روش های بسیار متفاوت و زیادی برای نور پردازی در محیط وجود دارد و می توان از محصولات بسیار زیادی برای روشنایی استفاده کرد اما هر روشی مقرون به صرفه و اقتصادی نیستند . در گذشته ها از متریال ها و لوازم مختلفی برای نور پردازی در محیط استفاده می کردند محصولات مانند آتش ، شمع ، نفت و ... اما با گذشت زمان و اختراع برق محصولات دیگری مانند لامپ ها جایگزین این روش های قدیمی تر شدند . لامپ های قدیمی نیز در گذشت زمان دچار تغییراتی شدند تا بتوانند کارایی بهتری داشته باشند اما لامپ های قدیمی علاوه بر مصرف بالای برق مضرات فراوانی برای انسان نیز داشتند که باعث می شدند انسان ها در دراز مدت با استفاده از این لامپ دچار امراض پوستی شوند و یا حتئ موجب تاثیرات منفی زیادی بر بدن انسان می شدند به همین جهت هر روزه با پیشرفت تکنولوژی محصولات نوین تر و کم مصرف تری تولید و به بازار عرضه شدند .

یکی از محصولات نوین و بسیار کاربردی در زمینه ی نور پردازی چراغ های نوری هستند که برای روشنایی در محیط های مختلفی از این چراغ های نوری می توان استفاده نمود .

چراغ های نوری علاوه بر اینکه بسیار مقرون به صرفه هستند ضرری برای انسان نیز ندارند و محصولات ایمنی هستند به همین جهت می توانیدبا خیالی آسوده از این چراغ های نوری در منازل ، فروشگاه ها و یا هر مکان دیگری که مد نظر دارید تهیه فرماید و از نورپردازی این محصول لذت ببرید .

تعریف چراغ نوری

چراغ های نوری یک محصول کاربردی و مقرون به صرفه جهت نورپردازی خاص در محیط

شاید این سوال به وجود بیاید که چراغ نوری چیست و چه کاربردی دارد ؟

چراغ نوری متریالی نوین برای نورپردازی در محیط می باشد که دارای اجزا و انواع مختلفی است .

چراغ های نوری را که با نام های دیگری از جمله پروفیل های نور خطی ، لاین نوری ، چراغ خطی ، لاینر لایت و ... نیز می شناسند یکی از بهترین گزینه ها برای طراحی و نورپردازی داخلی در ساختمان ها می باشد . به دلیل تنوع بسیار بالا در چراغ های نوری می توان از این نور خطی در مکان هایی زیادی استفاده نمود و از نور پردازی آن لذت برد .

چراغ های نوری اجزای مختلفی دارند که هر کردام از اجزای به کار رفته در این پروفیل های لاین نوری وظیفه ی خاصی را بر عهده دارند . در این قسمت از مطالب می خواهیم با اجزایی که در چراغ های نوری استفاده می کنند آشنا شویم .

  • دیفیوزر
  • LED
  • هیت سینک
  • محفظه آلومینیومی

موارد نام برده شده اجزای تشکیل دهنده چراغ های نوری می باشند .

دیفیوزر های به کار رفته همان طلقی ماتی است که بر روی پروفیل های نور خطی استفاده می شود تا نوری بهتر و یک دست را به محیط ارائه دهد .

LED هایی که در چراغ های نوری استفاده می شود می تواند با طیف های رنگی متفاوتی باشد تا متناسب با محیط خود از رنگ مناسب استفاده نماید.

هیت سینک ها در واقع بخشی است که وظیفه خنک نگه داشتند چراغ نوری را هنگام استفاده بر عهده دارد اما چراغ های نوری شرکت تولیدی پاخور به دلیل جنس آلومینیومی که استفاده می نماید نیازی به استفاده از هیت سیک را به صورت جداگانه ندارد .

محفظه ی آلومینیومی که بخش اصلی چراغ های نوری است از جنس آلومینیوم آنادایز شده می باشد تا دوام و ماندگاری بسیار بالایی را در شرایط مختلف داشته باشد .برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با آنادایز آلومینیوم می توانید به مقاله ی آنادایز آلومینیوم به چه معناست مراجعه نماید .

انواع چراغ های نوری

چراغ های نوری یک محصول کاربردی و مقرون به صرفه جهت نورپردازی خاص در محیط

چراغ های نوری دارای مدل های متنوعی هستند که برای استفاده در تمامی محیط های و اجزای ساختمان ها  کاربرد داشته باشند . از این چراغ های نوری می توان در سقف ، دیوار ، زمین ، راهرو ، آشپزخانه و ... استفاده نمود به همین منظور نور خطی های متفاوتی متناسب با این بخش های ساختمان طراحی شده است در ادامه این مقاله با انواع این چراغ های نوری و کاربرد آن ها آشنا خواهیم شد .

