نورخطی سقف یکی از روش‌های نوین نورپردازی است که در معماری اهمیت زیادی دارد و بسیار پر کاربرد می‌باشد. در سال‌های اخیر برای ایجاد فضایی شیک و جاذبه‌های  بصری در محیط‌های مسکونی و اداری از نورپردازی خطی استفاده می‌شود. معماران و طراحان داخلی از این محصولات در پروژه‌های خود استفاده می‌کنند تا محیطی دلنشین ایجاد کنند.

نور خطی از تنوع بالایی برخوردار است و شاید شما با چند مدل ساده از آن آشنا باشید ولی لازم به ذکر است که این محصول شامل نور خطی سقف، دفنی، روکار، توکار، ریلی، و روکار آویز می‌باشد. با انواع مختلف نور خطی سقف، طراحی‌های بسیار لوکس و زیبایی را می‌توان ایجاد کرد. طراحان دکوراسیون با استفاده از انعطاف پذیری بالای این محصول می‌توانند استعداد و خلاقیت خود را بهتر نشان دهند.

اگر قصد دارید در محیط کار یا منزل خود از نورپردازی خطی استفاده کنید در ابتدای امر باید مشخص کنید که بیشتر جنبه تزیینی چراغ برای شما مهم است یا میزان نوردهی آن اهمیت دارد. لامپ‌هایی که عرض‌های متفاوت و شار نوری زیادی دارند برای محیط‌های اداری گزینه مناسبی هستند و نور این مکان‌ها را به خوبی تامین می‌کنند.

نور خطی سقف یک روش نوین نور پردازی برای طراحان داخلی

قابلیت نصب در هر سقفی

انعطاف نور خطی این امکان را مهیا می‌کند که در هر سقفی قابل نصب باشد و نحوه نصب آن با توجه به شرایط محیط می‌تواند به صورت معلق یا آویز، روکار یا توکار باشد. نورپردازی خطی به شکل T و L و شکل‌های متقاطع، قابل نصب در مکان‌های مختلف می‌باشد. یکی از ویژگی‌های نور خطی سقف، نصب آسان این‌محصول می‌باشد .

نوری یکدست بدون خیرگی

نورخطی سقف نوری یکدست تولید می‌کند که مشکل سوسو زدن را هم ندارد و این یکی از نشانه‌های نورپردازی اصولی و درست می‌باشد. در وسایل روشنایی که در گذشته مورد استفاده قرار می‌گرفتند یکی از مشکلاتشان خیرگی بود که باعث آزار چشم می‌شد. در نورخطی سقف در اغلب موارد این ایراد وجود ندارد و این سیستم نورپردازی نوری یکنواخت در محیط تولید می‌کند.

قبل از خرید چراغ خطی برای اجرای نورخطی سقف به این نکته توجه کنید که نوری که تولید می‌شود باعث آزار چشم نشود. هرچند در بیشتر موارد این مشکل وجود ندارد. اگر نصب چراغ خطی به صورت عمود بر میز کار انجام شود سبب ایجاد خیرگی می‌شود.

در زمان خرید چراغ خطی به شار نوری آن دقت کنید. بر اساس این که قصد دارید نورپردازی خطی را در کجا نصب کنید و نحوه نصب آن چگونه باشد شار نوری چراغ‌ها نیز متفاوت خواهد بود. به طور مثال اگر می‌خواهید نور خطی را در دیوار نصب کنید باید شار نوری آن کم باشد. همچنین در نورخطی سقف به صورت روکار یا توکار نیز چراغ‌های خطی با شار نوری متفاوت لازم می‌باشد.

کیفیت قطعات به کار رفته در چراغ خطی

یکی از موضوعاتی که باید در زمان خرید چراغ خطی برای نور خطی سقف و سایر نورپردازی‌ها به آن دقت کنید انتخاب ال ای دی از بهترین برند و کیفیت است. ماژول چراغ خطی باید کیفیت بالایی داشته باشد و بر اساس استانداردهای روز دنیا تولید شده باشد.  چراغ خطی در بعضی از کارخانه‌ها با استفاده از دستگاه‌های تمام اتوماتیک ساخته می‌شود و محصولی با کیفیت روانه بازار می‌کنند.

