نور خطی سقف یکی از بهترین و شیک ترین سیستم ‌های روشنایی در معماری جدید می‌باشد که کاربرد فراوانی دارد. این نورپردازی زیبا در بسیاری از ساختمان‌های مسکونی و همچنین محیط‌های اداری جلوه بصری منحصر به فردی ایجاد می‌کند. بسیاری از معماران از این شیوه استفاده می‌کنند تا بتوانند فضایی دلپذیر را به وجود آورند.

 نورخطی سقف این فرصت را فراهم می‌کند تا با صرف هزینه‌ای کمتر در مقایسه با سایر نورپردازی‌ها، تغییر شگرفی در دیزاین داخلی  فضای اداری یا مسکونی به وجود آورید. نصب و اجرای نور خطی سقف یکی از بهترین سبک‌ها برای داشتن دکوراسیونی رمانتیک است.

نور خطی سقف شیوه‌ای نوین در نورپردازی

نور خطی سقف شیک و مدرن و کم هزینه

نور خطی سقف یکی از سبک‌های جدید و به روز در تامین روشنایی و طراحی داخلی است. نور خطی دارای خصوصیات منحصر به فردی است که این سبک نورپردازی را از سایر سیستم ‌های روشنایی متمایز می‌کند. شما می‌توانید با آگاهی نسبت به این ویژگی‌های اقدام به خرید کنید. برجسته ترین خصوصیات نور خطی سقف شامل موارد زیر می‌شود:

  • متنوع بودن از نظر رنگ نور و طراحی
  • متنوع بودن از نظر قیمت خرید و نصب
  • قابلیت استفاده در محیط‌های مختلف
  • نصب و اجرای آسان و سریع
  • متنوع بودن از نظر اندازه
  • نورخطی سقف در تمام محیط‌های اداری، مسکونی، تجاری و آموزشی قابل اجرا است. توصیه می‌شود قبل از خرید حتما با متخصصان فعال در این زمینه مشورت کنید.
  •  یکی دیگر از ویژگی‌های این نورپردازی قابلیت تنظیم شدت نور آن است که به وسیله ماژول‌ها و استرپ‌ها انجام می‌شود. این ویژگی به کاربر این فرصت را می‌دهد که بر اساس محیط مورد نظر و کاربری آن میزان نور را تنظیم کند. 
  •  امتیاز دیگری که نور خطی سقف نسبت به سایر نورپروازی‌ها دارد تنوع رنگ نور آن است که همین موضوع به طراحان و معماران آزادی عمل بیشتری می‌دهد تا بتوانند رنگ نورپردازی را با دکوراسیون داخلی تطبیق دهند.
  • نور خطی سبکی ساده و مدرن در نورپردازی می‌باشد که همین خصوصیت سبب می‌شود در قسمت‌های مختلف یک ساختمان قابل استفاده باشد. به طور مثال از این سیستم در داخل کمد لباس، زیر کابینت‌ها، روی دیوار به عنوان منبع روشنایی و عنصر دکوراتیو مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • نورخطی به خصوص نور خطی سقف تامین کننده نور فضایی است که در آن به کار می‌رود و هم از نظر زیبایی، جلوه بصری فوق العاده‌ای در نمای داخلی فضای مورد نظر ایجاد می‌کند.

انواع نورخطی سقف

نورخطی سقف با توجه به نحوه نصب انواع مختلفی دارد که شما می‌توانید بر حسب سلیقه و علاقه شخصی و محیط مورد نظر این محصول را تهیه کنید. مهمترین انواع نور خطی سقف شامل موارد زیر می‌شود:

  • نورخطی روکار
  • نور خطی معلق یا آویز
  • نور خطی توکار

تاریخچه نور خطی سقف

نور خطی سقف شیک و مدرن و کم هزینه

نور خطی سقف از محفظه‌ای باریک و طولانی تشکیل شده است که درون آن تعدادی دیود ساطع کننده نور وجود دارند که به صورت نوار مانند در کنار هم قرار گرفته‌اند و نور را به صورت خطی منعکس می‌کنند. قبل از به وجود آمدن فناوری نور خطی ، موضوع روشنایی محیط‌هایی مانند فروشگاه‌ها، انبارها و سالن‌هایی مساحت باریک و طولانی داشتند به یک چالش تبدیل شده بود.

نورپردازی این فضاها به وسیله لامپ‌های رشته‌ای انجام می‌شد که از نظر میزان روشنایی، انرژی مصرفی و هزینه به صرفه نبودند. در سال ۱۹۷۰ اولین بار از نور خطی در گاراژها و کارگاه‌ها استفاده شد. ایجاد یک نور یکنواخت و پیوسته قبل از فناوری ال ای دی امکان پذیر نبود زیرا لامپ‌های فلورسنت این ویژگی را نداشتند.

