کناف خطی یکی از نورپردازی‌های دکوراتیو است که در سقف و دیوار انجام می‌شود. نور خطی در انواع سقف کناف به ویژه کناف کشسانی انجام می‌شود و بر اساس سلیقه‌های مختلف قابل اجرا در سبک‌های مختلف است. نورپردازی در سقف و دیوار نقش زیادی در زیبا شدن فضای داخلی ایفا می‌کند. هرچند بعضی از افراد به اشتباه تصور می‌کنند که سقف در دکوراسیون داخلی منزل، محل کار و سالن‌ها اهمیتی ندارد؛ اما این بخش از ساختمان در سبک‌های مختلف نورپردازی به ویژه کناف خطی نقش پر رنگی دارد.

در دنیای امروز طراحان و معماران به اهمیت دیوار و سقف برای ایجاد فضایی لاکچری و مدرن بیش از پیش پی برده‌اند. بنابراین دکوراتیو کردن سقف و دیوار جلوه بصری بسیار زیبایی در محیط‌های مختلف ایجاد می‌کند. کناف خطی نه تنها می‌تواند ظاهر بد و ناخوشایند سقف و دیوار را بپوشاند بلکه می‌تواند نقش مهمی در روشن کردن محیطی داشته باشد که به کار می‌رود.

کناف خطی یک عنصر دکوراتیو در سقف و دیوار

اهمیت کناف خطی در دکوراسیون داخلی

کناف خطی نمایی پر زرق و برق در دیوارها و سقف به وجود می‌آورد. این نمای لاکچری علاوه بر برجسته سازی سقف و دیوار در دکوراسیون داخلی مانند یک پوشش عمل می‌کند و عیب و ایرادها را می‌پوشاند. نورپردازی در محیط داخلی ساختمان اگر به صورت اصولی انجام شود چشم‌ها را خیره می‌کند.

اجرای نور مخفی در کناف خطی

اگر نورپردازی در کناف خطی به صورت مخفی باشد جذابیت آن را دوچندان می‌کند. از این نور مخفی در قسمت‌های مختلف یک ساختمان می‌توانید استفاده کنید و در هر بخشی از ساختمان باید اصول نور مخفی  رعایت شود. شاید در خانه دوستان و اقوام تاثیر نور مخفی  غیر اصولی را در دکوراسیون داخلی مشاهده کرده‌اید و متوجه شده‌اید که نور به اندازه کافی محیط را روشن نمی‌کند و یا این که انعکاس نور به گونه‌ای است که چشم اذیت می‌شود.

یکی از انواع نورپردازی در کناف خطی که طرفداران زیادی دارد نور خطی در کناف پشت تلویزیون است که اگر به صورت مخفی باشد زیبایی آن افزایش می‌یابد. نورپردازی در پشت تلویزیون باید به نحوی باشد که علاوه بر ایجاد فضایی زیبا و شیک، باعث آزار چشم نشود.

در چه مکان‌های از کناف خطی استفاده می‌شود؟

مهمترین هدف در استفاده از کناف خطی، ایجاد فضایی جذاب و دلنشین در محیط‌های مختلف است. با استفاده از کناف خطی در چهار گوشه سقف می توانید نورپردازی جالب و جذابی را تجربه کنید که اغلب به صورت مخفی انجام می‌شود و فقط نوری که پخش می‌شود قابل دیدن است.

نورپردازی خطی در کناف صرفا در سقف انجام نمی‌شود بلکه برای تزئین دیوارها نیز استفاده می‌شود و از تنوع بسیار بالایی برخوردار است. سیستم روشنایی خطی به علت طرح‌های متنوع در نورپردازی در مکان‌های گوناگون از جمله اداری ، تجاری، مسکونی قابل اجرا است. نصب و اجرای کناف خطی باید توسط افراد حرفه‌ای صورت بگیرد. این نوع نورپردازی بسیاری از معماران و طراحان را مجذوب خود کرده است بنابراین پیاده سازی آن در فضاهای مختلف در حال گسترش است.

استفاده از چراغ‌های متنوع در کناف خطی

اهمیت کناف خطی در دکوراسیون داخلی

در اجرای کناف خطی چراغ‌های خطی متنوعی وجود دارند که هر کدام ویژگی‌های خاصی دارند. یکی از این چراغ‌ها لامپ ال ای دی گرد است که متقاضیان زیادی دارد و نورپردازی جالبی را به وجود می‌آورد. لامپ‌هایی که به صورت مخفی و توکار در کناف قرار می‌گیرند روشنایی  خیره کننده‌ای را خلق می‌کند. ناگفته نماند که چراغ خطی که در نورپردازی توکار استفاده می‌شود در مدل‌های متفاوت تولید می‌شود؛ در نتیجه خریداران دست بازتری در انتخاب دارند.

