قرنیز نوری که به آن قرنیز نور مخفی نیز گفته می‌شود محصولاتی هستند که به تازگی روانه بازار شده‌اند و فواید زیادی دارند. ظاهر این قرنیزها نسبت به قرنیز‌های معمولی شیک تر و زیبا تر می‌باشد و استفاده از آن‌ها در دکوراسیون ساختمان‌ها جلوه‌ای خاص به آن‌ها می‌بخشد.  قرنیز نور مخفی بین دیوار و کف قرار می‌گیرد و برخلاف اندازه کوچکشان، فواید زیادی دارند. در دیزاین یک ساختمان، مدل و رنگ قرنیز نور مخفی تاثیر زیادی دارد. تغییر دادن دکوراسیون و یا اجرای  ایده‌های مبتکرانه طراحان داخلی که نیاز به تغییر در مدل قرنیز داشته باشد با هزینه اندکی امکان پذیر است.

در حال حاضر انواع و اقسام قرنیز در بازار وجود دارد از سبک‌های مدرن، کلاسیک گرفته تا قرنیز نور مخفی که نسبت به سایر محصولات از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.  قرنیز نور مخفی در رنگ‌های متنوعی از جمله رنگ سفید تولید می‌شود.

قرنیز نور مخفی در مکان‌های مختلف به صورت‌های متفاوتی نصب می‌شود این عناصر که نفش مهمی در زیبایی دارند به صورت توکار، نیمه توکار و روکار قابل نصب می‌باشند. قرنیز نور مخفی علاوه بر جنبه‌های کاربری که دارد در چیدمان محیط زندگی و محل کار شما نیز می‌تواند بسیار موثر باشد نور مخفی که از این محصول ساطع می‌شود فضایی شیک و مدرن پدید می‌آورد. این محصول درزهایی که در کف ساختمان وجود دارد می‌پوشاند و نور زیبایی نیز در قسمت پایین دیوار منتشر می‌کند. علاوه بر نمای داخلی ساختمان که با نور مخفی قرنیز منظره‌ای زیبا و لوکس پیدا می‌کند در بخش‌های دیگر ساختمان مانند راه پله‌ها، انباری و پارکینگ نیز نقش موثری دارد. منبع نور قرنیزها چراغ‌های ال ای دی هستند که نوری یکپارچه تولید می‌کنند.

مزایای قرنیز نور مخفی

قرنیز نور مخفی نسل نوین قرنیزها

 مهمترین نقش قرنیز نور مخفی در ساختمان محافظت از دیوار در برابر رطوبت و نفوذ آب می‌باشد همچنین مانع از وارد شدن ضربه به دیوار نیز می‌شود.  در ضمن از ساییده شدن دیوار نیز جلوگیری می کند. قرنیز نورمخفی علاوه بر این فوایدی که ذکر شد کاربردهای دیگری نیز دارد.

منبع نور ال ای دی که در این محصولات روشنایی وجود دارد نوری یکنواخت در محیط پخش می‌کند. این محصول می‌تواند با  رنگ نورهای متفاوت، زیبایی بخش داخل ساختمان، انباری و پارکینگ باشد. به ویژه اگر این محصول دکوراتیو برای پذیرایی استقاده شود فضای زیبا و منحصر به فردی به وجود می‌آورد. قرنیز نور مخفی دارای رنگ نورهای متفاوتی است و به شما آزادی عمل بیشتری در انتخاب رنگ نور می‌دهد. شما می‌توانید رنگ نوری را انتخاب کنید که با پرده، مبلمان و کفپوش همخوانی بیشتری داشته باشد.

بنابراین شما برای هماهنگ کردن قرنیز و دکوراسیون خود نگران نباشید زیرا این محصول در طرح‌ها و مدل‌های مختلف تولید شده است و قابلیت هماهنگی با سبک‌های مختلف معماری از جمله کلاسیک، مدرن، مینیمال و غیره را دارد. محفظه خالی که در پشت قرنیز نور مخفی وجود دارد برای پنهان کردن و جمع آوری سیم‌ و کابل‌ها بسیار مناسب است‌. وجود سیم‌ها در گوشه و کنار خانه یا محل کار باعث بی نظمی می‌شود اما قابلیت داکت این قرنیزها باعث نظم بخشیدن به فضای داخلی ساختمان می‌شود و منظره‌ای زیبا و مرتب ایجاد می‌کند.

انواع قرنیز نور مخفی

قرنیز سرامیکی

این قرنیز هم قیمت بالایی دارد و هم جزو قدیمی‌ ترین قرنیزها می‌باشد. چراغ‌های ال ای دی که منبع نور این قرنیزها می‌باشد در بالا و پایین قرنیزها و در داخل این محصولات قرار می‌گیرند و سبب انعکاس نور مخفی می‌شوند‌. این قرنیز یک محصول مناسب و کاربردی برای راه پله‌ها و پارکینگ می‌باشد. این محصول در برابر گرما وسرما و رطوبت نفوذ ناپذیر و مقاوم است.

