رشد و گسترش فناوری‌های نوین سبب شده است که تغییرات زیادی در محصولات داخلی به وجود آید و تولید کنندگان را به سمت تولید محصولات متنوع و کاربردی تر سوق داده است. چراغ مگنتی یا آهنربایی یکی از این چراغ‌ها است که با همین هدف و برای راحتی بیشتر کاربران در استفاده از تجهیزات روشنایی تولید شده است.

چراغ مگنتی که با نام‌هایی مانند چراغ آهنربایی، چراغ توکار و روکار آهنربایی و چراغ مولتی ترک شناخته می‌شود طرفداران زیادی در بازار دارد معمولا در چیدمان داخلی ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این فناوری در بیرون و داخل ساختمان قابل استفاده است‌. در بیان کلی نصب این ابزار روشنایی به سادگی انجام می‌شود و جابه جا کردن آن نیز به سهولت امکان پذیر است؛ بنابراین محدودیتی در استفاده از این محصول وجود ندارد و استفاده از این چراغ نیاز به شرایط مکانی و زمانی خاصی ندارد.

فناوری چراغ مگنتی به تازگی به صورت تولید انبوه به بازار عرضه شده است و شرکت‌های اندکی این محصول را می فروشند. این امکان نیز وجود دارد همانند بسیاری از تکنولوژی‌های نوظهور در ابتدای امر با قیمت‌های عجیبی روانه بازار شود؛ بهتر است برای تهیه محصولی با کیفیت و با قیمت مناسب، این محصول را از تولید کننده اصلی خریداری کنید.  همان طور که اشاره شد چراغ‌های مگنتی توسط چند شرکت محدود طراحی و روانه بازار می‌شوند.

موارد استفاده از چراغ مگنتی

چراغ مگنتی یا چراغ آهنربایی چیست؟

در ساخت و تولید چراغ مگنتی از تکنولوژی مگنتی استفاده شده است. چراغ‌‌های مگنتی همان محصولات ال ای دی هستند . در این تجهیزات روشنایی، منابع نور و ریل‌ها به وسیله مگنت به هم وصل می‌شوند. اما دقت کنید که برخلاف وسایل روشنایی که در قدیم مورد استفاده قرار می‌گرفتند، شما می‌توانید در این فناوری جدید منابع نور و ریل‌ها را به وسیله مگنت حرکت دهید؛ به بیان ساده تر این ابزار روشنایی را می توانید از مکانی به مکان دیگر جابه جا کنید.

بنابراین با وجود این قابلیت در چراغ مگنتی شما می‌توانید  مکان نصب این محصول را به راحتی تغییر دهید و نیازی به کمک تکنسین نیز نخواهید داشت.  بنابراین یکی از ویژگی‌های مثبت این محصول روشنایی این است که شما به راحتی می‌توانید مکان فعلی آن را تغییر دهید و در محیطی که دوست دارید آن را نصب کنید.

چراغ مگنتی یا مولتی ترک در دیزاین سیستم‌های روشنایی محیط‌های داخلی و خارجی  به کار میرود و در مکان‌های مسکونی، صنعتی، تجاری، مراکز درمانی، مراکز ادرای و محیط‌های خصوصی و عمومی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 اگر بخواهیم در مورد استفاده‌های خاص و ویژه این محصول صحبت کنیم باید به ویژگی دکوراتیو بودن این محصول اشاره کنیم. محصولات روشنایی مگنتی در حال حاضر به عنوان یکی از ابزارهای تزئینی شناخته شده‌اند و در معماری مدرن جایگاه ویژه‌ای دارند و برای دیزاین محیط داخلی ساختمان پرکاربرد هستند. در حقیقت فناوری مگنتی و ویژگی منحصر به فرد سیستم روشنایی مگنتی در نحوه نصب و جا به جایی، امکان طراحی این محصول را در هر زمانی فراهم کرده است و این بدان معنی است که در طراحی دکوراسیون نقش تاثیر گذاری دارد. به عبارت دیگر حتی پس از نصب این چراغ شما می‌توانید برحسب سلیقه خود محل آن را تغییر دهید و در مکان دیگر آن را نصب کنید.