به طور کلی چراغ نوری به چهار دسته تقسیم می شود که شامل دسته بندی زیل است .

  • چراغ نوری توکار
  • چراغ نوری روکار
  • چراغ نوری آویز
  • چراغ نوری دفنی

هر یک از این چراغ های نوری خود به دسته بندی های دیگری نیز تقسیم می شوند .

چراغ نوری توکار

چراغ های نوری توکار متناسب با تمامی محیط ها است و به صورت تو کار استفاده می شود تا زیبایی دو چندانی را به محیط دهد . نور خطی های کناف ، قرنیز های نوری و ... از این موارد هستند .

چراغ نوری روکار

چراغ نوری روکار نیز متناسب با تمامی محیط ها هستند و می توانید از این چراغ های در مکان های مختلفی مانند آشپزخانه ، اتاق ها و ... استفاده نماید . لاین های نوری کناف و یا قرنیز با لاین های نوری هم به صورت توکار موجود هستند و هم و به صورت روکار وجود دارند .

چراغ های نوری آویز

چراغ های نوری آویز بسیار مناسب برای استفاده به صورت لوستر در محیط ها می باشند ، نور خطی های لوستری ، چراغ های سیلندری از جمله چراغ های نوری آویز هستند .

چراغ نوری دفنی

چراغ های نوری دفنی نیز یکی از پروفیل های نور خطی است که به در کف زمین ها کاربرد های فراوانی دارند . چراغ های نوری دفنی نیز دارای انواع مختلفی است تا استفاده راحت تری را داشته باشد . ز چراغ های نوری دفنی مب توان در فضا های باز مانند پار ک ها ، محوطه ی بیرونی ساختمان و ... استفاده نمود .

کاربردها و ویژگی های چراغ نوری

چراغ های نوری یک محصول کاربردی و مقرون به صرفه جهت نورپردازی خاص در محیط

چراغ های نوری با توجه به ویژگی های منحصر به فردی که دارند جایگزین مناسب و مقرون به صرفه ای به جای لامپ های قدیمی شدند . لامپ های قدیمی دردسر های فراوانی برای نصب و اجرا داشتند همچنین استفاده از ملزومات فراوان مانند سیم و ... موجب صرف هزینه ی فراوان برای نصب این لامپ ها می شدند به همین جهت این لامپ ها اصلا گزینه ی مقرون به صرفه ای نبودند . در ادامه این مطلب با ویژگی ها و کاربرد های چراغ نوری بیشتر آشنا می شویم .

  • امکان استفاده در مکان های مختلف مانند بیمارستان ، سینما ، منازل مسکونی و ...
  • با  توجه به انواع و مدل های مختلفی که دارند می توان از آن ها در بخش های مختلف ساختمان مانند دیوار ، سقف ، محوطه ی بیرونی ، راهرو ها و ... استفاده نمود .
  • چراغ های نوری یک گزینه ی بسیار کم مصرف و مقرون به صرفه هستند .
  • امکان نصب راحت و آسان
  • قابلیت طراحی نور پردازی در محیط های مختلف
  • امکان استفاده به هر چهر صورت توکار ، روکار ، آویز و دفنی
  • زیبایی منحصر به فرد و نورپردازی یکدست
  • امکان استفاده از ال ای دی با رنگ های متفاوت تا متناسب با محیط باشند
  • و ...

موارد گفته شده بخشی از ویژگی های چراغ های نوری هستند که موجب برتری این محصول نسبت به روش های قدیمی روشنایی شده است .

درباره ما

چراغ های نوری یک محصول کاربردی و مقرون به صرفه جهت نورپردازی خاص در محیط

شرکت تولیدی پاخور همیشه درتلاش برای ارائه بهترین محصولات با نازل ترین قیمت به شما عزیزان است  . به همین جهت شما میتوانید برای اطلاع از قیمت محصولات با مراجعه به بخش پروفیل های نورخطی از تنوع محصولات و قیمت های مناسب پروفیل های نور خطی آگاهی یابید . برای  خرید و اطلاعات جامع تر در مورد محصولات سایت به شماره های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید تا از مشاوره رایگان ما بهره مند شوید

از دیگر محصولات شرکت تولیدی پاخور می توان به پادری آلومینیومی ، ترمز پله ، پروفیل های نور خطی ، پروفیل های دکوراتیو و محصولات ایمنی پارکینگ اشاره نمود .