قرنیز سنگی

استفاده از این قرنیز لاکچری در ساختمان‌های مجلل بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد، کیفیت بالای این قرنیز و ظاهر شیک و زیبای آن باعث شده است که یکی از گران‌ ترین قرنیزها باشد. سنگی که برای ساختن قرنیز مورد استفاده قرار می‌گیرد به وسیله دستگاه CNC قطعه قطعه می‌شود و بعد از این مرحله در داخل سنگ چراغ‌‌های LEP کار گذاشته می‌شوند.

قرنیز چوبی

این قرنیز نیز فضایی لوکس به وجود می‌آورد و بسیار شکیل و زیبا می‌باشد. چوب به کار رفته در این محصول از درختان افرا و بلوط به دست می‌آید. این قرنیز نور مخفی نیاز به مراقبت بیشتری دارد زیرا نسبت به آب و حشرات آسیب پذیر است. این محصول نیز در دسته قرنیزهای گران قیمت قرار دارد. و چراغ‌های ال ای دی در پایین و بالای این قرنیزها به شکل نواری و به صورت توکار قرار می‌گیرند.

قرنیز نوری آلومینیومی

این قرنیز‌ها که منبع روشنایی داخل آن‌ها را چراغ‌های ال ای دی تشکیل داده‌اند در بیرون و داخل سطوح قابل نصب هستند. در این قرنیز نور مخفی منابع ال ای دی که به کار می‌روند دارای ولتاژهای متفاوتی هستند. ولتاژ مصرفی لامپ‌های ال ای دی ۲۴، ۱۲ و ۲۲۰ ولت می‌باشد. استفاده از قرنیزهای ۲۲۰ ولت آسان تر است اما این نوع قرنیز دو ایراد عمده دارند. یکی از مشکلاتی که در اثر کاربرد قرنیز نور مخفی ۲۲۰ ولت به وجود می‌آید برق زیادی است که مصرف می‌کند. مشکل دیگر این قرنیزها احتمال برق گرفتگی در اثر استفاده از آن‌ها است.

بنابراین بهتر است قرنیز نور مخفی بخرید که ولتاژ آن‌ها ۱۲ و ۲۴ ولت است و برای روشن شدن نیاز به ترانس دارند.

قرنیز پلی استایرن

جنس این قرنیز نور مخفی پلاستیک فشرده است. انعطاف پذیری بالای این قرنیز سبب می‌شود که در مکان‌های قوس دار از آن استفاده کنند. این قرنیز ضد حشره و باکتری است و برای استفاده در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها مناسب است. از دیگر ویژگی‌های این محصول  به مقاومت آن در برابر نوسانات دمایی و قابل شستشو و ضد حرارت بودن می‌توان اشاره کرد. در مکان‌هایی که از جنس لمینت یا چوب هستند استفاده از قرنیز پلی استایرن گزینه مناسبی است روش نصب آن راحت و در زمان کوتاهی انجام می‌شود.

نحوه نصب قرنیز نور مخفی آلومینیومی

قرنیز نور مخفی نسل نوین قرنیزها

قرنیز آلومینیومی سطوح مختلفی دارد به دلیل سطح مقطع‌های متنوعی که این قرنیزها دارند به شکل توکار و روکار نصب می شوند در روش نصب توکار باید به اندازه قرنیز، در داخل دیوار فضایی ایجاد شود تا بتوانید قرنیز را در داخل آن جای دهید.

با استفاده از چسب آکواریوم می‌توانید قرنیز نور مخفی آلومینیومی را در محل خود نصب کنید علاوه بر چسب آکواریوم می‌توانید از چسب‌های ۱۲۳ که محصولات اختصاصی برای نصب قرنیز هستند استفاده کنید. البته بعضی از این قرنیزها شیارهایی دارند که به کمک فنر نصب می‌شوند. نوع دیگری از قرنیز آلومینیومی نیز وجود دارد که برای نصب آن باید از پیچ استفاده کنید.

سخن آخر

قرنیز نور مخفی در قسمت پایین دیوار نور نامرئي ایجاد می‌کند. این محصول علاوه بر جنبه تزئینی  که در ساختمان دارد فواید دیگری از جمله محافظت از دیوار در مقابل ضربه و سایش دارد. همچنین در مکان‌هایی مانند انباری و پارکینگ یک محصول مفید محسوب می‌شود زیرا روشنایی یکنواختی در کف این مکان‌ها ایجاد می‌کند و دید بهتری را به وجود می‌آورد.

برای آگاهی بیشتر در مورد قرنیز نور مخفی به فروشگاه آنلاین مراجعه کنید و با دیگر محصولات و تجهیزات ساختمانی شرکت تولیدی پاخور نیز آشنا شوید. برای انتخاب یک محصول مناسب متناسب با نیاز خود می‌توانید می‌توانید از مشاوره رایگان متخصصان ما بهره مند شوید.