتن پیچ ها را با استفاده از مداد یا وسیله ای مشابه علامت گذاری کنید. در مرحله بعد بایستی با استفاده از مته و دریل قسمت های علامت زده را سوراخ نموده و آنها را برای نصب پیچ و قرارگیری رولپلاک آماده سازید. پروفیل های چراغ خطیدارای محفظه فلزی هستند که در بخش های مشخصی از آنها سوراخ هایی تعبیه شده است تا بتوان با استفاده از آنها به راحتی عملیات پیچ کردن را انجام داد.

سوراخ های پروفیل را بر روی قسمت های سوراخ شده در دیوار یا سقف قرار دهید و پیچ را درون رولپلاکی که از قبل درون دیوار فرو کرده اید بپیچانید. در اینجا کار تقریباً به اتمام رسیده و تنها عملیاتی که باقی می ماند تست نور خطی است. پس از انجام نصب پروفیل در قسمت مورد نظر باید اقدامات مربوط به سیم کشی و نصب منبع تغذیه یا آداپتور را انجام دهید. انجام این کار بسیار راحت است و تنها لازم است آداپتور در مسیر مابین برق شهری و لامپ های ال ای دی قرار بگیرد.

پس از آن جریان برق را برقرار سازید و در صورت روشن شدن ال ای دیی ها پروژه به اتمام می رسد. لطفاً توجه داشته باشید که در صورت استفاده از پروفیل نور خطی در مکان های مرطوب نسبت به عایق بندی آن به صورت دقیق اقدام کنید تا از صدمه رسیدن به اجزای داخلی جلوگیری شود. 

 

چراغ های خطی را در فواصل منظم قرار دهید

آیا چراغ خطی را اشتباه نصب کرده اید و روش درست آن را نمی دانید؟

یکی از اشتباهاتی که بعضی از نورپردازان و دکوراسیون کاران مرتکب می شوند این است که چراغ های خطی را در فواصل نامنظم و به صورت خیلی نزدیک یا خیلی دور از هم قرار می دهند. استفاده از چنین روشی باعث می شود تمرکز نور در بعضی نقاط بیشتر و در بعضی نقاط کمتر شود و بدین ترتیب چهره ناخوشایندی به وجود بیاید که موجب خستگی چشم گردد.

قرار دادن پروفیل های نور خطی در فواصل منظم نه تنها روشنایی محیط را افزایش داده بلکه افراد متوجه منابع نوری نخواهند شد و بدین ترتیب می توانند راحت تر به کار خود بپردازند و تا ساعت های طولانی از آن خسته نشوند. اگر پروفیل های چراغ خطی را در فاصله های یکسان قرار داده و تعداد زیادی از آنها را در کنار هم و در یک مکان جمع نکنید باعث دیده شدن تمام جزئیات موجود در فضا به صورت یک دست خواهید شد.

 

اهمیت انتخاب نور هماهنگ با محیط برای ال ای دی نور خطی

یکی از مهمترین نکات نصب نور خطی این است که ال ای دیهایی هماهنگ با اجزای موجود در محیط انتخاب کنید تا بتوانید به جذابیت دکوراسیون موجود بیفزایید. انتخاب چراغ خطی که دارای توناژ رنگی متناسب با عوامل و اجزای موجود در فضا است باعث می شود ذهن مخاطب سامان یافته و با دیدن چنین منظره ای احساس خوشایند و رضایت بخشی پیدا کند.

استفاده از نورهای هماهنگ با محیط و ایجاد هارمونی یکدست و متعادل نشان دهنده تجربه و حرفه ای بودن فرد دیزاینر است که انجام این عملیات با داشتن تجربه و فعالیت چندین ساله میسر می گردد. بهتر است برای هرچه کامل تر انجام شدن پروژه نورپردازی با افرادی که در این زمینه تخصص دارند مشورت انجام دهید و نوری را انتخاب کنید که بیشترین تناسب را با اجزای موجود در محیط منزل یا محل کار شما داشته باشد تا بدین وسیله به نتایج دلخواه و شگفت انگیز دست پیدا کنید.

در این صورت نه تنها هزینه زیادی مصرف نکرده اید بلکه با داشتن یک دکوراسیون لاکچری به پیچیده ترین اهداف نورپردازی خود نیز خواهید رسید. 

 

نورخطی آویز را در چه مکان هایی به کار ببریم؟

مکان هایی که دارای سقف های بلندی هستند از طریق نورپردازی توسط چراغ خطی جلوه باشکوه پیدا نموده و عظمتی شگفت انگیز خواهند یافت. یکی از مدل های نور خطی که بیشترین ثمربخشی را در انجام یک نورپردازی بدون نقص و زیبا در این مکان ها به همراه دارد، لاین نوری آویز است. چراغ خطی آویز که در گذشته به شکل لوستر مورد استفاده قرار می گرفته است از قسمت های بلند مانند سقف آویزان شده و باعث می شود فضای خالی مابین سقف و زمین با استفاده از تجهیزات نورپردازی پر شود.

چراغ خطی آویز در مدل های گوناگونی تولید می شود که انتخاب نوع و رنگ ال ای دی موجود در آن بایستی با توجه به شرایط موجود در فضا انجام گردد. ساختمان هایی که دارای راه پله های داخلی هستند و به صورت دوبلکس ساخته شده اند نیز یکی از گزینه های هدف برای به کارگیری نور خطی آویز به شمار می روند و با استفاده از این محصول می توان پروژه های شگفت انگیز نورپردازی را به نمایش گذاشت. 

 

 

شرکت تولیدی پاخور

آیا چراغ خطی را اشتباه نصب کرده اید و روش درست آن را نمی دانید؟

کارشناسانی که در شرکت تولیدی پاخور مشغول به فعالیت هستند همیشه به عنوان یک مشاور با تجربه با مشتریان خود همراه خواهند بود تا بتوانند بهترین راهکارها و پیشنهادها را جهت انتخاب و خرید بهترین محصول ارائه دهند. دریافت راهنمایی از این کارشناسان پرسابقه باعث می شود بتوانید راه چندین ساله را یک شب طی نموده و با استفاده از تجربیات آنها همانند یک نصاب حرفه ای عمل کنید.

شما می توانید راهنمایی هایی در زمینه انتخابچراغ خطی مناسب برای سقف کناف یا گوشه دیوار و همچنین کف ساختمان دریافت کنید و نحوه نصب آن را نیز بپرسید. شرکت تولیدی پاخور ارسال رایگان برای خریدهای عمده را جهت رفاه حال خریداران در نظر گرفته است و اجناس مورد نظر را در اسرع وقت و کمترین زمان به دست مشتریان خود می رساند. برای ثبت سفارش و خرید محصول تماس بگیرید.