بعضی افراد نقش سقف را در طراحی داخلی کم رنگ می‌دانند در صورتی که سقف در زیبا کردن دکوراسیون داخلی جایگاه‌ ویژه‌ای دارد. نورپردازی به سبک کناف خطی یکی از تاثیر گذارترین شیوه‌ها در دکوراتیو کردن سقف می‌باشد. سقف از جمله بخش‌هایی است که ظاهر آن تاثیر فراوانی در نمای کلی ساختمان دارد.

کناف خطی مانند پوششی ظاهر بد سقف و همچنین دیوار را می‌پوشاند و نمایی زیبا به آن‌ها می‌بخشد و سقف و دیوار را برجسته می‌کند و خرابی‌ها و عیوب آن‌ها را از نظر دور می‌کند. نورپردازی در سقف از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است و یک نورپردازی خوب نظر همگان را به خود جلب می‌کند. اجرای کناف خطی می‌تواند چنان در نمای داخلی ساختمان اثر گذار باشد که حتی عیوب ساختمان دیده نشوند. به ویژه در مکان‌هایی که دارای گچ بری‌های قدیمی هستند می‌توان با انجام نورپردازی‌های شیک و مدرن، تغییر کلی در نمای داخلی ساختمان ایجاد کرد. یکی از بهترین راهکارها برای داشتن فضایی لوکس در مکان‌های مختلف اجرای کناف خطی می‌باشد.

کاربردهای کناف خطی

تاثیر کناف خطی در دکوراسیون داخلی

کناف روی سقف و دیوار انجام می‌شود و یکی از ارکان زیباسازی ساختمان‌ها به شمار می‌آید. در حقیقت کناف یک برند معتبر آلمانی است که شامل صفحه‌های گچی هستند که لایه‌ای از کاغذ روی آن‌ها را پوشانده است. کناف ظاهری گچ مانند دارد اما فواید بیشتری نسبت به گچ دارد. کناف فضایی برای ایجاد المان‌های دکوراتیو همانند کناف خطی و سقف کاذب را فراهم می‌کند.

کناف بستر مناسبی برای ایجاد انواع طراحی‌ها در سقف و دیوار را مهیا می‌کند. اضافه کردن عنصر دکوراتیو نور به کناف تاثیر آن را در زیباسازی داخل ساختمان افزایش می‌دهد. کناف خطی یکی از زیباترین مدل‌های نورپردازی است که انعطاف زیادی برای اجرای طراحی‌های متنوع با توجه به هزینه، شرایط محیط و سلیقه افراد دارد.

هرچند کناف یک عنصر دکوراتیو است اما افزودن نور به آن جذابیتش را چندین برابر می‌کند. استفاده از کناف خطی در دکوراسیون داخلی امروزه بسیار گسترش پیدا کرده است. نورپردازی خطی در حال حاضر بیش از سایر نورپردازی‌‌ها محبوبیت دارد. هر روز به تعداد افرادی که تمایل دارند از کناف خطی در محیط زندگی خود استفاده کنند افزوده می‌شود. به ویژه در روزهای نزدیک به سال نو که افراد زیادی علاقه مند به اجرای یک دکوراسیون مدرن و شیک در منزل یا محل کار خود هستند.

کاربرد نور خطی در سقف کناف

با وجود این که کناف زیبایی خاصی را در سقف ایجاد می‌کند اما یک نورپردازی درست و اصولی کناف را برجسته تر و نمایان تر می‌کند. نصب کناف خطی که در آن  چراغ‌های خطی پنهان باشند و فقط نور آن قابل مشاهده باشد فضایی رؤیایی پدید می‌آورد و ظاهر ساده داخل ساختمان را لوکس و مدرن می‌کند. دقت داشته باشید که در کناف خطی نوری یکنواخت در محیط منتشر می‌شود که اهمیت زیادی دارد.

نورخطی آویز یا معلق

روشنایی آویز از طریق سیم یا زنجیر از سقف آویزان می‌شود.  نوری که از چراغ معلق ساطع می‌شود پیوسته و یکدست است که بلندی و ارتفاع چراغ قابل تنظیم است و میزان نوردهی آن را می‌توانید کم یا زیاد کنید. این نورپردازی در راهروها و مکان‌هایی که سقف بلندی دارند گزینه مناسبی است‌.

نورخطی روکار

تاثیر کناف خطی در دکوراسیون داخلی

این سبک روشنایی خطی روی سطوح مختلف مانند سقف و دیوار قابل اجرا است. در مکان‌هایی که سقف کوتاهی وجود دارد نورپردازی روکار یک گزینه مناسب است. ورودی‌ها، سالن‌ها و مکان‌هایی که دسترسی به آن‌ها محدود است از جمله مکان‌هایی هستند که نورپردازی به صورت روکار انجام می‌شود.

