روشنایی متناسب با محیط و زیبا از گذشته تا به امروز یکی از مسئله های مهم در طراحی داخلی بوده است . در ایام قدیم از روش های بسیار زیادی برای این امر استفاده می شد مانند نصب لوستر ها ، لامپ های فلورسنت و ... اما تمامی این روش های روشنایی دارای دردسر های فراوانی برای نصب ، اجرا و حتئ مصرف انرژی بودند .

استفاده از لوستر ها در گذشته یک روش مرسوم جهت روشنایی و دکوراسیون داخلی بود همچنین بعد از پیدایش اولین لوستر ها در اروپا این محصول روشنایی به یک کالای لوکس و یک نماد برای ثروتمندی در جامعه آن دوران تبدیل شد اما استفاد از لوستر ها دردسر های فراوانی داشت و معایب آن برای مصرف کننده بسیار زیاد بود . بعد از لوستر ها لامپ های فلورسنت یکی دیگر از روش های مرسوم برای روشنایی بودند اما معایب لامپ های فلورسنت بسیار زیاد بود از جمله تاثیرات منفی که در دراز مدت بر پوست و بدن انسان می گذاشتند و یا تولید اشعه های مضر که برای انسان تاثیرات منفی زیادی به همراه دارد باعث شد این محصولات به مرور زمان کمتر مورد استفاده قرار بگیرد . یکی دیگر از معایب استفاده از این روش های قدیمی برای روشنایی این است که نیاز به زمان و هزینه ی فراوانی برای نصب و اجرا داشتند همچنین امکان جا به جایی آن ها در محیط داخلی بسیار سخت و نمی توانستند  به راحتی آن ها را در نقطه که می خواهند قرار دهند .

امروزه محصولات بسیار زیادی در زمینه نور پردازی و نوردهی در محیط تولید و عرضه شده اند که یکی از این محصولات چراغ های مگنتی می باشد . چراغ های مگنتی از جمله محصولاتی هستند که قابلیت های فراوانی برای مصرف کننده دارند و به دلیل مزایای بسیار زیادی که دارند یک گزینه ی بسیار مناسب به جای لوستر ها و لامپ های قدیمی هستند . در این مطلب سعی داریم شما را با چراغ های مگنتی بیشتر آشنا کنیم و از مزایای آن برای استفاده در محیط اطلاعات کافی را در اختیار شمتا عزیزان قرار دهیم .

چراغ های مگنتی چیست ؟

روش های نوین نور پردازی و دکوراسیون با چراغ های مگنتی

شاید این سوال شما هم باشد که چراغ مگنتی چیست . در واقع چراغ های مگنتی سیستم نوین روشنایی هستند که در محیط های بسیار مختلفی می توان از آن ها استفاده نمود . چراغ های ماژولار ، چراغ های ریلی ، مولتی ترک ، چراغ ریلی مگنتی ، چراغ متحرک و ... از جمله نام های دیگری هستند که چراغ های مگنتی را با آن می شناسند .

مولتی ترک ها از جنس آلومینیوم می باشند تا دوام و ماندگاری بسیار بالایی داشته باشند و جهت جلوگیری از خط و خش بر روی ریل ها و چراغ های مگنتی از رنگ کوره ای الکترواستاتیک بر روی آن ها استفاده می شود .

چراغ های مگنتی دارای انواع مختلفی نیز هستند تا انتخاب راحت تری برای استفاده از آن ها در مکان های مختلف داشته باشید همچنین چراغ های مگنتی دارای ویژگی های و مزایای فراوانی می باشد که موجب شده این چراغ های ماژولار متناسب برای استفاده در محیط های مختلفی از جمله مراکز خرید و فروشگاه ها ، ساختمان های اداری ، منازل مسکونی ، مراکز تجاری ، مراکز درمانی و بیمارستان ها و ... باشد .

