یکی از راه هایی که به آرامش ذهن انسان کمک می کند محیطی با نور پردازی و دکوراسیون زیبا ، مدرن و آرامش بخش است . در تمامی دوره ها همه ی افراد به دنبال ایجاد یک محیط دلنشین و نوری متناسب با فضا بودند به همین منظور هر روزه ایده ها و محصولات زیادی برای دکوراسیون و روشنایی در بازار موجود می شود .

یکی از محصولات بسیار کاربردی و متناسب با دکور و روشنایی داخلی قرنیز های چراغ دار می باشند .

دیوار ها در محیط داخلی ساختمان یک بخش مهم محسوب می شود  زیرا می توان طراحی های فراوان و ایده های جذابی را بر روی دیوار ها انجم داد اما با این حال قسمت های انتهایی دیوار به دلیل برخورد اجسام و برخورد اشیا مختلف ممکن است به مرور دستخوش تغییراتی منفی شود که ظاهر دیوار را برهم بزند از این رو وجود محصولاتی که هم موجب زیبایی و هم موجب حفاظت از دیوار شود بسیار مهم و ضروری است .

قرنیز چراغ دار از این دسته محصولات می باشد که علاوه بر محافظت از قسمت انتهایی دیوار موجب نور پردازی زیبا و شکیل در آن قسمت نیز می شود . در این مقاله سعی داریم با کاربرد ها و ویژگی های قرنیز چراغ دار بیشتر آشنا شویم .

جلوگیری از فرسایش دیوار و نورپردازی زیبا با قرنیز چراغ دار

قرنیز چراغ دار چیست ؟

همان طور که پیش تر به آن اشاره شد دیوار ها یکی از بخش های مهم در طراحی داخلی ساختمان محسوب می شوند که نیاز به محصولاتی جهت محافظت و زیبا سازی هر چه تمام تر دارند .قرنیز ها یکی از محصولاتی هستند که برای این امر تولید شده اند اما قرنیز های معمولی با توجه به متریالی که برای ساخت آن ها استفاده می شود ممکن است دچار فرسایش شوند شرکت تولیدی پاخور به منظور بهبود عملکرد و زیبا تر سازی به جای قرنیز های معمولی قرنیز های چراغ دار را تولید کرده است . قرنیز چراغ دار در واقع محصولی جهت دکوراسیون و نور پردازی در محیط می باشد . قرنیز های چراغ دار جزئی از پروفیل های نور خطی هستند به همین دلیل دارای مزیت ها و ویژگی های فراوانی هستند که این محصول را به یک محصول ویژه جهت دکوراسیون و نورپردازی داخلی تبدیل کرده است .  قرنیز های معمولی شاید جلوه بصری زیبایی را به محیط بدهند اما امکان نورپردازی در آن ها وجود ندارد همچنین قرنیز های معمولی از جنس های مختلفی نظیر چوب ، پلاستیک و ... ساخته می شوند و ممکن است خود این قرنیز ها به مرور زمان دچار فرسایش و خرابی شوند اما قرنیز های چراغ دار شرکت تولیدی پاخور از جنس آلومینیوم می باشد تا دوام و ماندگاری بسیار بالایی در شرایط مختلف را داشته باشد .

اجزای تشکیل دهنده قرنیز های چراغ دار

جلوگیری از فرسایش دیوار و نورپردازی زیبا با قرنیز چراغ دار

قرنیز های چراغ دار را که ممکن است با نام های دیگری نظیر قرنیز نوری ، قرنیز با لاین نوری ، قرنیز Led دار ، قرنیز نور مخفی ، قرنیز داکتی و ... بشناسید دارای اجزا و بخش های مختلفی هستند که هریک از اجزای آن با متریالی مرغوب ساخته شده است در ادامه این مطلب با اجزای سازنده قرنیز های نوری آشنا خواهیم شد .

