پروفیل لاین نوری در اندازه‌های مختلف و شکل‌های متنوع طراحی و تولید می‌شوند. پروفیل آلومینیومی که اکستروژن آلومینیوم نیز گفته می‌شود برای لامپ ال ای دی  و نورپردازی توکار انتخاب مناسبی است‌. آلومینیوم ۶۰۶۳ یا آلومینیوم اکسترود شده ماده اصلی تشکیل دهنده این پروفیل می‌باشد. عرض این محصول بین ۴ میلی متر تا ۲۵۰ می‌باشد. کاربرد پروفیل لاین نوری در نمای داخل و بیرون ساختمان می‌باشد. در نورپردازی مخفی سقف و دیوار و همچنین برای روشنایی راهرو و سایبان از این پروفیل استفاده می‌شود. با رشد تکنولوژی تولید پروفیل و تنوع در تولید این محصول سبب شد که طراحان و معماران از آن  در پروژه‌های خود استفاده کنند.

ویژگی‌های پروفیل آلومینیومی لاین نوری

پروفیل لاین نوری  و کاربرد های آن در صنعت نور و روشنایی (قسمت سوم )

پروفیل لاین نوری که از جنس آلومینیوم است وزن سبکی دارد و برای اجرای طراحی‌های متنوع قابل استفاده است. این ویژگی‌ها توجه طراحان را به خود جلب کرده است و سبب شده است که در پروژه‌های معماران و طراحان داخلی یکی از ارکان اصلی باشد. پروفیل لاین نوری توکار کارآیی بالا در انتقال گرما و مصرف کم انرژی دارد همچنین  ظاهری زیبا دارد و سبک وزن است. از دیگر ویژگی‌های این محصول  به مقاومت در مقابل خوردگی و ساییدگی می‌توان اشاره کرد.

ویژگی‌های مثبت این محصول مانند خواص حرارتی آن را به محفظه‌ای ایده‌ال برای لامپ‌های ال ای دی تبدیل کرده است. به عبارت دیگر پروفیل لاین نوری مانند یک رسانای حرارتی عمل می‌کند و گرمایی که توسط لامپ‌های ال ای دی تولید می‌شود را دفع می‌کند. در لامپ‌های ال ای دی اگر میزان حرارت از مقداری مشخص فراتر رود این حرارت به لامپ‌ها صدمه می‌زند و باعث سوختن آن‌ها می‌شود؛ بنابراین پروفیل آلومینیومی حرارت را دفع می‌کند و به عنوان یک کنترل کننده گرما عمل می‌کند.

 پروفیل لاین نوری قابل استفاده در کمد و کابینت می‌باشد. پروفیل ها یک عنصر ضروری برای محافظت از لامپ‌های ال ای دی هستند.  زیرا اگر منبع تغذیه ال ای دی بدون محافظ باشد در برابر عوامل بیرونی ممکن است آسیب ببیند. حتی اگر نوارهای ال ای دی ضد آب باشند بیرون از محفظه ممکن است آسیب ببینند؛ در نتیجه پروفیل، منبع نور را در مقابل عواملی مانند گردوغبار، رطوبت و سایر عوامل خارجی محافظت می‌کند. این وسایل در مکان‌های مختلف تجاری، اداری و مسکونی قابل استفاده هستند.

پروفیل لاین نوری مانند جعبه‌ای است که نوار‌های ال ای دی را محافظت می‌کند. نوارهای ال ای دی که در داخل این پروفیل‌ها قرار می‌گیرند حداکثر عرضشان باید ۱۰ سانتی متر باشد. این پروفیل محفظه‌ای مناسب برای نگهداری از ال ای دی‌های مورد استفاده در مبل سازی، سقف و سایر بخش‌های ساختمان می‌باشد.

 پروفیل نوری در اندازه‌های مختلف کوچک، متوسط و ابعاد بزرگ تولید می‌شود. دفع حرارت تولید شده در لامپ ال ای دی تحت تاثیر شکل و وزن پروفیل لاین نوری می‌باشد. این محصول ایمن و بدون خطر است و آسیبی به منبع ال ای دی وارد نمی‌کند. خواص حرارتی پروفیل آلومینیومی عمر ال ای دی‌ها را افزایش می‌دهد. گرمای لامپ‌ها از طریق آلومینیوم دفع می‌شود در نتیجه مانع از افزایش دمای این چراغ‌ها می‌شود و این موضوع عمر آن‌ها را افزایش می‌دهد.

