به قرنیزهای ال ای دی قرنیز نوری گفته می‌شود و این مدل از قرنیز به تازگی وارد بازار شده‌ است. خیلی از افراد برای ساختمان خود از این نوع قرنیز استفاده می‌کنند زیرا نمای زیبایی به ساختمان می بخشد. قرنیز نوری نیز مانند سایر قرنیزها بین کف و دیوار قرار می‌گیرد. استفاده از قرنیز نوری  صرفا به دلیل زیبایی صورت نمی‌گیرد بلکه از رخنه در گوشه دیوارها نیز جلوگیری می‌کند و مانع رسیدن آب به دیوار در زمان شستشو می‌شود.

انواع قرنیز نوری

قرنیز نوری چیست؟

قبل از آشنایی با ویژگی‌های قرنیز باید از انواع مختلف قرنیز مطلع شوید. انواع قرنیز از نظر روند ساخت و جنس مواد اولیه دسته بندی می‌شوند. ولی مهمترین فاکتور در تقسیم قرنیز به انواع مختلف جنس آن است.

قرنیز MDF: این قرنیز نوری برای افرادی که محدودیت مالی دارند انتخاب مناسبی است‌. رنگ‌های ام دی اف از تنوع بالایی برخوردار هستند؛ بنابراین به راحتی می‌توانید این قرنیز نوری را با طرح‌های مختلف دکوراسیون هماهنگ کنید.

قرنیز چوبی نوری: این قرنیز نوری از قرنیز ام دی اف مقاوم‌ تر است و بیشتر برای خانه‌های مجلل و شیک به کار می‌رود. در ساختمان‌هایی که کفپوش آن از چوب، لمینت یا پارکت است  قرنیز چوبی مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته اگر در داخل این قرنیز نور یا ال ای دی به کار رود زیبایی آن چند برابر می‌شود. چوب این قرنیز‌ها از درختان بلوط و افرا می‌باشد.

قرنیز پی وی سی نوری: این قرنیز به وینیل نیز معروف است و روی آن پوششی از سنگ مصنوعی است. این قرنیز نوری در مقابل رطوبت، آب وحشرات نفوذ ناپذیر است و حتی در مکان‌های روباز نیز استفاده می‌شود. این محصول جذابیت خاصی دارد و نور بیشتری را منعکس می‌کند.

قرنیز نوری سرامیکی: این نوع قرنیز یک محصول قدیمی است به دلیل این که ماده اولیه آن کاشی یا سرامیک است؛ اما برای این که آن را به روز کنند تا برای طراحی‌های مدرن  مناسب باشد در داخل آن نور ال ای دی قرار داده‌اند.

قرنیز سنگی: محکمترین و لوکسترین قرنیز ال ای دی است. هرچند برای تهیه آن باید پول بیشتری پرداخت کرد؛ اما همچنان گزینه اول صاحبان خانه‌های شیک و مدرن است.

قرنیز آلومینیومی: یکی از مقاوم ترین قرنیز ها قرنیز آلومینیومی می باشد که برای محیط های بسیار زیادی قابل استفاده و اجرا است هم چنین ظاهری شیک ، مدرن و به روز را به محیط ارائه می دهد .

خصوصیات و فواید قرنیز نوری

قرنیز نوری تنها جنبه دکوراتیو ندارد بلکه کارآیی بیشتری دارد. به طور مثال مانند یک پوشش، دیوار را از آسیب‌های احتمالی ناشی از برخورد اجسام و وارد شدن ضربه محافظت می‌کند. هنگام شستشوی کف ساختمان مانع از رسیدن رطوبت به دیوار می‌شود. همچنین قرنیز نوری مانع از بازشدن درز کاشی‌هایی می‌شود که در کنج دیوار قرار دارند. نصب قرنیز به صورتی است که هیچ فاصله‌ای بین دیوار و کف وجود ندارد؛ بنابراین مانع ایجاد آلودگی و گردو غبار می‌شود.

قرنیز‌های نور مخفی و قرنیزهایی که به شکل توکار نصب می‌شوند مناظر زیباتری را به وجود می‌آورند. محفظه پشت قرنیزها محل عبور دادن سیم و کابل‌های اضافی است که نظم بیشتری به محیط می‌بخشد و آن را زیباتر می‌کند. یکی دیگر ازفواید قرنیز نوری روشن کردن مکان‌هایی است که نیاز به روشنایی در پایین دیوار دارند. انباری، پارکینگ و زیرزمین از جمله این مکان‌ها هستند. با نوری که قرنیز نوری در محیط پخش می‌کند دیگر نیازی به استفاده از لامپ نخواهید داشت. همچنین هنگامی که اعضای خانواده فیلمی را تماشا می‌کنند می‌توانند از نور ملایمی که این محصول تولید می‌کند لذت ببرند و این کار مصرف انرژی را نیز کاهش می‌دهد.