  • بدنه قرنیز چراغ دار
  • ال ای دی قرنیز چراغ دار
  • دیفیوزر قرنیز چراغ دار

بدنه قرنیز چراغ دار

بدنه ی این قرنیز های داکتی از جنس آلومینیوم با آلیاژ 6063 می باشد اما به منظور دوام و ماندگاری بیشتر این قرنیز های چراغ دار شرکت تولیدی پاخور از آلومینیوم آنادایز شده استفاده می کند . آنادایز کردن آلومینیوم موجب دوام ، پایداری ، رنگ پذیری و ماندگاری بالاتری در محصولات می شود . جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با آنادایز آلومینیوم می توانید به مقاله ( آنادایز کردن آلومینیوم به چه معناست؟ ) مراجعه نماید .

ال ای دی قرنیز چراغ دار

ال ای دی ها را می توان در رنگ بندی های متفاوتی در قرنیز های چراغ نصب کرد . ال ای دی ها منبع نور در قرنیز های نوری هستند که با ایجاد نوری زیبا موجب روشنایی محیط می شوند .

دیفیوزر قرنیز چراغ دار

تمامی پروفیل های نور خطی نیازمند متریالی هستند که نور را به صورت یکدست و زیبا ساطع کند دیفیوزر ها در قرنیز های نور مخفی وظیفه ی یکدست سازی نور و همچنین جلوگیری از نقطه نقطه شدن نور را بر عهده دارد .

ویژگی های قرنیز های چراغ دار

جلوگیری از فرسایش دیوار و نورپردازی زیبا با قرنیز چراغ دار

قرنیز های نوری برای محیط های مختلف دارای مزیت های فراوانی است که موجب شده این محصول به یک محصول نوری منحصر به فرد برای دکوراسیون تبدیل شود در این بخش سعی داریم با بخشی از ویژگی های قرنیز های چراغ دار  آشنا شویم تا انتخابی بهتر جهت خرید قرنیز های چراغ دار داشته باشید .

  • اولین ویژگی این قرنیز های چراغ دار جلوگیری از صدمه به دیوار توسط جا به جایی اجسام در محیط است .
  • دومین ویژگی این قرنیز های نور مخفی پوشش دهی ایرادات وارده بر دیوار است که مانع از دیدن جای خوردگی ، خرابی در گچ کاری و نقاشی و ... می شود .
  • از ویژگی های مهم این قرنیز های چراغ دار ایجاد نوری یکدست و زیبا در محیط داخلی و بیرونی می باشد .
  • متناسب برای استفاده در محیط داخلی و بیرونی
  • قابلیت دیگر این قرنیز های داکتی استفاده از آن ها در محیط ها و مکان ها مختلف نظیر مراکز خرید ، بیمارستان ، فروشگاه ، منازل مسکونی ، سالن های تاتر و سینما ، اداره ها و ... است .
  • قابلیت ایجاد تنوع در رنگ بندی با استفاده از ال ای دی ها
  • متناسب بای استفاده در بخش های مختلف محیط ساختمان نظیر راه پله ، اتاق ها ، راهرو ، دیوار های بخش مختلف ساختمان
  • قابلیت اجرا به صورت توکار و روکار
  • قابلیت نصب آسان و راحت
  • و ...

این موارد بخشی از ویژگی ها قرنیز های چراغ دار می باشد که به شمااین امکان را می دهد تا با خیالی راحت این محصول را تهیه فرماید .

درباره ما

شرکت تولیدی پاخور با بیش از ده سال سابقه ی درخشان در راستای تولید انواع پادری آلومینیومی ، انواع ترمز پله ، انواع پروفیل های نور خطی  ، پروفیل های دکوراتیو و محصولات ایمنی پارکینگهمواره در همراهی شما عزیزان پیشگام بوده است . جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه محصولات شرکت تولیدی پاخور می توانید به بخش محصولات و یا خرید از فروشگاه اینترنتی آنلاین مراجعه فرماید  همچنین می توانید از طریق تماس با شماره های موجود در سایت از مشاوره ی رایگان ما برای انتخاب بهتر و مناسب با کار خود بهره مند شوید