همان طور که پیش تر به آن اشاره شد چراغ های مگنتی تحولی عظیم در سیستم روشنایی محسوب می شوند . در گذشته از روش های مختلفی برای روشنایی و نور پردازی در محیط استفاده می شد اما هر کدام از روش های قدیمی دارای مضرات و آسیب های فراوانی برای انسان بودند به همین دلیل استفاده از لامپ های فلورسنت و یا لوستر های پر دردسر و پر هزینه به مرور زمان کمتر شده است . محصولات جدید روشنایی از جمله چراغ ها و ریل های مگنتی یک جایگزین بسیار مناسب برای این لامپ ها قدیمی شده اند که دارای مزایا و ویژگی های فراوانی جهت استفاده در محیط های مختلف می باشند . در مقاله قبل سعی بر این داشتیم که با چراغ های مگنتی ، اجزا و انواع آن آشنا شویم در این مقاله سعی داریم با ویژگی ها و مزایای استفاده از چراغ های مگنتی آشنا شویم . در ادامه مروری بر مقاله قبل  خواهیم داشت .

به طور کلی می توان گفت چراغ  های مگنتی از  جمله سیستم های نوین روشنایی در محیط هستند که دارای اجزای مختلفی مانند بدنه ی آلومینیومی ، LED ، ریل های مگنتی و ... می باشند . چراغ های مگنتی انواع مختلفی نیز دارند که می توان به چند مورد زیر اشاره نمود .

این مولتی ترک ها بخشی از انواع چراغ های مگنتی می باشند که متناسب با محیط های مختلف می توان از آن ها استفاده نمود .

کاربرد های چراغ های مگنتی

روش های نوین نور پردازی و دکوراسیون با چراغ های مگنتی (قسمت دوم )

چراغ های مگنتی یا چراغ های ماژولار دارای ویژگی های و کاربرد های فراوانی جهت استفاده در محیط ها و مکان های مختلف می باشد که با توجه به انواع و جلوه ظاهری بسیار زیبایی که دارد می توان از آن ها در دکوراسیون داخلی نیز استفاده نمود . چراغ های مگنتی علاوه بر زیبایی در نور پردازی دارای طیف نوری وسیعی نیز هستند که موجب می شود این محصول برای مکان های مختلفی کاربرد داشته باشد در ادامه این مطلب به بخشی از کاربرد های چراغ های مگنتی در مکان های مختلف خواهیم پرداخت . از چراغ های مگنتی یا مولتی ترک می توان در محیط ها و مکان های متفاوتی از جمله مکان های زیر استفاده نمود .

  • متناسب برای استفاده در سالن ها و تالار ها
  • متناسب برای استفاده در مراکز درمانی و بیمارستان ها
  • مناسب برای استفاده در منازل مسکونی
  • متناسب برای استفاده در فروشگاه ها و پاساژ ها
  • مناسب برای استفاده در مراکز خرید و سنتر های بزرگ
  • مناسب برای استفاده در مراکز اداری و تجاری
  • مناسب جهت استفاده  در بخش های مختلف ساختمان از جمله اتاق ها ، پذیرایی ، آشپزخانه و ...
  • مناسب برای استفاده در سالن ها سینما و تاتر
  • مناسب جهت استفاده در سالن های کنفرانس
  • و ...

موارد گفته شده بخشی از مکان هایی می باشد که می توان از چراغ های مگنتی برای نور پردازی و دکوراسیون استفاده نمود .

ویژگی های چراغ های مگنتی

روش های نوین نور پردازی و دکوراسیون با چراغ های مگنتی (قسمت دوم )

چراغ های ریلی ، چراغ های ماژولار ، مولتی ترک ، چراغ های متحرک و ... از جمله نام هایی است که چراغ های مگنتی را با آن می شناسند . چراغ های مگنتی به دلیل طراحی خاص خود دارای ویژگی های فراوانی می باشد که همین  ویژگی ها موجب می شود که مولتی ترک ها جایگزین بسیار مناسبی به جای لامپ های قدیمی و لوستر های بزرگ شوند . هر یک از انواع چراغ های مگنتی مزایای فراوانی دارند تا در محیط ها و مکان های مختلف قابلیت اتصال و استفاده داشته باشند در ادامه این مطلب با ویژگی ها و مزایای چراغ های مگنتی آشنا خواهیم شد .

  • یکی از مهم ترین و اصلی ترین ویژگی های چراغ های مگنتی ایمنی بسار بالای این محصول هنگام استفاده از آن می باشد . چراغ های مگنتی دارای ولتاژ پایینی هستند و انرژی مورد نیاز خود را از طریق ریل های مگنتی و منبع تغذیه تامین می کند به همین جهت اتصال مستقیمی با برق ندارد همین امر موجب می شود که چراغ های مگنتی امنیت بسیار بالایی برای استفاده در محیط های مختلف داشته باشند .
  • ویژگی بسیار جذاب دیگر این محصول امکان جا به جایی آن در ریل های مگنتی می باشد . چراغ های مگنتی با خاصیت مغناطیسی که دارند به ریل های مگنتی متصل می شوند به همین جهت می توان آن ها را با توجه به نیاز و سلیقه ی خود در امتداد ریل های مگنتی جا به جا نمود .
  • امکان نصب ریل های مگنتی به صورت روکار ، توکار و آویز
  • یکی از ویژگی های دیگر چراغ های مگنتی نداشتن محدودیت مکانی برای استفاده این محصول می باشد به همین جهت می توان این مولتی ترک ها را در بسیاری از مکان ها نصب نمود .
  • ظاهری بسیار زیبا ، مدرن و به روز
  • چراغ های مگنتی محدودیت برای استفاده در تعداد نیز ندارند و می توان به توجه به ابعاد ریل های مگنتی و منبع تغذیه ی استفاده شده از هر تعداد چراغ مگنتی که می خواهید در ریل ها استفاده نماید .
  • طیف و روشنایی بسیار وسیع
  • چراغ های ماژولار از نظر اقتصادی نیز بسیار مقرون به صرفه و کم مصرف هستند
  • یکی دیگر از ویژگی های چراغ های مگنتی این است که می توان با استفاده از این چراغ های علاوه بر نورپردازی در محیط ، دکوراسیون زیبایی نیز اجرا نمود .
  • و ...

این موارد بخشی از ویژگی های استفاده از چراغ های مگنتی می باشد که به شما این امکان را می دهد بهترین انتخاب را داشته باشید .

نحوه ی نصب چراغ های مگنتی

روش های نوین نور پردازی و دکوراسیون با چراغ های مگنتی (قسمت دوم )

چراغ های مگنتی برای اتصال نیازمند چند اجزاا می باشند که شامل ریل های مگنتی ، منبع تغذیه و رابط 90 درجه می باشد . با نصب ریل های مگنتی و منبع تغذیه می توانید چراغ های مگنتی را روشن نموده و از زیبایی نور دهی آن لذت ببرید .

درباره ما

شرکت تولیدی پاخور با بیش از ده سال سابقه ی درخشان در راستای تولید انواع پادری آلومینیومی ، انواع ترمز پله ، انواع پروفیل های نور خطی  ، پروفیل های دکوراتیو ومحصولات ایمنی پارکینگهمواره در همراهی شما عزیزان پیشگام بوده است . جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه محصولات شرکت تولیدی پاخور می توانید به بخش محصولات و یا خرید از فروشگاه اینترنتی آنلاین مراجعه فرماید  همچنین می توانید از طریق تماس با شماره های موجود در سایت از مشاوره ی رایگان ما برای انتخاب بهتر و مناسب با کار خود بهره مند شوید  .