لاین نوری یا چراغ خطی از وسایلی است که برای روشنایی در سال‌های اخیر بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سیستم روشنایی به خاطر فوایدی که دارد مورد توجه همه افراد به خصوص طراحان داخلی و معماران قرار دارد. در نورپردازی لاین نوری برق کمی مصرف می‌شود و دوام این تجهیزات بالا است و عمر طولانی دارند.

از سوی دیگر این سیستم نور کافی تولید می‌کند و روشنایی محیط به خوبی تامین می‌شود. همچنین این محصول در زیبایی محیط نیز نقش پر رنگی دارد. لاین نوری از نظر رنگ نور و طراحی و مدل تنوع زیادی دارد؛ به همین علت با دکوراسیون‌های مختلف قابلیت هماهنگی را دارد. شیوه نصب این محصول به ابعاد و مدل آن بستگی دارد.

لاین نوری از نظر اندازه و توان مصرفی متنوع هستند بنابراین خریدار آزادی عمل بیشتری برای انتخاب دارد. اگر قصد دارید این محصول را بخرید شرایط محیط را حتما در نظر بگیرید. در نورپردازی خطی منابع نور به صورت خطی قرار می‌گیرند و نور تولید شده نیز به شکل خطی منعکس می‌شود.

لاین نوری جدیدترین نورپردازی خطی

انواع لاین نوری

  • لاین نوری توکار
  • لاین نوری روکار
  • لاین نوری آویز

لاین نوری توکار

همان‌طور که از اسم آن مشخص است این محصول برخلاف لاین روکار در داخل سقف کاذب یا دیوار کاذب نصب می‌شود.  در سقف و دیوار کاذب شیارهایی به وجود می‌آورند و سپس چراغ لاین را در داخل شیارها قرار می‌دهند. در زمان خرید باید با توجه به اندازه این شیارها چراغ لاین را تهیه کرد. در روش توکار فقط نوری که از سیستم نورپردازی منعکس می‌شود قابل رؤیت است و بقیه اجزا در داخل شیار قرار می‌گیرند و دیده نمی‌شوند.

در لاین نوری توکار طراحی به شکل‌های منحنی و صاف قابل اجرا است که بر اساس قوس فضا و دکوراسیون داخلی ساختمان صورت می‌گیرد. یکی از ویژگی‌های نورپردازی لاین انعطاف پذیری آن است. به عبارت دیگر هم از نظر رنگ نور و هم از نظر طراحی و مدل نورپردازی بسیار منعطف است که با دکوراسیون‌های مختلف می‌تواند هماهنگ شود.

لاین نوری، نورپردازی که صرفا برای روشنایی محیط به کار رود نیست بلکه در عصر جدید که زیبایی اهمیت زیادی دارد باید ابزار روشنایی در  ایجاد فضایی شیک و زیبا نیز نقش مهمی داشته باشند. بنابراین نورپردازی‌های جدید یکی از عناصر اصلی در طراحی داخلی نیز به شما می‌روند.

چراغ لاین توکار بدون لبه

این چراغ زیبایی خاصی در محیط خلق می‌کند زیرا فقط نوری که از چراغ‌ها ساطع می‌شود قابل مشاهده است و دیگر اجزای سیستم نورپردازی در داخل سقف و دیوار قرار می‌گیرند. طراحی زیبا به همراه انعکاس نوری یکدست منظره‌ای دیدنی ایجاد می‌کند.

چراغ لاین توکار لبه دار

در لاین نوری لبه دار، اطراف دیفیوز به اندازه ۱ سانتیمتر از عرض چراغ دیده می‌شود. یکی از فواید استفاده از چراغ لبه دار پوشاندن عیب و ایرادها روی سقف و دیوار است.

چراغ خطی روکار

این لاین نوری در محیطی که نصب می‌شود قابل مشاهده است و روی سقف و دیوار اجرا می‌شود. این سیستم اغلب در مکان‌هایی که ارتفاع سقف کوتاه است و یا امکان برش در سقف وجود ندارد به کار می‌رود. این چراغ نیز با سبک‌های مختلف طراحی داخلی هماهنگ می‌شود.

