کناف لاین نوری یکی از روش‌های بسیار مناسب برای ایجاد دکوراسیونی شیک و زیبا می‌باشد. این سیستم روشنایی بازدهی بالا، نوردهی مناسب، مصرف انرژی پایین و دوام زیادی دارد و بسیاری از مشکلات سیستم‌های روشنایی قدیمی را ندارد همچنین  نوری یکنواخت را در محیط پخش می‌کند. کناف لاین نوری محیطی زیبا و روشن برای شما به وجود می‌آورد.

 در لاین نوری یا روشنایی خطی ابزار تولید کننده نور در یک خط قرار دارند و با کمک این محصول می‌توانید سبک‌های منظم و نامنظم نوری را خلق کنید. چراغ لاینر، چراغ لاین و چراغ خطی هرسه به یک مفهوم اشاره دارند و ابزاری هستند که در سال‌های اخیر بسیار محبوب شده‌اند و نورپردازی‌های لوکس و زیبایی را به وسیله آن‌ها می‌توان ایجاد کرد.

کناف لاین نوری نیز سبکی از نورپردازی است که با استفاده از چراغ‌های لاین در کناف ایجاد می‌شود و زیبایی چشم نوازی خلق می‌کند. چراغ لاین از دهه اول سال ۲۰۰۰ در معماری نوین ظهور پیدا کرد. کناف لاین نوری از وسایل روشنایی است که اخیرا در طراحی داخلی اهمیت زیادی پیدا کرده‌ است. در این نورپردازی فضای داخلی ساختمان شیک و جذاب می‌شود وعیب‌های نورپردازی‌هایی قدیمی را ندارد. این سیستم  روشنایی عمر طولانی دارد و برق کمی مصرف می‌کند.

لاین نوری چیست؟
کناف لاین نوری یکی از زیباترین نورپردازی‌ها(قسمت سوم)

چراغ لاینر یا لاین نوری نور را به صورت خطی پیوسته منعکس می‌کند. لاین نوری را می‌توان در انواع روکار، توکار و آویز و در ابعاد مختلف سفارش داد. گوشه و کنج ساختمان را نیز می‌توان با نورپردازی لاین نوری به زیبایی طراحی کرد. چراغ لاین در هر مکانی قابل نصب است و این خصوصیات سبب شده است که در بین معماران و طراحان برای خلق ایده‌های خلاقانه محبوبیت روز افزون پیدا کند. کناف لاین نوری در سقف و دیوار چشم اندازی زیبا ایجاد می‌کند و در مکان‌های مختلفی که سقف کناف وجود دارد قابل اجرا است. لاین نوری برای تزئین قرنیز‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و زیبایی منحصر به فردی در کف ساختمان ایجاد می‌کند.

امکانات لاین نوری آویز

طراحی پروفیل لاین نوری آویز به صورتی است که استفاده از دو منبع نور را فراهم می‌کند. منبع نور مستقیم که تابش آن به‌سمت پایین می‌باشد و محیط اطراف را روشن می‌کند. منبع غیر مستقیم که تابش نور به سمت بالا می‌باشد و این تابش جنبه تزئینی دارد و فضای زیبایی را پدید می‌آورد.

 تاثیر کناف لاین نوری در طراحی داخلی

در معماری نوین کناف فضای مناسبی برای نورپردازی به شمار می‌رود و کناف لاین نوری یکی از سبک‌های نورپردازی زیبا و مدرن است که چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. در نورپردازی به شیوه کناف لاین نوری باید نکات مهم و تاثیرگذاری رعایت شود تا به نتیجه مطلوب برسید.

توجه به اصول نورپردازی در زمان خرید و نصب کناف لاین نوری تاثیرگذاری آن را در طراحی داخلی دو چندان می‌کند بی توجهی به نکاتی که در زمان خرید و نصب کناف لاین نوری باید مد نظر قرار بگیرد نه تنها دکوراسیون داخلی را زیبا نمی‌کند بلکه نتیجه‌ای برخلاف انتظار خواهد داشت.

سقف ساختمان محیطی فوق‌العاده برای اجرای نورپردازی است و اجرای سبک‌های مختلف نورپردازی از جمله کناف لاین نوری در آن تاثیر زیادی در زیبایی ساختمان خواهد داشت. همچنین کناف لاین نوری می‌تواند بسیاری از عیب‌ها و خرابی‌های سقف و ساختمان را بپوشاند و فضایی شیک و مدرن ایجاد کند.