ملاک‌های انتخاب قرنیز نوری

قرنیز نوری چیست؟

در انتخاب قرنیز نوری مناسب باید نکاتی را در نظر بگیرید تا محصولی مناسب با شرایط محیط مورد نظر تهیه کنید.

  • یکی از معیارهای انتخاب قرنیز نوری هماهنگ بودن رنگ نور و طراحی آن با چیدمان داخلی ساختمان است.
  • بهتر است محصولی را انتخاب کنید که اجرا و نصب آن به سهولت انجام‌ شود.
  •   در انتخاب تجهیزات ساختمانی کیفیت را در اولویت خرید خود قرار دهید تا کمتر نیاز به تعمیر و تعویض پیدا کنند.
  • نظافت و نگهداری از قرنیز باید به آسانی امکان پذیر باشد  و باید در تهیه قرنیز نوری  به این نکته حتما دقت کنید.
  • در انتخاب قرنیز نوری، محصولی را بخرید که دوستدار محیط زیست باشد و به سلامتی انسان و محیط زیست صدمه نزند.
  • با توجه به بودجه‌ای که برای خرید کنار گذاشته‌اید اقدام به خرید کنید که این کار انتخاب را از بین مدل‌ها و طرح‌های متنوع قرنیز نوری آسان‌تر می‌کند.

نور مناسب برای تزئین  دکوراسیون

قرنیز نوری در رنگ‌های متنوع تولید می‌شود. به عنوان مثال در اتاق خواب باید رنگ نور قرنیز به دلخواه کودک یا نوجوان و همچنین هماهنگ با نمای داخلی آن انتخاب شود. اما در سالن و پذیرایی باید رنگ نور قرنیز با طراحی داخلی این قسمت‌های ساختمان همخوانی داشته باشد.

اگر چیدمان داخلی یک ساختمان جدید و مدرن است بهتر است از رنگ سفید برای نور قرنیز استفاده شود. در محیط‌های لاکچری نور طلایی و زرد هماهنگی بیشتری دارد. در ساختمان‌هایی که نمای داخلی ان‌ها به سبک کلاسیک است نور قهوه‌ای و طلایی و مانند آن مناسب است.

کاربرد قرنیز نوری

یکی از ویژگی‌های قرنیز نوری کاربرد گسترده آن است و در بخش‌های مختلف ساختمان مانند دیوارهای سالن پذیرایی، دیوار اتاق خواب و نشیمن و دیوار آشپزخانه می‌توانید از آن استفاده کنید.

انواع قرنیز بر اساس شکل ظاهری

قرنیز گرد

این نوع قرنیز در بازار بسیار رواج دارد لبه آن گرد یا به شکل پلکانی است. به این محصول قرنیز ۸ سانتیمتری نیز می‌گویند.

قرنیز تخت

که به نام مربعی وبلوکی نیز معروف است و لبه‌های صافی دارد. این قزنیز با ارتفاع‌های مختلف تولید می‌شود.

قرنیز چسبی

اگر قصد دارید تغییری در طراحی منزل خود ایجاد کنید این قرنیز را انتخاب کنید؛ زیرا به راحتی روی مدل‌های دیگر قرنیز چسبانده می‌شود.

عوامل موثر بر قیمت قرنیز نوری

قرنیز نوری چیست؟

قرنیزهایی که عرض بیشتری دارند نسبت به قرنیزهایی با عرض کمتر گران‌تر هستند. همچنین قرنیزهای طرح دارگران‌تر هستند؛ بنابراین اگر قصد دارید قرنیز ارزان بخرید بهتر است قرنیزهای ساده را انتخاب کنید.

سخن آخر

قرنیز نوری یکی از یباترین و مدرن‌ترین قرنیزها است که می‌توانید به وسیله آن فضایی زیبا و دلپذیر در ساختمان خود ایجاد کنید.

برای انتخاب محصول مناسب و آگاهی از نحوه خرید با واحد فروش تماس بگیرید و از خدمات مشاوره ای رایگان شرکت استفاده کنید همچنین در بخش فروشگاه آنلاین سایت می‌توانید با سایر محصولات تولدی شرکت پاخور آشنا شوید.