ابزار روشنایی متفاوتی در بازار وجود دارند که هر کدام اسم و خصوصیات خاصی دارند. یکی از این وسایل که کاربرد زیادی دارد چراغ سیلندری است. در حقیقت چراغ سیلندری یکی از بهترین گزینه‌ها برای ایجاد روشنایی در محیط است. این لامپ‌ها در مکان‌های مختلفی مانند هتل‌ها، مراکز خرید، بیمارستان‌ها، موزه‌ها، محیط‌های مسکونی و هواپیماها مورد استفاده قرار می‌گیرند. با توجه به استفاده روز افزون از چراغ سیلندری، بسیاری از تولید کننده‌های ابزار روشنایی، اقدام به تولید چراغ‌های سیلندری کرده‌اند.  چراغ سیلندری از نظر ظاهری با دیگر لامپ‌ها تفاوت دارد.

 به بیان ساده اگر بخواهیم چراغ سیلندری را توضیح دهیم باید بگوییم که چراغ سیلندری لامپی است که اغلب در داخل سقف قرار می‌گیرد و نصب آن به صورت توکار انجام می‌شود. این وسیله روشنایی به شکل‌های گرد و مربع تولید می‌شود. فناوری که در تولید چراغ سیلندری به کار می‌رود شاملCOB، SMDوLED می‌باشد.

چراغ سیلندری دارای خصوصیات مثبت مانند راندمان بالا، مصرف کم انرژی، نوردهی بالا و طول عمر طولانی می‌باشد. نمود رنگی این چراغ به طور میانگین ۸۰  CRL می‌باشد.  هرچه عدد این شاخص به عدد ۱۰۰ نزدیک ‌تر باشد؛ یعنی نوری که چراغ تولید می‌کند طبیعی تر است.  هرچه نور سیستم‌های روشنایی طبیعی تر باشند سبب می‌شود که اشیا به رنگ  واقعی خود دیده شوند. رنگ نور چراغ سیلندری به دو صورت زرد یا سفید می‌باشد و در این دو رنگ نور  طراحی و تولید می‌شود. همچنین درایور کوچکی روی آن وجود دارد که روشن شدن این چراغ به وسیله این درایور انجام می‌شود.

مشخصات چراغ سیلندری

چراغ سیلندری چیست؟

بدنه چراغ سیلندری از آلیاژ آلومینیوم می‌باشد که این آلیاژ دوام و استحکام چراغ را افزایش می‌دهد. صفحه خارجی این محصول به صورت یک شیشه شفاف می‌باشد و میزان حفاظت این شیشه شفاف را در حدود۴۰  lpتخمین زده‌اند. تولید کنندگان صنعت روشنایی این چراغ را در دو رنگ آفتابی و مهتابی تولید می‌کنند و عمر مفید آن را نیز به طور متوسط ۳۰ هزار ساعت تعیین کرده‌اند. این محصول روشنایی محیط را به خوبی تامین می‌کند و نور زیادی را منتشر می‌کند. این محصول به این منظور تولید شده‌ است که بتواند نور زیادی را در محیط پخش کند و قدرت روشنایی زیادی داشته باشد. امکانات متعددی که در این محصول تعبیه شده است نیز به خاطر رسیدن به این هدف می‌باشد. پر مصرف ترین زاویه این لامپ ۶۰ درجه است هرچند زوایای دیگری نیز دارد.

ویژگی‌های چراغ سیلندری

چراغ سیلندری به مدت طولانی می‌تواند روشنایی محیط مورد نظر شما را تامین کند و از جمله محصولات روشنایی با دوام و با کیفیت بالا است. در ضمن روشنایی عالی به وجود می‌آورد هرچند مصرف انرژی کمی دارد. یکی دیگر از مزایای این محصول سهولت نصب آن است.

طول عمر بالا

یکی از فواید استفاده از چراغ سیلندری داشتن عمر طولانی می‌باشد و این در حالی است که بسیاری از محصولاتی که در صنعت نور و روشنایی تولید می‌شوند کیفیت لازم را ندارند و در مدت کوتاهی کیفیت نور خود را از دست می‌دهند و یا این که می‌سوزند. اما چراغ سیلندری مدت طولانی می‌تواند روشنایی لازم را برای شما تامین کند. یک نکته مهم که باید به آن دقت کنید این است که در این چراغ لامپ‌های ال ای دی به کار رفته اند و فناوری ال ای دی به داشتن عمر طولانی شناخته شده هستند. یکی دیگر از دلایلی که نشان می‌دهد این لامپ‌ها عمر طولانی دارند این است که توسط ماده مقاومی پوشش داده می‌شوند که همین محافظ عالی از سوختن لامپ‌ها جلوگیری می‌کند و عمر آن‌ها را افزایش می‌دهد.

