کناف لاین نوری نه تنها به روشنایی محیط کمک می‌‌کند بلکه از منظر زیبایی شناسی نیز اهمیت زیادی دارد. در دنیای امروز یکی از روش‌هایی که برای جذاب تر کردن طراحی داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرد اجرای سبک‌های مختلف نورپردازی است. همچنین استفاده از سقف کاذب   کناف نیز جایگاه ویژه‌ای در معماری ساختمان‌ها دارد. طراحی‌های متفاوت کناف تنوع زیادی به آن داده است که هر کدام از طرح‌ها منظره محیط را چشم نوازتر می‌کند.

لاین نوری که در حقیقت همان نورپردازی خطی است روشی انعطاف پذیر و جذاب است که محبوبیت آن روز افزون است. ویژگی انعطاف پذیری لاین نوری اجرای آن را در هر محیط و در هر سقفی امکان پذیر کرده است.

کناف لاین نوری روشی محبوب در نورپردازی

کناف لاین نوری  برای تزئین دکوراسیون داخلی

در کناف لاین نوری از چراغ‌های خطی برای نورپردازی استفاده می‌شود. این روش مزیت‌های فراوانی دارد که آن را به روش نورپردازی محبوب تبدیل کرده است و در فضاهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از امتیازات این روش نورپردازی، مدرن بودن آن است. جلوه‌های بصری زیبایی که کناف لاین نوری ایجاد می‌کند توجه طراحان و معماران را به خود جلب کرده است.

این روش نورپردازی نوین، که نور به صورت خطی منعکس می‌شود روشنایی تمام محیط تامین می‌شود. در کناف لاین نوری با اتصال نوارهای ال ای دی بیشتر امکان گسترش نورپردازی وجود دارد که همین موضوع استفاده از آن در فضاهای بزرگ را آسان می‌کند.

منبع تغذیه این نورپردازی که نوارهای ال ای دی هستند در ازای مصرف انرژی کمتر نور بیشتری تولید می‌کنند؛ بنابراین هزینه‌های برق مصرفی ساختمان را کاهش می‌دهند. لاین نوری توکار که در داخل کناف کار گذاشته می‌شود دمای رنگ بسیار متنوعی دارد؛ بنابراین در فضاهای مختلف می‌توانید از دمای رنگ مخصوص همان فضا استفاده کنید و همین موضوع انعطاف پذیری کناف لاین نوری را نشان می‌دهد. دمای رنگ متنوع گسترده از سفید گرم تا سفید سرد این امکان را برای طراح فراهم می‌کند که در هر فضایی یک حس خوب ایجاد کند. یکی دیگر از ویژگی‌های ممتاز کناف لاین نوری قابلیت تنظیم شدت نور است که به وسیله کنترل از راه دور انجام می‌شود.

لاین نوری مناسب برای اجرای کناف لاین نوری کدام است؟

برای نصب و اجرای کناف لاین نوری بهترین گزینه لاین نوری توکار است. انواع مختلفی از لاین نوری برای پیاده سازی نورپردازی در محیط‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. لاین نوری روکار، لاین نوری معلق یا آویز و لاین نوری توکار طرح‌های متنوعی هستند که برای اجرای سیستم روشنایی خطی به کار می‌روند.

  • لاین نوری روکار: این محصول روی سقف و دیوار قابل اجرا است و فریم چراغ لاین در معرض دید قرار دارد.
  • لاین نوری معلق یا آویز: در ساختمان‌هایی که سقف بلندی دارند به کار می‌رود.
  • لاین نوری توکار:این نوع چراغ لاین مناسب برای محیط‌هایی است که سقف کاذب و کناف دارند و فریم چراغ نیز مخفی می‌شود و در معرض دید قرار ندارد.

اگر ساختمانی دارای سقف کناف است بهترین شیوه نورپردازی استفاده از چراغ توکار در این ساختمان است کناف به معمار برای انتخاب سبک و سیاق نورپردازی آزادی عمل بیشتری می‌دهد.

لاین‌های نوری مناسب کناف دارای ابعاد متفاوتی هستند و بر اساس اندازه لاین نوری، کناف را برش می‌دهند و چراغ لاین را داخل آن قرار می‌دهند.

انواع لاین توکار مناسب برای اجرای کناف لاین نوری

کناف لاین نوری  برای تزئین دکوراسیون داخلی

برای این که روش نصب لاین برای اجرای کناف لاین نوری را بررسی کنیم باید انواع لاین توکار را بشناسیم؛ زیرا هر محصول کارکرد متفاوتی دارد و نحوه نصب آن‌ها نیز یکسان نیست.