هدسینگ لامپ

هدسینگ لامپ دارای خواص حرارتی است و گرمایی که در نوار ال ای دی تولید می‌شود را در محیط بیرون پخش می‌کند. هدسینگ لامپ یکی از اجزای مهم پروفیل لاین نوری است که دوام و عمر لامپ‌های ال ای دی به آن بستگی دارد. این‌محصول از شیوه‌های مختلفی مانند ریخته گری، ماشین‌ کاری و اکستروژن تولید می‌شود.

انعطاف پذیری پروفیل لاین نوری

پروفیل لاین نوری  و کاربرد های آن در صنعت نور و روشنایی (قسمت سوم )

پروفیل لاین نوری یک محصول منعطف است که قابلیت خم شدن دارد و شکل‌های مختلف به خود می‌گیرد. این ماده با رنگ‌های پودری و آندازینگ مانند سفید، شامپاینی، طلایی و نقره‌ای رنگ آمیزی می‌شود. برای نورپردازی نمای ساختمان، نور مخفی کابینت و دیوار کاربرد دارد. لامپ‌های ال ای دی به همراه پروفیل لاین نوری منظره‌های زیبایی از نورپردازی ایجاد می‌کنند. لازم به ذکر است که از لامپ‌های ضد آب می‌توان برای خلق نورپردازی جذاب درفواره‌ها و استخرها استقاده کرد. همچنین  در نورپردازی به شیوه نور مخفی نیز مناظر چشم نوازی ایجاد می‌کنند.

پروفیل لاین نوری برای کمد لباس

نورپردازی در داخل کمد بسیار شیک و زیبا است. علاوه بر تولید نور و روشن کردن کمد لباس زیبایی منحصر به فردی نیز ایجاد می‌کند. نورپردازی داخل کمد دید بهتری برای شما ایجاد می‌کند همچنین پیدا کردن پوشاک و زیور آلات را برای شما سهل و آسان می‌کند. همچنین می‌توانید از تنوع رنگ چراغ‌های خطی در داخل کمد استفاده کنید و محیط جذابی را به وجود آورید‌.

پروفیل لاین نوری توکار چیست؟

پروفیل لاین توکار که ال ای دی نیز گفته می‌شود شامل‌ کانال‌هایی از جنس آلومینیوم اکسترود شده می‌باشند. پروفیل لاین نوری محفظه‌ای است که نوار ال ای دی در داخل آن قرار می‌گیرد. این سیستم روشنایی در سقف، دیوار و کنج دیوار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فواید پروفیل آلومینیومی لاین نوری

نظافت آسان

برای تمیز کردن این پروفیل فقط یک پارچه مرطوب کافی است و نیاز به شوینده دیگری ندارد؛ بنابراین به آسانی تمیز می‌شود و ظاهری شفاف و درخشان پیدا می‌کند.

نصب و تغییر آسان

نوار ال ای دی به راحتی از انتهای پروفیل خارج می‌شود. در مواقعی که لازم است ال ای دی‌ها عوض شوند به راحتی از پروفیل جدا می‌شوند و تعویض آن‌ها به سهولت صورت می‌گیرد. بنابراین زمانی که ال ای دی‌ها خراب شوند می‌توانید آن‌ها را از پروفیل خارج کنید و نیازی به عوض کردن پروفیل نیست.

اندازه قابل تنظیم

اندازه پروفیل قابل تغییر می‌باشد. متناسب با طرح دلخواه، اندازه آن را می‌توانید کوتاه کنید. همچنین با قرار دادن چند پروفیل در کنار هم می‌توانید طول آن را افزایش دهید.

موارد استفاده از پروفیل لاین نوری

پروفیل لاین نوری  و کاربرد های آن در صنعت نور و روشنایی (قسمت سوم )

برای نمایان کردن و برجسته کردن نمای داخلی ساختمان در بخش‌های دیوار و سقف از پروفیل لاین نوری استفاده می‌شود. این پروفیل که در انواع روکار، توکار و آویز طراحی و تولید می‌شود برای اماکنی که ازدحام جمعیت وجود دارد استفاده می‌شود.

سخن آخر

پروفیل لاین نوری به دلیل فواید فراوانی همانند افزایش طول عمر منبع نور، نظافت آسان، اندازه قابل تنظیم و وزن سبک برای اجرای طرح‌های مختلف نورپردازی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اگر تمایل دارید در مورد این محصول اطلاعات بیشتری به دست آورید می‌توانید به بخش محصولات در سایت شرکت تولیدی پاخور مراجعه کنید و در آن‌ جا با محصولات دیگر نیز آشنا شوید همچنین همکاران ما به مشتریان برای انتخاب بهترین محصول مشاوره رایگان ارائه می‌دهند.