نورپردازی توکار یا فرورفته

در این نوع نورپردازی، چراغ‌های خطی در داخل محفظه‌ای قرار می‌گیرند و داخل دیوار یا سقف کاذب قرار می‌گیرند. نور مخفی و نامرئي که از طریق این سیستم روشنایی در فضا منتشر می‌شود جلوه‌های بصری جذابی خلق می‌کند. کناف خطی توکار نمونه‌ای از این نورپردازی فوق‌العاده می‌باشد. روشنایی توکار اغلب در سقف کناف نصب می‌شود. کناف خطی تغییر زیادی در نمای داخلی ساختمان ایجاد می‌کند و اگر نورپردازی به صورت مخفی باشد جذابیت و زیبایی آن بیشتر می‌شود.

نور خطی منحنی

چراغ خطی منحنی از دیگر چراغ‌های پر مصرفی است که برای روشنایی در کناف مورد استفاده قرار می‌گیرد. این چراغ‌ها به شکل منحنی طراحی و تولید می‌شوند. در کناف خطی که چراغ‌های منحنی در آن به کار رفته باشد فضایی بسیار شیک تر نسبت به نور خطی معمولی پدید می‌آورد.

این کناف خطی تغییر عظیمی در چیدمان داخلی محیط‌های  مسکونی به وجود می‌آورد. چراغ خطی منحنی در مدل‌های چراغ منحنی ثابت و چراغ منحنی انعطاف پذیر تولید می‌شوند. چراغ‌های خطی که در کناف مورد استفاده قرار می‌گیرند تنوع بالایی دارند.

برای اجرای کناف خطی می‌توانید از انواع نورخطی استفاده کنید. چراغ‌های خطی در مدل‌ها و طرح‌های مختلف تولید می‌شوند که همین تنوع تولید در این چراغ‌ها سبب می‌شود که زمینه و بستر بیشتری برای اجرای ایده‌های خلاقانه و مبتکرانه طراحان داخلی و معماران فراهم شود.

از انواع مختلف چراغ خطی می‌توان به چراغ خطی روکار، توکار، منحنی و قوسی اشاره کرد.

ویژگی‌های کناف خطی

  • کناف خطی یکی از نورپردازی‌های مدرن و لوکس می‌باشد.
  • کناف خطی در مکان‌هایی مانند کلینیک‌ها، مطب‌ها، کافی‌ شاپ‌ها، رستوران‌ها، منازل مسکونی و اماکن دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • کناف خطی یک سیستم روشنایی کم هزینه می‌باشد که میزان برق مصرفی آن پایین است.
  • ولتاژ پایین کناف خطی این امکان را فراهم می‌کند که بتوانید ساعت‌های طولانی از نور آن استفاده کنید.
  • چراغ‌های خطی که در کناف خطی مورد استفاده قرار می‌گیرند وزن کمی دارند بنابراین فشار اضافی روی سقف کناف ایجاد نمی‌کنند و قرار دادن آن‌ها در سقف کناف آسیبی به این سقف وارد نمی‌کند.
  • کناف خطی را طراحان داخلی می‌توانند با طراحی‌های متنوع اجرا کنند و با توجه به شرایط محیط و دکوراسیون‌های مختلف امکان هماهنگی این  نورپردازی و چیدمان‌های داخلی ساختمان‌ها به راحتی امکان پذیر است. بنابراین کناف خطی قابلیت هماهنگی با دکورهای گوناگون را دارد.
  • یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت کناف خطی قابلیت تنظیم شدت نور و نوع رنگ نور چراغ‌های خطی می‌باشد.

سخن آخر

تاثیر کناف خطی در دکوراسیون داخلی

کناف خطی از نورپردازی‌های زیبا و شیک است که هزینه‌های انرژی شما را کاهش می‌دهد و و تحول بزرگی در نمای داخلی منزل یا محیط کار شما به وجود می‌آورد. این نورپردازی که بر اساس سفارش مشتری در ابعاد، شدت نور، نوع طراحی قابل تغییر است انعطاف بالایی دارد. کناف خطی انتظاری که شما از یک نورپردازی لوکس و جدید دارید برآورده می‌کند.

با مراجعه به بخش فروشگاه اینترنتی شرکت تولیدی پاخور می‌توانید با این محصول و سایر تولیدات این مجموعه آشنا شوید و برای بهره‌مندی از مشاوره رایگان و آگاهی از نحوه خرید می‌توانید از طریق راه های ارتباطی با واحد فروش تماس بگیرید.