همان طور که می دانید روشنایی و نورپردازی در محیط های مختلف یکی از واجبات در تمامی مکان ها می باشد . روزانه محصولات بسیار زیادی در زمینه روشنایی تولید و به بازار عرضه می شوند تا کارایی بهتر و بیشتری را برای افراد به ارمغان بیاورند . یکی از محصولاتی که در این زمینه تولید شده است لاین های نوری می باشند .

لاین های نوری از جمله محصولات نوینی هستند که برای نور پردازی و حتئ دکوراسیون داخلی تولید شده اند تا کارایی بیشتر و نصبی آسان تر داشته باشند . در گذشته روش های متفاوتی برای این امر استفاده می کردند مانند استفاده از شمع اما به مرور زمان محصولات دیگری مانند لامپ های فلورسنت جایگزین این روش ها شدند و بعد از آن با توجه به دردسر ها و مضرات این لامپ ها روش های دیگری از جمله لاین های نوری جایگزین لامپ های فلورسنت شدند .

روش های قدیمی مانند لامپ های فلورسنت دردسر های فراوانی برای نصب داشتند همچنین موجب مضرات بسیار زیادی برای بدن و پوست انسان نیز می شدند به همین علت اصلا گزینه ی مناسبی برای روشنایی در محیط ها داخلی نبودند اما با استفاده از لاین های نوری که دارای انواع مختلفی نیز هستند می توان بهترین انتخاب برای روشنایی محیط داخلی داشت در این مقاله سعی داریم با لاین های نوری و انواع آن آشنا شویم .

آشنایی با لاین نوری

لاین های نوری محصولی شگرف در زمینه روشنایی و نورپردازی

همان طور که پیش تر به آن اشاره شد لاین نوری محصولی برای روشنایی و نورپردازی در محیط داخلی و بیرونی است . لاین های نوری دارای انواع مختلفی هستند که موجب می شود با توجه به فضا و محیط مورد نظر لاین نوری متناسبی را انتخاب نماید . لاین های نوری از اجزای مختلفی ساخته شده اند که دارای ویژگی های بسیاری هستند تا ماندگاری بالایی را در شرایط مختلف داشته باشند .

لاین های نوری را با نام های دیگری مانند پروفیل نور خطی ، لاینر نوری ، چراغ خطی ، نور مخفی ، چراغ نوری ، لاین لایت و ... نیز شناخته می شود تمامی انواع لاین نوری متناسب برای محیط و فضا های مختلفی طراحی شده اند به همین جهت می توان از این نور مخفی ها در محیط های مختلفی استفاده نموئد و علاوه بر آن می توان از آن ها در طراحی داخلی نیز بهره برد .

اجزای لاین نوری

لاین نوری های نوری از چند قسمت مختلف ساخته شده است که شاما دیفیوزر ، بدنه و ال ای دی ها می شود در ادامه با اجزای مختلف لاین های نوری آشنا خواهیم شد .

دیفیوزر ها بخش طلق مانندی هستند که بر روی بدنه نصب می شوند کهوظیفه یک دست سازی نور ال ای دی ها را بر عهده دارند .

بدنه ی این لاین های نوری از جنس آلومینیوم آنادایز شده می باشد تا دوام و استقامت بالایی را در برابر شرایط مختلف داشته باشد .

ال ای دی ها بخش نوری در نور خطی ها می باشند که می توان با توجه به محیط و سلیقه از ال ای دی های رنگی در لاین نوری استفاده نمود .

انواع لاین های نوری

لاین های نوری محصولی شگرف در زمینه روشنایی و نورپردازی

لاین های نوری دارای انواع مختلفی است تا متناسب با محیط های متفاوت بتوان از آن ها استفاده نمود . لاین های نوری به طور کلی به چهار دسته تقسیم می شوند که شامل دسته بندی زیر می شود .

  • لاین های نوری توکار
  • لاین های نوری روکار
  • لاین های نوری آویز
  • لاین ها نوری دفنی

این دسته بندی خود شامل انواع دیگری نیز می باشد .

لاین نوری توکار

پروفیل های نور خطی توکار برای تمامی محیط ها کاربرد دارد و می توان برای بخش های مختلف ساختمان از جمله آشپز خانه ، اتاق و ... از این نور مخفی استفاده نمود که به صورت توکار و در کناف نیز می توان از آن بهره مند شد .

لاین نوری روکار

لاین های نوری روکار نیز می تواند در محیط های مختلفی مورد استفاده قرار بگیرد و برای کناف ، طراحی دیوار و سقف نیز بسیار گزینه ی مناسبی است .

لاین نوری آویز

لاین های نوری آویز بیشتر به صورت لوستر استفاده می شوند و برای محیط های مختلفی مانند سالن های پذیرایی ، سالن های تاتر ، سینما ها و ... کاربرد فراوان دارند .