استفاده از راهنمایی افراد با تجربه

نور خطی سقف یک روش نوین نور پردازی برای طراحان داخلی

در زمان خرید چراغ خطی باید توجه داشته باشید که بر اساس محیطی که قصد نورپردازی آن را دارید باید اندازه، رنگ نور و شار نوری چراغ را باید در نظر بگیرید.  بر اساس مدل نورپردازی و محل نصب، چراغ خطی مناسب برای نور خطی سقف را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید پس از مشخص شدن اندازه چراغ‌ها، روند نصب نورپردازی خطی را شروع کنید.

اگر به این نکات دقت نکنید ممکن است در حین نصب مجبور به تغییر معماری شوید و یا لازم باشد برای خرید مجدد، هزینه اضافی پرداخت کنید؛ اما در صورتی‌ که‌ از راهنمایی‌های افراد با تجربه و متخصص استفاده کنید لازم نیست خرید مجدد داشته باشید و یا هزینه اضافه‌ای پرداخت کنید.

برند معتبر

یکی دیگر از فاکتورهایی که در قیمت چراغ خطی نور خطی سقف تاثیر زیادی دارد برندی است که آن را تولید می‌کند. تولید کنندگان چراغ خطی برای این که مشتری از کیفیت محصول مطمئن شود محصول را گارانتی می‌کنند. محصولی که دارای ضمانت نامه باشد مسلما قیمت بیشتری نسبت به دیگر محصولات دارد. به علت قیمت بالاتر اجناسی که توسط کارخانه‌های معتبر تولید می‌شوند بعضی از مشتریان به سراغ کالای ارزان تر می‌روند. خرید چراغ ارزان، هزینه خرید سایر وسایل نورپردازی کاهش می‌یابد اما پس از گذشت مدتی ممکن است مشکلاتی برای شما به وجود آورد و یا هزینه‌ای برای شما داشته باشد.

آن چیزی که اعتبار یک برند را مشخص می‌کند رزومه آن برند و تجربه خریداران می‌باشد.

کیفیت بیشتر چراغ خطی ماژولار نسبت به ریسه ال ای دی

اگر می‌خواهید برای نور خطی سقف چراغ خطی تهیه کنید لازم است بدانید که چراغ ماژولار نسبت به ریسه ال ای دی کیفیت بیشتری دارد همچنین در چراغ ماژولار اگر یک چیپ بسوزد لازم نیست کل منبع عوض شود بلکه می‌توانید قسمتی که آسیب دیده را تعویض کنید در ضمن نگهداری از ریسه ال ای دی هزینه بیشتری را به شما تحمیل می‌کند. همچنین اجرا و نصب چراغ ماژولار به آسانی انجام می‌شود. همچنین اگر به دنبال خرید چراغی هستید که عمر طولانی داشته باشد بهتر است برای اجرای نور خطی سقف از چراغ ماژولار استفاده کنید.

لازم به یادآوری است که در بین چراغ‌های ماژول ، آن‌هایی که استاندارد زاگا دارند کیفیت بیشتری دارند. استاندارد زاگا بر ابعاد چراغ‌های ماژول نظارت می‌کند. ماژول‌هایی که استاندارد زاگا دارند ضریب تولیدی آن‌ها ۷ سانتیمتر است و از طریق درایور جریان ثابت عمل می‌کنند.

درایور چراغ‌های خطی شامل دو دسته می‌باشد. درایورهایی که از طریق جریان ثابت کار می‌کنند و درایوری که به وسیله ولتاژ ثابت عمل می‌کند. برای نورخطی سقف بهتر است از چراغ‌های ماژولاری استفاده کنید که با جریان ثابت کار می‌کنند.

سخن آخر

نور خطی سقف یک روش نوین نور پردازی برای طراحان داخلی

نور خطی سقف یک نورپردازی لوکس است که دارای راندمان بالا، توان مصرفی کم، نور با کیفیت و دوام زیاد می‌باشد.

برای آگاهی از نحوه خرید می‌توانید با واحد فروش تماس بگیرید و از خدمات مشاوره‌ای رایگان همکاران ما استفاده کنید. در ضمن از طریق سایت اینترنتی این مجموعه می‌توانید با سایر تجهیزات ساختمانی که در این شرکت تولید می‌شوند آشنا شوید.