قبل از خرید چراغ برای کناف خطی چه نکاتی را باید بدانید؟

برای اجرای کناف خطی برنامه داشته باشید و قبل از خرید لوازم مورد نیاز برنامه خود را چک کنید. شما باید مشخص کنید که برای نورپردازی از چه طیف رنگی می‌خواهید استفاده کنید. همچنین باید فضای مورد نیاز برای اجرای کناف خطی را مشخص کنید. مورد دیگر این است که باید تصمیم بگیرید که قصد دارید این سیستم نورپردازی را روی دیوار اجرا کنید یا روی سقف؟ پاسخ به این سوال در نوع تجهیزاتی که باید بخرید تاثیر زیادی دارد به طور مثال چراغ‌هایی که برای سقف به کار می‌روند با چراغ‌های دیوار تفاوت دارند. نکته دیگری که قبل از خرید باید به آن توجه کنید مشورت با افراد متخصص در این زمینه می‌باشد.

فواید اجرای کناف خطی در نورپردازی ساختمان

انجام کناف خطی در ساختمان تعییر عظیمی در دکوراسیون داخلی شما به وجود می‌آورد؛ ایجاد فضایی جدید در داخل ساختمان حس شما را تغییر می‌دهد و حال شما را خوب می‌کند؛ بنابراین این نورپردازی در روحیه افراد تاثیر مثبت خواهد داشت. نورپردازی کناف خطی مزیت‌هایی به همراه دارد که شما نیز می‌توانید با نصب این سیستم روشنایی از فواید آن استفاده کنید. از مهمترین فواید این نورپردازی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ایجاد فضایی لوکس و لاکچری
  • ایجاد حس خوشایند و اثر مثبت در روح و روان افراد
  • با اجرای این نورپردازی می‌توانید با هزینه کم دکوراسیونی متفاوت را تجربه کنید.
  • تنوع بالا در مدل و اندازه که این فرصت را مهیا می‌کند که بر اساس معماری نوین دکوراسیون‌های جدیدی را خلق کنید.
  • علاوه بر جنبه دکوراتیو بودن، در تامین نور محیط نیز عملکرد عالی دارد.
  • می‌توانید متناسب با طراحی داخلی منزل خود تغییرات لازم را در آن ایجاد کنید.
  • جنس بدنه لامپ‌های کناف خطی از آلومینیوم می‌باشد که وزن سبکی دارد و از گرم شدن بیش از اندازه لامپ‌ها جلوگیری می‌کند و طول عمر آن‌ها را افزایش می‌دهد.
  • چراغ‌های ال ای دی نور یکنواخت و یکدستی تولید می‌کنند؛ زیرا این‌ لامپ‌ها درپوشی از جنس پی وی سی دارند.
  • چراغ‌های به کار رفته در کناف خطی را می‌توان به صورت مدل‌های مختلف طراحی کرد و در انواع سقف‌های کناف به صورتL  یا T قابل اجرا است.

سخن آخر

اهمیت کناف خطی در دکوراسیون داخلی

کناف خطی نه تنها روشنایی محیط درونی ساختمان را فراهم می‌کند بلکه زیبایی آن را نیز تضمین می‌کند و طراحی دکوراسیون شما را زیباتر و باشکوه تر می‌کند.

با مراجعه به قسمت خرید ازفروشگاه اینتذنتی آنلاین می‌توانید اطلاعات بیشتری در مورد کناف خطی به دست آورید و در بخش محصولات نیز می‌توانید با سایر محصولات تولیدی شرکت پاخور آشنا شوید. به علاوه مجموعه تولیدی پاخور به مشتریان خود خدمات مشاوره‌ای تخصصی رایگان ارائه می‌دهد .

درباره ما 

شرکت تولیدی پاخور با بیش از ده سال سابقه ی درخشان در راستای تولید انواع پادری آلومینیومی ،انواع پروفیل های نور خطی ،  انواع ترمز پله ، پروفیل های دکوراتیو و  محصولات ایمنی پارکینگ همواره در همراهی شما عزیزان پیشگام بوده است . جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه محصولات شرکت تولیدی پاخور می توانید به بخش محصولات و یا خرید از فروشگاه اینترنتی آنلاین مراجعه فرماید .