لاین نوری آویز

از نظر ساختار، لاین توکار، روکار و آویز به هم شبیه هستند و تفاوت آن‌ها در نحوه نصب می‌باشد. چراغ لاین آویز به صورت معلق از سقف قرار می‌گیرد و برای سقف‌های بلند مناسب است در ضمن ارتفاع این چراغ قابل تنظیم کردن است که با کم و زیاد کردن ارتفاع، میزان روشنایی محیط نیز تنظیم می‌شود. اجرای لاین نوری آویز باید اصولی انجام شود تا علاوه بر صرفه جویی در مصرف انرژی، زیبایی محیط نیز تامین شود.

یکی از فواید لاین آویز قابلیت جابه جایی آن است؛ یعنی به راحتی می‌توانید محل فعلی نصب این چراغ را تغییر دهید و در مکانی جدید آن را نصب کنید؛ در نتیجه لازم نیست چراغ جدید خریداری کنید. از طرف دیگر لاین نوری آویز با طراحی مینیمال و شیک، فضایی رؤیایی و چشم نواز فراهم می‌کند. این محصول را در رستوران‌ها، لابی هتل‌ها، مجتمع‌ها و مکان‌های مسکونی می‌توانید نصب کنید.

کاربرد پروفیل لاین نوری

لاین نوری جدیدترین نورپردازی خطی

پروفیل لاین نوری نیز یکی از عناصر نورپردازی است که علاوه بر تامین نور محیط زیبایی را به ارمغان می‌آورد. طرح‌ها و مدل‌های متنوع این محصول به طراح و معمار آزادی عمل بیشتری می دهد تا بتواند طرح‌هایی خلاق و بدیع خلق کنند. پروفیل‌هایی که برای نورپردازی خطی مورد استفاده قرار می‌گیرند اغلب از جنس آلومینیوم هستند و با نام‌هایی همچون پروفیل چراغ خطی و نور خطی سقف شناخته می‌شوند.

پروفیل لاین نوری از ظرافت و زیبایی برخوردار است و عنصری مهم در طراحی داخلی مدرن می‌‌باشد. پروفیل‌هایی که برای لاین نوری توکار مورد استفاده قرار می‌گیرند در سنگ و چوب قابل اجرا هستند و از آلیاژ آلومینیوم ساخته می‌شوند و می‌توانید با رنگ الکترواستاتیک این پروفیل‌ها را رنگ‌ آمیزی کنید. پروفیل لاین نوری در مکان‌های مختلف تجاری، اداری، مسکونی و فروشگاهی قابل استفاده است.

نحوه نصب متفاوت لاین نوری با دیگر وسایل روشنایی

شیوه نصب لاین نوری با دیگر ابزار روشنایی متفاوت است. لاین نوری یک سیستم نورپردازی منعطف است که در سقف، دیوار و در مکان‌های مختلف قابل نصب می‌باشد همچنین روشنایی نور خطی را می‌توانید به شکل L یا T در کنج و گوشه‌های یک محیط نصب کنید.

محصولات روشنایی خطی به دلیل انعطافی که در نصب، اندازه و ابعاد، طرح و مدل و رنگ نور دارند این فرصت را برای طراح فراهم می‌کنند که بتواند سبک‌های نورپردازی نوآورانه و خلاقی که چشم را خیره می‌کنند پدید آورند. همچنین در سیستم لاین نوری می‌توانید شدت نور را تنظیم کنید و یا از راه دور آن را کنترل کنید.

عملکرد مناسب سیستم نورپردازی لاین نوری

یکی از ویژگی‌های مثبت لاین نوری کارآیی بالای این سیستم نورپردازی به دلیل استفاده از منبع تغذیه ال ای دی است که  مصرف برق را کاهش می‌دهد و جهت دار نیز می‌باشند و نیازی به دیفیوزرها ندارند.

دمای رنگ گسترده نورپردازی لاین

در لاین نوری طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها وجود دارد که سفید گرم تا سفید سرد را شامل می‌شود. دمای رنگ متنوع، این امکان را فراهم می‌کند که در محیط‌های مختلف و در قسمت‌های مختلف یک ساختمان دمای رنگ مناسب با آن محیط را به کار ببرید.

سخن آخر

لاین نوری جدیدترین نورپردازی خطی

لاین نوری از تجهیزات نورپردازی شیک و مدرن محسوب می‌شوند که بازدهی بالا و توان مصرفی کمی دارند و روشنایی توأم با زیبایی را برای شما به ارمغان می‌آورند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید مقرون به صرفه می‌توانید از مشاوره رایگان متخصصان ما استفاده کنید. همچنین با مراجعه به بخش خرید اینترنتی شرکت پاخور می‌توانید با سایر محصولات نیز آشنا شوید.