هر ساله محصولات جدیدی برای  روشنایی در منازل و ساختمان های مختلف تولید و به بازار عرضه می شود . همان طور که می دانید برخی از لوازم روشنایی مصرف انرژی بالایی دارند که موجب می شود هزینه بالایی برای مصرف برق پرداخت نماید به همین جهت پیدا کردن محصولی که مصرف انرژی پایینی داشته باشد برای ساختمان ها بسیار مهم است طراحان و معماران داخلی برای نور پردازی در محیط داخلی همیشه به دنبال محصولاتی هستند که کیفیت بالایی داشته باشند تا بتوانند محیط داخلی به خوبی روشن نمایند و همچنین مصرف انرژی بالایی نیز نداشته باشند به همین دلیل نور مگنتی ها یک گزینه ی بسیار عالی برای نور پردازی در محیط داخلی محسوب می شوند .

نور مگنتی یکی از محصولات جدید شرکت تولیدی پاخور می باشد که برای استفاده در محیط های مختلف طراحی و ساخته شده است به توجه به ویژگی های فراوانی که نور مگنتی دارد موجب می شود این محصول در مدت زمان کوتاهی مورد توجه طراحان و معماران داخلی قرار بگیرد .

در زمان های گذشته از روش های بسیار فراوانی برای نور پردازی در محیط استفاده می شد که متاسفانه در طول زمان باعث ایجاد بعضی امراض برای انسان می شدند و همین طور مصرف انرژی بالایی داشتند . نور مگنتی ها علاوه بر مصرف پایین انرژی موجب زیبایی دو چندان در محیط های داخلی نیز می شوند .

یکی از مشکلات عمده در سیستم های قدیمی روشنایی ثابت بودن منبع نور بود به این معنا که وقتی با توجه به سیم کشی هایی که در ساختمان انجام می شد وقتی لامپ هات را در جای خود نصب می کردند امکان این که بتوان این لامپ ها را با توجه نیاز محیط جا به جا نمود وجود نداشت اما نور مگنتی ها دارای قابلیت جا به جایی در ریل های مگنتی هستند و می توان نور مگنتی ها را در مکانی که نیاز دارید جا یه جا نماید .

نور مگنتی چیست ؟

مصرف بهینه انرژی با نور مگنتی

پروفیل چراغ مگنتی ، نور خطی مگنتی ، چراغ ماژولار ، مولتی ترک ، چراغ مگنتی و ... همان نور مگنتی می باشند که ممکن است با این اسامی نیز شناخته شوند .

نور مگنتی چراغ هایی با خاصیت مغناطیسی هستند که در ریل های مگنتی قرار می گیرند و می توان آن ها را در ریل های مگنتی حرکت داد تا نور پردازی در نقطه ی دلخواه تنظیم شود . نور مگنتی دارای ویژگی های فراوانی است که موجب می شود به زودی به یکی از محبوب ترین سیستم های روشنایی برای نور پردازی و دکوراسوین داخلی تبدیل شود .

همان زور که می دانید نور در دکوراسیون یکی از عوامل مهم و تاثیر گذار محسوب می شود استفاده بیش از اندازه محصولات روشنایی بابت نور پردازی بیشتر در محیط نیز ممکن است نتیجه ی عکس داشته باشد به عنوان مثال برای روشنایی در یک محیط نیازمند چند لامپ می باشید اما بعد از مدتی متوجه می شوید بخشی از محیط نور پردازی مناسبی ندارد مجبور به نصب یک لامپ دیگر در آن موقعیت هستید اما نور مگنتی تابش نور بسیار مناسبی دارد هم چنین به دلیل خاصیت مغناطیسی که درد می توان آن را در ریل های مگنتی حرکت داد و در تقطه ی مورد نظر فیکس نمود تا روشنایی آن محیط را تامین کند .

انواع متفاوت نور مگنتی

نور مگنتی انواع متفاوتی دارد تا با توجه به محیط و سلیقه ی خود هر کدام از انواع نور مگنتی را که می خواهید انتخاب نماید .