فواید چراغ مگنتی نسبت به چراغ‌های خطی

چراغ مگنتی یا چراغ آهنربایی چیست؟

 چراغ‌های خطی و وسایل نورپردازی خطی از جمله محصولات پرطرفدار و پرکاربرد در صنعت نور و روشنایی هستند. اگر بخواهیم برای محصولات روشنایی مگنتی یک رقیب در نظر بگیریم، محصولات نور خطی بهترین رقیب این چراغ‌های مگنتی هستند. اگر با فواید این محصول آشنا شوید و یکی از مدل‌های آن را تهیه کنید در زمان خرید شک را کنار خواهید گذاشت و بدون تامل چراغ مگنتی را انتخاب خواهید کرد و آن را به دیگر ابزار روشنایی ترجیح خواهید داد.

ابزار روشنایی مگنتی با استفاده از فناوری نوین مگنتی ساخته شده‌اند و محصولاتی پرطرفدار و محبوب هستند و حتما این نکته را در نظر بگیرید که در تولید این محصولات شیوه‌ای به کار رفته‌ است که در هیچ کدام از محصولات روشنایی به کار نرفته است.  دراین تجهیزات نوری اتصال منابع نور و ریل‌ها از طریق مگنت انجام می‌شود و همین موضوع سبب شده است که نصب و جا به جا کردن این محصولات به سهولت انجام شود.

یکی از مزیت‌های استفاده از فناوری مگنتی این است که ولتاژ مصرفی این چراغ‌ها ۴۸ می‌باشد و اگر در مورد جریان‌های الکتریکی تا حدودی آگاهی داشته باشید قطعا می‌دانید که ولتاژ ۴۸ خطری ایجاد نمی‌کند و ایمن می‌باشد. بنابراین یکی از ویژگی‌های فوق‌العاده محصولات مگنتی ایمنی بالای آن ها است که نقش مهمی در کاربرد آن‌ها دارد. فواید دیگر این چراغ‌ها عبارتند از:

چراغ مگنتی یا چراغ آهنربایی چیست؟

  • ریل‌های مگنتی به صورت روکار و توکار طراحی و تولید شده‌اند و شما می‌توانید در دیزاین‌های متنوع از آن‌ها استفاده کنید.
  • نوع ساخت ریل‌های مگنتی و ولتاژ پایین منابع نور سبب شده است که مصرف کننده بتواند این محصولات را بدون خطر جا به جا کند.
  • در این سیستم روشنایی مشکلی برای تغییر دکوراسیون نخواهید داشت زیرا این محصولات به آسانی جا به جا می‌شوند و نصب راحتی نیز دارند بنابراین این وسایل روشنایی به راحتی با دکوراسیون شما هماهنگ می‌شوند؛ درنتیجه نیاز به بازسازی ندارید و هزینه‌های اضافی به شما تحمیل نمی‌کند.
  • این چراغ‌ها این امکان را برای مصرف کننده فراهم می‌کند که بتواند در هر زمانی لامپ‌ها را تغییر دهد. به وسیله ریل‌های مگنتی امکان تعویض و تغییر دادن چراغ‌ها به راحتی وجود دارد؛ بنابراین اضافه کردن لامپ به این سیستم روشنایی به سهولت انجام می‌شود و با افزایش تعداد چراغ‌ها نورپردازی بهتری خواهید داشت.
  • ریل‌های مگنتی این امکان را به وجود می‌آورند که زاویه تابش نور را تغییر دهید و نورپردازی در جهات مختلف را تجربه کنید.
  • فناوری چراغ‌های مگنتی منحصر به فضای داخل ساختمان نمی‌شود بلکه برای نورپردازی در خارج از ساختمان نیز قابل استفاده هستند.

سخن آخر

چراغ مگنتی در زمان کوتاه و به آسانی به ریل‌های مغناطیسی متصل می‌شود و محل نصب آن‌ها نیز به راحتی قابل تغییر دادن است و با دیزاین‌های مختلف هماهنگ می‌شود.

برای آشنایی بیشتر با چراغ های مگنتی و سایر تولیدات در زمینه نور و روشنایی می‌توانید به محصولات یا خرید آنلاین مراجعه کنید‌. از طریق شماره‌های موجود در سایت  نیز می‌توانید با متخصصان ما ارتباط برقرار کنید و از مشاوره تخصصی رایگان آن‌ها استفاده کنید.