لاین نوری توکار فریم دار: این چراغ لاین با مواد اولیه با کیفیت ساخته شده است و محفظه چراغ‌ها پروفیل اکسترود شده است. این محصول زمانی که در کناف قرار می‌گیرد محیط اطراف خود را با نور یکنواختی روشن می‌کند. لبه این محصول نیز در داخل سقف کاذب قرار می‌گیرد و پس از نصب مشاهده می‌شود.

لاین نوری توکار بدون فریم: نوع دیگر چراغ لاین، چراغ توکار بدون فریم است. اگر می‌خواهید نوعی از  نورپردازی در فضای داخلی ساختمان خود داشته باشید که اجزای لامپ دیده نشوند و فقط نور آن قابل رؤیت باشد بهتر است چراغ بدون فریم را انتخاب کنید. با اجرای چراغ توکار بدون فریم در کناف لاین نوری می‌توانید آن را با دکوراسیون داخلی هماهنگ کنید وجذابیت محیط را افزایش دهید. برای داشتن فضایی شیک و لوکس در فضای ساختمان استفاده از کناف لاین نوری توصیه می‌شود.

کناف لاین نوری قابل استفاده در همه مکان‌ها

کناف لاین نوری به دلیل تنوعی که در طرح و نوع رنگ نور دارد در همه مکان ‌های تجاری، اداری و مسکونی به کار می‌رود. برای پیاده سازی طراحی مینیمالیسم، نصب کناف لاین نوری در دیوار و سقف قابل اجرا است.

مراحل نصب کناف لاین نوری

  • اولین مرحله برای اجرای کناف لاین نوری انتخاب چراغ لاین مناسب است. بر اساس محیطی که نورپردازی کناف باید اجرا شود باید به رنگ نور چراغ، اندازه آن و شدت نور توجه کنید. اگر از چراغ‌هایی که نور سفید یا نور طبیعی دارند استفاده کنید انعکاس نور در محیط شرایط بهتری خواهد داشت.
  • در مرحله دوم باید کناف بر اساس طرح مورد نظر برش بخورد. این کار توسط دستگاه‌های مخصوص انجام می‌شود تا کناف به شکل و اندازه دلخواه آماده شود. سپس باید قطعات برش خورده کناف به هم متصل شوند و پس از آن نیز چراغ لاین در داخل کناف تثبیت می‌شود. برای این که چراغ‌ها به طور کامل در داخل کناف ثابت شوند از چسب‌هایی که مختص چسباندن چراغ در داخل کناف است استفاده می‌شود.
  • در مرحله آخر برق رسانی به چراغ‌ها صورت می‌گیرد. در این مرحله که اهمیت زیادی دارد باید نصب کابل‌ها و اجرای سیم کشی به درستی انجام شود تا از بروز صدمات احتمالی جلوگیری شود. توصیه می‌شود سیم کشی توسط یک برق کار با تجربه انجام شود.

سخن آخر

کناف لاین نوری  برای تزئین دکوراسیون داخلی

اجرای کناف لاین نوری باعث صرفه جویی در مصرف برق می‌شود همچنین در زیبایی محیط نیز تاثیر زیادی دارد. فناوری ال ای دی که در این محصول به کار می‌رود هزینه‌های مربوط به برق را به طرز چشمگیری کاهش می‌دهد. علاوه بر آن جلوه‌های بصری جذابی در دکوراسیون داخلی به وجود می‌آورد.

اگر علاقمند هستید در مورد  این شیوه نورپردازی مدرن و شیک اطلاعات بیشتری به دست آورید و با دیگر تجهیزات ساختمانی نیز آشنا شوید به بخش محصولات سایت پاخور مراجعه کنید. متخصصان این مجموعه تولیدی به شما مشاوره رایگان ارائه می‌دهند تا خریدی مناسب و مقرون به صرفه داشته باشید.

درباره ما

شرکت تولیدی پاخور با بیش از ده سال سابقه ی درخشان در راستای تولید انواع پادری آلومینیومی ،انواع پروفیل های نور خطی ،  انواع ترمز پله ، پروفیل های دکوراتیو و  محصولات ایمنی پارکینگ همواره در همراهی شما عزیزان پیشگام بوده است . جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه محصولات شرکت تولیدی پاخور می توانید به بخش محصولات و یا خرید از فروشگاه اینترنتی آنلاین مراجعه فرماید