لای نوری دفنی

پروفیل های نور خطی دفنی نیز یکی دیگر از انواع لاین های نوری پر کاربرد است که می توان از آن ها برای فضا سازی و نور پردازی در محیط های داخلی و بیرونی استفاده نمود .

از لاین های نوری در چه مکان هایی استفاده می شود ؟

لاین های نوری محصولی شگرف در زمینه روشنایی و نورپردازی

از لاین های نوری یا چراغ های خطی می توان در محیط های متفاوتی با توجه به نیاز و سلیقه استفاده کرد . با توجه به انواع مختلفی که لاین های نوری دارند می توان از آن ها برای کناف کاری ، نور پردزی در محیط های داخلی و بیرونی ، برای محیط های نظیر بیمارستان ها ، فروشگاه ها ، پاساژ ها و ... بهره مند شد . می توان از این لاین های نوری با ابعاد کوچک به صورت توکار و روکار برای شیار ها و درز های بین کابینتی استفاده نمود و یا از نور خطی هایی با سایز بزرگ تر برای نور پردازی در محیط های داخلی ساختمان بهر برد هم چنین برخی از نور خطی ها را می توان به صورت قرنیز نیز استفاده نمود . قرنیز با لاین نوری علاوه بر زیبایی که در قسمت انتهایی دیوار ایجاد می کند موجب محافظت از این قسمت نیز می شود .

دلایل استقبال از لاین های نوری

امروزه با توجه به روش های نوین نورپردازی و روشنایی در محیط های داخلی افراد از مشکلات و مضرات استفاده از سیستم های قدیمی روشنایی راحت شده اند . با تولید پروفیل های لاین نوری که دارای ویژگی ها و مزیت های فراوانی می باشد نور پردازی در محیط ها بسیار راحت تر شده است  به همین علت این لاین های نوری در مدت زمان کوتاهی بسیار مورد استقبال قرار گرفته اند .

نکته ی دیگری که در رابطه با استقبال از لاین های نوری وجود دارند این است که پروفیل های نور خطی ظاهری زیبا و بسیار شکیل به محیط می دهند و علاوه بر آن نوردهی بسیار خوبی متناسب با محیط نیز دارند همچنین استفاده از متریال با کیفیت برای ساخت این لاین های نوری موجب دوام بیشتر و هم چنین مقرون به صرفه تر بودن این محصول نیز شده است . در گذشته برای روشنایی محیط باید از لامپ ها متعدد استفاده می کردند اما لاین های نوری با توجه به روشنایی خوبی که به محیط ارئه می دهند نیاز شما به لاستفاده از لامپ ای اضافی را کمتر می کنند به همین جهت بسیار گزینه ی کم مصرف و مقرون به صرفه ای به شمار می آیند . در ادامه با چند مورد از دلایل مورد استقبال قرار گرفتن لاین نوری آشنا می شویم .

  • زیبایی و نور دهی بسیار متناسب
  • دارای انواع مختلف که متناسب با تمامی محیط ها باشد
  • قابلبیت استفاده در محیط های مختلفی مانند فروشگاه ، مراکز تجاری ، اداره ها ، منازل مسکونی ، تالار ها و ...
  • نوردهی یکدست و متناسب با فضای مورد نظر
  • دوام و ماندگاری بالا با توجه به متریال با کیفیت
  • محصولی نوین و به روز
  • نصبی آسان و راحت بدون نیاز به تکنسین نصب
  • قیمت متناسب و مقرون به صرفه
  • و ...

موارد ذکر شده برخی از ویژگی های لاین های نوری می باشد که موجب شده است ای لاین های نوری در مدت زمان کم مورد استقبال و توجه طراحان داخلی و حتئ عموم مردم قرار بگیرد .

درباره ما

لاین های نوری محصولی شگرف در زمینه روشنایی و نورپردازی

شرکت تولیدی پاخور همیشه درتلاش برای ارائه بهترین محصولات با نازل ترین قیمت به شما عزیزان است  . به همین جهت شما میتوانید برای اطلاع از قیمت محصولات با مراجعه به بخش پروفیل های نورخطی از تنوع محصولات و قیمت های مناسب پروفیل های نور خطی آگاهی یابید . برای  خرید و اطلاعات جامع تر در مورد محصولات سایت به شماره های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید تا از مشاوره رایگان ما بهره مند شوید  .

از دیگر محصولات شرکت تولیدی پاخور می توان به پادری های آلومینیومی ، ترمز پله ها ، پروفیل های دکوراتیو ، پروفیل های نور خطی و محصولات ایمنی پارکینگ اشاره نمود .