در سال‌های اخیر استفاده از کناف کاربرد زیادی پیدا کرده است و تاثیر زیادی در چیدمان داخلی ساختمان دارد. استفاده از نورپردازی در کناف سبب می‌شود که تاثیرگذاری کناف در زیبایی ساختمان بیشتر شود و یکی از بهترین نورپردازی‌ها کناف لاین نوری است.

کناف لاین نوری نیز دارای طرح‌های متنوعی است که دست طراح را برای انتخاب بهترین طرح متناسب با محیط باز می‌گذارد‌. انعطاف پذیری در نوع طرح، ابعاد و اندازه آن و رنگ نور از جمله فوایدی است که کناف لاین نوری را به یکی از بهترین و محبوب ‌ترین سیستم‌های روشنایی تبدیل کرده است.

روش صحیح نورپردازی در کناف

کناف لاین نوری یکی از زیباترین نورپردازی‌ها(قسمت سوم)

نورپردازی که در حال حاضر یکی از ارکان طراحی داخلی را تشکیل داده است باید به صورت اصولی و با رعایت استانداردهای لازم انجام شود تا نتیجه مطلوب حاصل شود. ترکیب استانداردهای طراحی داخلی و روانشناسی رنگ‌ها به طراح و معمار کمک می‌کند تا بتواند فضایی شیک ایجاد کند.

 نورپردازی در بخش‌های مختلف یک منزل مسکونی و مکان‌های مختلف با هم تفاوت دارد. اجرای کناف لاین نوری نه تنها در محیط های مختلف احتیاج به طراحی‌های متنوع دارد بلکه در بخش‌های مختلف یک ساختمان نیز نیاز به نورپردازی‌های متفاوتی دارد. به طور مثال اجرای کناف لاین نوری در  اتاق خواب و سالن پذیرایی با هم تفاوت دارند.

 اجرای کناف لاین نوری در اتاق خواب و پذیرایی هم از نظر نوع طراحی و هم از نظر رنگ نور با هم تفاوت دارند. نورپردازی در کناف در آشپزخانه، اتاق خواب و پذیرایی اجرا می‌شود. طراحی کناف لاین نوری در پذیرایی پیچیده تر از اتاق خواب است زیرا پذیرایی اهمیت بیشتری نسبت به دیگر بخش‌های یک ساختمان دارد.

سیستم روشنایی در اتاق خواب و اتاق مطالعه طراحی ساده تری نسبت به پذیرایی دارد. همچنین نوع رنگ نور و دمای رنگ نوری که در بخش‌های مختلف یک ساختمان استفاده می‌شود با هم تفاوت دارند.

توجه به ارتفاع سقف در اجرای کناف لاین نوری

برای کناف لاین نوری باید متناسب با ارتفاع سقف طراحی آن را انتخاب کنید. به طور کلی اجرای نورپردازی کناف در مکان‌هایی با سقف کوتاه مناسب نیست زیرا باعث می‌شود که ارتفاع سقف کوتاه‌ تر از قبل به نظر بیاید‌. اگر ارتفاع سقف در حد متوسط است می‌توانید از کناف نوری استفاده کنید.

سخن آخر

کناف لاین نوری یکی از زیباترین نورپردازی‌ها(قسمت سوم)

کناف لاین نوری همان طور که فضایی شیک و منحصر به فرد ایجاد می‌کند از سیستم‌های روشنایی با دوام ، کم مصرف با راندمان بالا است‌. لازم است بدانید که لاین نوری یک محصول سفارشی است؛ یعنی با ابعاد و اندازه‌ای ساخته می‌شود که مشتری سفارش داده است. همچنین این سیستم روشنایی، سبکی انعطاف پذیر است که رنگ نور آن، دمای رنگ و طرح و مدل آن مطابق با نظر مشتری تعیین می‌شود.

با مراجعه به قسمت خرید آنلاین در سایت شرکت تولیدی پاخور می توانید باکناف لاین نوری و دیگر تولیدات مجموعه تولیدی پاخور  آشنا شوید و برای آشنایی با نحوه خرید و انتخاب بهترین محصول، می‌توانیداز طریق شماره های موجود در سایت با واحد فروش تماس بگیرید و از مشاوره رایگان همکاران ما استفاده کنید.