کاربرد نور خطی سقف توکار

نورخطی سقف توکار را می‌توانید در سقف‌های کاذب و کناف اجرا کنید. این سیستم نورپردازی در مکان‌هایی که سقف کوتاه دارند و امکان استفاده از نورپردازی آویز وجود ندارد مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این نورپردازی  هیچ کدام از اجزای چراغ‌های خطی دیده نمی‌شود و صرفا نور که پخش می‌شود قابل رؤیت است به همین خاطر از نورپردازی توکار از سبک‌های بسیار شکیل و مدرن محسوب می‌شود که منظره چشم نوازی ایجاد می‌کند.

در این نورپردازی که همانند خطی باریک و ممتد است نوری ملایم و یکدست در محیط پخش می‌شود. از این محصول می‌توانید برای ایجاد شکل‌های هندسی نورپردازی استفاده کرد. نورخطی سقف که از فناوری ال ای دی بهره می‌برد قابل استفاده در مکان‌های مختلف مسکونی، تجاری و اداری است.

انواع نورخطی سقف توکار

نورخطی سقف توکار در مقایسه با سایر نورپردازی‌ها، از نظر کیفیت نور و میزان مصرف انرژی ارجح می‌باشد. این سیستم روشنایی که درسقف‌های کناف و کاذب اجرا می‌شود انواع مختلفی دارد که بازده و کارآیی یکسانی دارند.

نورخطی توکار بدون لبه:

این نورپردازی که بسیار لوکس و چشم نواز است اغلب در فضای داخلی ساختمان به کار می‌رود.

نورخطی توکار لبه دار:

این سیستم نورپردازی قابل اجرا در سقف و دیوار کاذب است و در بیمارستان‌ها، منازل مسکونی و سازمان‌ها کاربرد دارد.

عوامل موثر بر قیمت نور خطی سقف

  1. شدت نور چراغ خطی
  2. بلندی و طول چراغ خطی
  3. نوع طراحی نورپردازی
  4. برند تولید کننده محصول

شدت نور در نور خطی سقف

نور خطی سقف شیک و مدرن و کم هزینه

یکی از فاکتورهای مهم در قیمت نور خطی سقف بازدهی نور آن است برای این که نور خطی مناسب تهیه کنید حتما به میزان نوری که تولید می‌کند دقت کنید. توصیه می‌شود محصولی را تهیه کنید که ویژگی‌های آن روی بسته بندی ذکر شده باشد و یا این‌ که جزئیات و ویژگی‌های محصول را از فروشنده بپرسید. بهتر است در خرید محصول کیفیت لامپ‌های خطی را در اولویت قرار دهید تا خریدی مناسب و به صرفه داشته باشید.

 اندازه طول چراغ خطی در نور خطی سقف

نور خطی سقف در مکان‌های مختلف نیازمند طول متفاوتی از چراغ‌های خطی است. هرچه محیطی که قصد دارید نورپردازی کنید بزرگتر باشد بالطبع باید چراغ خطی شما طول بیشتری داشته باشد.

سخن آخر

شکل ظاهری نور خطی سقف تاثیر باور نکردنی در چیدمان داخلی ساختمان دارد همچنین برای اجرای طرح‌های شیک تر باید هزینه بیشتری پرداخت کنید که مسلما پشیمان نخواهید شد. زیرا طراحی‌های ساده شاید هزینه کمتری دارند اما زیبایی چندانی ندارند.

شما برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ویژگی‌های این محصول می‌توانید به بخش خرید از فروشگاه آنلاین مجموعه تولیدی پاخور مراجعه کنید. در ضمن در بخش محصولات می‌توانید با دیگر تجهیزات ساختمانی آشنا شوید. همچنین از طریق تماس با شماره‌های موجود در سایت می‌توانید از خدمات مشاوره‌ای رایگان بهره‌مند شوید.

درباره ما 

شرکت تولیدی پاخور با بیش از ده سال سابقه ی درخشان در راستای تولید انواع پادری آلومینیومی ،انواع پروفیل های نور خطی ،  انواع ترمز پله ، پروفیل های دکوراتیو و  محصولات ایمنی پارکینگ همواره در همراهی شما عزیزان پیشگام بوده است . جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه محصولات شرکت تولیدی پاخور می توانید به بخش محصولات و یا خرید از فروشگاه اینترنتی آنلاین مراجعه فرماید .