هر یک از انواع نور مگنتی یا مولتی ترک ها به گونه ای طراحی شده است که بتوان در همه ی مکان ها از آن ها استفاده کرد . نور مگنتی های شرکت تولیدی پاخور شامل چهار مدل می باشد .

از این نور مگنتی ها در تمامی مکان ها می توان استفادده نمود به عنوان نمونه حتما نور مگنتی خهای استوانه ای را در فروشگاه ها و یا مراکز خرید پشت ویترین ها دیده اید و یا در سالن های برگذاری مراسم نیز ازین نور مگنتی خای استوانه ای بسیار استفاده می شود .

ویژگی های نور مگنتی

مصرف بهینه انرژی با نور مگنتی

همان طور که پیش تر گفته شد نور مگنتی ها ویژگی های بسیار زیادی را برای استفاده در محیط های مختلف برای افراد به ارمغان می آورد و می توان با خیالی آسوده از این مولتی ترک ها استفاده نمود .

یکی دیگر از مشکلات سیستم های قدیمی روشنایی خطر برق گرفتگی هنگام نصب لامپ ها بود . لامپ های قدیمی به سر پیچ ها وصل می شدند که با برق ولتاژ بالا کار می کردند به همین علت خطر برق گرفتگی بسیار بالا می رفت . نور مگنتی ها با ولتاژ پایینی کار می کنند که موجب می شود به محصولات ایمنی تبدیل شوند . ولتاژ جریان موجود در ریل های مگنتی 48 ولت می باشد که خطری از این نظر برای انسان ندارد هریک از انواع نور مگنتی یا نور خطی های مگنتی دارای ولتاژ های مختلفی می باشند که بسیار ولتاژ پایینی دارند .

در ادامه به چند مورد از ویژگی های نور مگنتی ها اشاره می نمایم .

  • با توجه به ولتاژ های پایین نور مگنتی ها این محصول یکی از کم مصرف ترین سیستم های روشنایی است
  • یکی از ویژگی های این چراغ مگنتی ایمنی بسیار بالای این محصول با توجه به ولتاژ های پایین آن است .
  • امکان جا به جا نمودن نور مگنتی هخا در ریل های مگنتی
  • قابلیت نصب آسان در محیط های مختلف
  • استفاده در مکان های بسیار متفاوت نظیر مکان های اداری ، تجاری ، فروشگاهی ، خوراکی ، پوشاک و ...
  • امکان نصب ریل های مگنتی به صورت توکار ، روکار و آویز
  • نور پردازی بسیار عالی برای محیط های داخلی و بیرونی ساختمان
  • متناسب برای استفاده در بخش های مختلف ساختمان نظیر اتاق ها ، آشپز خانه ، راهرو و ...
  • و ...

همان طور که گفته شد نور مگنتی دارای ویژگی های فراوانی است که در این مطلب به بخش کوچکی از این ویژگی ها اشاره کردیم .

سخن آخر

مصرف بهینه انرژی با نور مگنتی

نور مگنتی یکی از ایده عال ترین گزینه ها هم برای نور پردازی و هم برای دکوراسیون می باشد که می تواند در مدت زمان کوتاهی جایگزین سیستم های قدیمی روشنایی شود . به نظر شما آیا نور مگنتی ها می توانند گزینه ی مناسبی برای محیط های بیرونی نیز باشید ؟

در مطالب بعد به این موضوع نیز می پردازیم .

در باره ما

شرکت تولیدی پاخور با بیش از ده سال سابقه ی درخشان در راستای تولید انواع پادری آلومینیومی ،انواع پروفیل های نور خطی ،  انواع ترمز پله ، پروفیل های دکوراتیو و  محصولات ایمنی پارکینگ همواره در همراهی شما عزیزان پیشگام بوده است . جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه محصولات شرکت تولیدی پاخور می توانید به بخش محصولات و یا خرید از فروشگاه اینترنتی آنلاین مراجعه فرماید  همچنین می توانید از طریق تماس با شماره های موجود در سایت از مشاوره ی رایگان  ما برای انتخاب بهتر و مناسب با کار خود بهره مند شوید .