صرفه جویی انرژی

این محصول توان مصرفی پایینی دارد و برق کمی مصرف می‌کند در صورتی که خیلی از ابزارهای روشنایی انرژی زیادی مصرف می‌کنند و در نتیجه هزینه انرژی نیز افزایش می‌یابد. به دلیل این که مصرف انرژی را کاهش می‌دهد در نتیجه یک محصول مقرون به صرفه است و باعث صرفه جویی در هزینه و انرژی می‌شود.

چراغ سیلندری چیست؟

بهره نوری بالا

میزان نوردهی بسیاری از تجهیزات روشنایی پس از مدتی افت می‌کند و این موضوع را مصرف کننده به خوبی متوجه می‌شود. زمانی که نوردهی محصولات روشنایی کاهش پیدا می‌کند مصرف کننده مجبور می‌شود که خرید مجدد داشته باشد و لامپ‌های جدید را جایگزین لامپ‌های قدیمی کند و همین موضوع هزینه‌های مصرف کننده را افزایش می‌دهد؛ اما استفاده از چراغ سیلندری این مشکل را حل می‌کند و باعث می‌شود که شما تا مدت‌های طولانی نیاز به خرید لامپ‌ جدید نداشته باشید. اگر از چراغ سیلندری برای روشنایی استفاده کنید پس از گذشت دو سال همچنان کیفیت نور خود را حفظ می‌کند و نور مورد نیاز شما را تامین می‌کند و فقط ۵ درصد از میزان نوردهی آن‌ کاسته می‌شود. بنابراین استفاده از چراغ سیلندری سبب می‌شود که نور ثابتی را تجربه کنید که مانند دیگر تجهیزات روشنایی نور آن ضعیف نمی‌شود و شروع به چشمک زدن نمی‌کند.

نصب آسان

یکی از ویژگی‌های ممتاز چراغ سیلندری سهولت نصب آن می‌باشد. این محصول به آسانی روی سقف یا دیوار نصب می‌شود و برای نصب کردن آن هیچ پایه‌ای لازم نیست. این چراغ به روشی تولید شده است که نصب آن به شکل روکار نیز قابل اجرا است.

مقاومت در آب و هوای گوناگون

این چراغ را می‌توانید در بالکن یا ایوان نیز قرار دهید و از روشنایی آن استفاده کنید؛ زیرا در آب و هوای گوناگون مقاوم هستند.

چراغ سقفی سیلندری

چراغ سقفی به شکل‌های گرد و مربعی در بازار وجود دارد. در چراع سقفی چیپ‌های زیادی در کنار هم قرار می‌گیرند و یک کانون نورانی را تشکیل می‌دهند. چراغ سقفی سیلندری نوری پایدار و ثابت در محیط منتشر می‌کند و در رنگ‌های مهتابی و آفتابی وجود دارد و مشتری می‌تواند برحسب سلیقه خود و نیاز محیط، رنگ مورد نظر خود را انتخاب کند.

کاربرد چراغ سیلندری

چراغ سیلندری چیست؟

  • در بسیاری از مغازه‌ها و فروشگاه‌ها برای روشنایی ویترین از این نوع چراغ استفاده می‌کنند. به ویژه در طلا فروشی‌ها این محصول گزینه‌ای مناسب برای استفاده در ویترین می‌باشد.
  • در مراکزآموزشی مانند مدرسه‌ها و دانشگاه‌ها نیز از چراغ سیلندری به دلیل نوردهی بالا و با کیفیت استفاده می‌کنند.
  •  مراکز درمانی مانند بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها
  • مراکز خرید و مکان‌های تفریحی مانند سینماها

سخن آخر

برای داشتن نوری ثابت و پایدار که در مدت زمان طولانی کیفیت خود را از دست ندهد و از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه باشد چراغ سیلندری یک گزینه مناسب و قابل استفاده در مکان‌های مختلف است.

در بخش خرید اینترنتی آنلاین در سایت شرکت تولیدی پاخور شما می‌توانید اطلاعات کامل تر در مورد چراغ سیلندری و دیگر تجهیزات روشنایی و ساختمانی به دست آورید همچنین برای بهره مندی از مشاوره رایگان متخصصان ما می‌توانید با واحد فروش تماس برقرار کنید.