انجام نورپردازی در سقف یا ایجاد تغییرات گوناگون در نورپردازی های موجود باعث می شود چهره ظاهری فضا تغییرات کلی را تجربه کرده و باعث ایجاد حس جدید و خوشایند در ساکنین و افراد مراجعه کننده می گردد. 

انجام این عملیات مانند هر پروژه دیگری مستلزم در نظر گرفتن نکاتی است که همه آنها باعث می شوند بتوانید پروژه بدون نقصی را به ثمر برسانید و از نتیجه کار رضایت کامل را داشته باشید. بررسی سبک دکوراتیو محل مورد نظر اساسی ترین نکته ای است که باید قبل از شروع به کار به خوبی انجام گردد. 

هرچند نصب پروفیل های نور مخفی خطی پروسه ای بسیار ساده است و افراد غیرمتخصص نیز می توانند آن را به پایان برسانند اما گاهی برای اینکه به نتیجه مطلوبی دست پیدا کنید نیازمند دریافت راهنمایی هایی از افراد متخصص و با تجربه خواهید بود. 

کسانی که در این زمینه اطلاعات کاملی دارند به عنوان یک منبع مفید در نظر گرفته می شوند تا هرگونه سوالی را که داشته باشید از آنها بپرسید. کاربری فضا نیز یکی دیگر از مهمترین عوامل تعیین کننده نوع نورهای لاینی محسوب می شود. چنانچه محیط کاری باشد بایستی لاین های نوری را برگزینید که پهنای بیشتری داشته و امکان قرار دادن ال ای دی های زیادتری در آنها موجود باشد تا بدین ترتیب نور قوی تری تشکیل گردد. 

گاهی اوقات نیز وجود نور ملایم تر و غیر واضح بیشتر به کار می آید و فضا را جذاب تر خواهد کرد. یک رستوران سنتی یا کافی شاپ مدرن با استفاده از نورهای مخفی و غیر مستقیم جلوه بهتری از سالن های غذاخوری پرنور دارند زیرا احساس شگفت انگیزی به مراجعه کنندگان القا می کنند. 

از دیمر متناسب با فضا استفاده کنید

نور مخفی

امروزه روش های مختلفی برای نورپردازی به روی کار آمده اند که استفاده از آنها نتایج خارق العاده ای را ارائه داده است. همانطور که می دانید تولید نور در پروفیل های نور خطی با استفاده از ال ای دی انجام می شود و ساختار استانداردی که در انواع نورهای لاینی موجود است باعث می شود این نور تا حداکثر ممکن افزایش پیدا کرده و به صورت یکنواخت در زاویه مورد نظر پخش گردد. 

گاهی اوقات افراد دکوراسیون کار که در زمینه نورپردازی سقف و دیوار نیز فعالیت می کنند با استفاده از وسایل هوشمندی مانند دیمر و تایمر پروژه های نورانی خلاقانه و شگفت انگیزی را به رخ می کشند و سوابق کاری درخشانی از خود بر جای می گذارند. 

اما نصب دیمر برای ال ای دیی ها همیشه با نتایج مثبت و راضی کننده ای همراه نبوده و ممکن است با انتخاب محصولاتی که تناسب لازم را با محیط مورد نظر ندارند نتیجه نامطلوب دریافت کنید. با استفاده از دیمر می توانید نور موجود در فضا را افزایش یا کاهش دهید. بدین ترتیب با ایجاد تغییر کاربری خواهید توانست نور متناسب با فعالیت مورد نظر را نیز خلق کنید. 

استفاده از دیمر برای نورپردازی های نقطه ای و تزیینی و همچنین نورپردازی فضاهای خاصی مانند سقف اتاق خواب یا آشپزخانه رواج بسیاری پیدا کرده است و از آنجا که این وسیله می تواند باعث ایجاد تنوع در نورهای موجود گردد محبوبیت بسیاری در میان مردم پیدا کرده است. 

کدام نورهای لاینی برای سقف های کوتاه مناسبند؟

نورهای لاینی مناسب سقف های کوتاه

انواع پروفیل های نور خطی که در بازار موجود هستند جهت استفاده در کاربردهای گوناگون ساخته شده اند که در صورت انجام یک انتخاب صحیح می توانید بیشترین بازدهی را از آنها دریافت کنید. معمولاً برای انجام نورپردازی های سقف در اتاق یا آشپزخانه و همچنین پذیرایی از پروفیل های نور مخفی استفاده می شود. 

این نورهای خطی دارای محفظه ای فلزی هستند که استقامت مناسبی در برابر خط و خش و ضربه دارد. بنابراین می توان نتیجه گرفت که امکان نصب آنها در هر سقف کاذب و کنافی وجود دارد و نگرانی از بابت رسیدن آسیب به اجزای داخلی آن وجود نخواهد داشت. 

اندازه گیری دقیق ارتفاع سقف و ارائه آن به کارشناسان با تجربه موجب می شود بتوانید راهنمایی های مفیدی دریافت کنید و مناسب ترین پروفیل نور خطی را برای سقف کوتاه ساختمان خود در نظر بگیرید. از جمله مهم ترین نکاتی که در هنگام نورپردازی سقف های کوتاه در نظر گرفته می شود عبارتند از:

  • گاهی اوقات انتخاب پروفیل های پهن تر و نصب آنها در کناف سقف باعث می شود نور غیرمتمرکز و قدرتمندی به وجود بیاید که سبب بلندتر دیده شدن سقف می گردد و بدین ترتیب ارتفاع ظاهری محیط افزایش خواهد یافت. 
  • در صورتی که نورپردازی را به صورت روکار انجام می دهید پیشنهاد می شود از نورهای لاینی باریک استفاده کنید تا باعث ایجاد شلوغی نشوید زیرا دیده شدن تجهیزات نورپردازی موجب می شود فضا کوچکتر به نظر رسیده و سقف کوتاه تر از حد معمول نمایش داده شود. 
  • بهتر است نورپردازی را در تمام نقاط سقف به صورت یکسان انجام دهید و از ایجاد ناهماهنگی بپرهیزید. 
  • توجه داشته باشید که تمرکز نور طبیعی بودن نورپردازی مخفی را کاهش داده و فرد را متوجه کوتاه بودن سقف می کند. 

شرکت تولیدی پاخور

شرکت تولیدی پاخور مدت زمان زیادی است که محصولات خود را تحت عنوان پروفیل های نور مخفی به بازار عرضه می کند. شاید تا به حال با نام این برند بر روی محصولاتی همچون نورهای لاینی روکار و توکار و همچنین چراغ های مگنتی دیده باشید. 

این مجموعه معتبر تولیدی تلاش بسیاری را در جهت بالا بردن کیفیت تولیدات خود به کار گرفته است و اجازه نمی دهد محصولات بی کیفیت از خط تولید شرکت به بیرون انتقال پیدا کنند. چنین شرایطی باعث شده است اعتماد گسترده ای که میان خریداران محصولات شرکت تولیدی پاخور شکل گرفته است همواره پابرجا مانده و بسیاری از خریداران علاقمند ثبت سفارشات خود را از این شرکت انجام دهند. 

چنانچه به دنبال تامین ملزومات و تجهیزات برای انجام نورپردازی در ساختمان خود هستید به شما پیشنهاد می کنیم ابتدا از طریق شماره تلفن های قرار داده شده در سایت با کارشناسان حرفه ای ما تماس بگیرید و پس از اخذ اطلاعات لازم و انتخاب مناسب ترین محصول خرید خود را انجام داده و نورپردازی را آغاز کنید.