اجزای چراغ های مگنتی

چراغ مگنتی یا مولتی ترک ها از چند قسمت  مختلف تشکیل شده است که هر قسمت آن دارای ویژگی های فراوانی می باشد . اجزای تشکیل دهنده چراغ مگنتی شامل محفظه یا بدنه ، ال ای دی ، پایه ی نگهدارنده و ریل های مگنتی می باشد .

محفظه یا بدنه

محفظه یا بدنه ی چراغ های مگنتی همان طور که پیش تر اشاره شد از جنس آلومینیوم می باشد اما به منظور دوام و ماندگاری بیشتر چراغ های مگنتی شرکت تولیدی پاخور از آلومینیوم با آلیاژ 6063 استفاده می کند که مقاومت و پایداری بسیار بالایی در برابر شرایط طبیعی دارند .

LED

ال ای دی های به کار رفته در چراغ های مگنتی با دمای رنگ 4000K می باشد که یعنی به رنگ نچرال است تا بتوان از چراغ های مگنتی در تمامی محیط ها استفاده نمود و رنگ آن متناسب با تمامی مکان ها باشد .

پایه نگهدارنده

پایه نگهدارنده چراغ های مگنتی در قسمت انتهایی چراغ ها که به ریل های مگنتی متصل می شود قرار دارد . در این پایه های نگهدارنده از آهنربا برای خاصیت مغناطیسی و اتصال به ریل های مگنتی استفاده شده است .

ریل های مگنتی

ریل های مگنتی بخشی است که چراغ های مگنتی درون آن قرار می گیرند و با خاصیت مغناطیسی که در ریل های مگنتی وجود دارد چراغ ها در آن فیکس می شوند . جنس ریل های مگنتی نیز از آلومینیوم با آلیاژ 6063 است که ریل های مگنتی به دو صورت توکار و روکار موجود می باشد . ریل های مگنتی خاصیت نصب آسانی نیز دارند .

 انواع چراغ های مگنتی

روش های نوین نور پردازی و دکوراسیون با چراغ های مگنتی

چراغ های مگنتی انواع مختلفی نیز دارند تا متناسب با نیاز محیط و سلیقه ی خود از آن ها تهیه کنید . مولتی ترک های شرکت تولیدی پاخور به چهار دسته تقسیم می شود که شامل دسته بندی زیر می باشد .

این چراغ های ماژولار که نام برده شد در ابعاد و توان های مصرفی های متفاوتی نیز موجود می باشند تا بتوانید متناسب با ریل های مگنتی که تهیه نموده اید از چراغ مگنتی متناسب استفاده نماید .

سخن آخر

در پایان باید گفت چراغ های مگنتی یکی از جدید ترین روش ها برای روشنایی در مکان های مختلف است که دارای مزیت ها و ویژگی های فراوانی برای استفاده شما عزیزان می باشد .در مقاله بعد با ویژگی ها ی چراغ های مگنتی یا مولتی ترک بیشتر آشنا خواهیم شد . از نظر شما چراغ های مگنتی چه ویژگی هایی دارد ؟ و یا چرا چراغ های مگنتی بسیار مقرون به صرفه تر از روش های قدیمی روشنایی است ؟

درباره ما

روش های نوین نور پردازی و دکوراسیون با چراغ های مگنتی

شرکت تولیدی پاخور با بیش از ده سال سابقه ی درخشان در راستای تولید انواع پادری آلومینیومی ، انواع پروفیل های نور خطی ،  انواع ترمز پله ، پروفیل های دکوراتیو و  محصولات ایمنی پارکینگ همواره در همراهی شما عزیزان پیشگام بوده است . جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه محصولات شرکت تولیدی پاخور می توانید به بخش محصولات و یا خرید از فروشگاه اینترنتی آنلاین مراجعه فرماید  همچنین می توانید از طریق تماس با شماره های موجود در سایت از مشاوره ی رایگان ما برای انتخاب بهتر و مناسب با کار خود بهره مند شوید .