چراغ نوری ، لاین نوری ، پروفیل چراغ خطی و ... نام های دیگر پروفیل های نور خطی می باشد . همان طور که از نام این پروفیل پیداست محصولی مرتبط با نور و روشنایی است. در گذشته برای روشنایی از موارد مختلفی از جمله لامپ های فلورسنت استفاده می شد که این لامپ ها علاوه بر کیفیت نوردهی پایین در بلند مدت موجب آزار چشم ها ، تولید گرما ، مصرف زیاد انرژی و تولید تشعشعات مضر برای بدن و پوست می شدند با گذشت زمان محصولات نوین تری جهت نور پردازی و روشنایی منازل و محیط های مختلف به بازار عرضه گردید که نوین ترین و به روز ترین محصول پروفیل های نور خطی می باشند . این پروفیل ها با دارا بودن اجزای مختلف موجب مصرف بهینه انرژی و نور پردازی تخصصی تر و زیبا تر می شوند . پروفیل های نور خطی یا لاین های نوری به دلیل مقرون به صرفه بودن و ایجاد ظاهری زیبا در محیط امروزه بسیار مورد توجه طراحان و معماران ساختمان ها قرار گرفته است . شاید سوالی در ذهن ایجاد شود که پروفیل نور خطی چیست و چه کاربرد های دارد ؟ دلایل مورد توجه قرار گرفتن پروفیل های نور خطی چیست ؟ یا نحوه ی سفارش و نصب آن به چه صورت می باشد ؟ در ادامه این مطالب به سوالات احتمالی به وجود آمده پاسخ خواهیم داد .

پروفیل نور خطی چیست ؟

آنچه باید درباره پروفیل های نور خطی بدانید

چراغ های نوری یا پروفیل های نور خطی محصولی از جنس های متفاوت نظیر آلومینیوم ، سیلیکون و ... می باشد که با استفاده از LED های که در آن تعبیه می شود نوری یک دست و شیک را به فضای مورد نظر ارائه می دهد . پروفیل های نور خطی دارای انواع متفاوتی است که به شما این امکان را می دهد که از آن ها در تمامی محیط ها اعم از محیط داخلی ساختمان و حتئ محیط بیرونی ساختمان استفاده نماید . پروفیل های نور خطی به دلیل مزیت های فراوانی که دارند بسیار کاربردی تر از لامپ های قدیمی می باشند به همین دلیل می توان از آن ها در طراحی نور پردازی ساختمان و طراحی داخلی بهره مند شد .

کاربرد و مزیت های پروفیل نورخطی

پروفیل های نور خطی یا چراغنوریها دارای مزیت ها و کاربرد های فراوانی هستند که این محصولات را از دیگر محصولات نور پردازی و روشنایی بسیار متمایز می کند . در ادامه به مزیت ها و کاربرد پروفیل های نور خطی خواهیم پرداخت .

  • نورپردازی یک دست و زیبا
  • دارای مقاومت و استقامت بالا
  • مناسب برای طراحی محیط های داخلی و بیرونی ساختمان
  • نورپردازی در طرح ها و رنگ های متفاوت
  • اجرای سبک نوری خاص و ظاهری مدرن
  • مقرون به صرفه
  • مصرف انرژی بهینه
  • و ...

تمامی این موارد تنها بخش کوچکی از مزیت های استفاده از پروفیل های نور خطی می باشد .لاین های نوری دارای انواع و جنس های متفاوتی نیز می باشد که هر کدام از جنس های لاین نوری ها دارای کاربرد و مزیت های خاص خود جهت استفاده می باشد .

جنس پروفیل های نور خطی

آنچه که باید درباره پروفیل های نور خطی بدانید

پروفیل های نور خطی موجود در شرکت تولیدی پاخور از دو جنس سیلیکون و آلومینیوم می باشد اما شرکت پاخور به جهت مقاومت و ماندگاری پروفیل های نورخطی خود از آلومینیوم های آنادایزینگ شده استفاده می نماید . سوالی که ایجاد می شود این است که آنادایزینگ آلومینیوم چیست و به چه علت این کار انجام می شود ؟ در پاسخ به پرسش پیش آمده باید گفت که آنودایزینگ آلومینیوم به معنی ایجاد و خلق یک لایه ی اکسیدی بر روی آلومینیوم می باشد . این امر موجب بالا رفتن دوام ، ماندگاری و استقامت آلومینیوم در برابر شرایط زیست محطی می شود . جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با آنودایینگ آلومینیوم می توانید به مقاله آنادایز چیست مراجعه فرماید . پروفیل های نور خطی سیلیکونی نیز ظاهری شبیه لاستیک دارند و دارای انعطاف بالایی می باشند به همین جهت استفاده از آن ها بسیار راحت و آسان است و میتوانید آن را به فرم و شکل دلخواه خود حالت دهید و استفاده نماید .

مدل های متنوع پروفیل های نور خطی

همانطور که پیش تر به آن اشاره شد پروفیل های نور خطی دارای انواع و مدل های متنوعی است که هر کدام کاربرد و کارایی خاص خود را دارند .

انواع پروفیل های چراغ نوری

  • نور خطی های روکار
  • نور خطی های دفنی
  • نور خطی های توکار
  • نور خطی های آویز

هریک از انواع پروفیل های لاین نوری خود به بخش های دیگری تقسیم می شود . در این مطلب هدف این است که با هریک از انواع پروفیل های نور خطی بیشتر آشنا شوید تا بتوانید بهترین تصمیم گیری را در انتخاب نور خطی مناسب با محیط خود داشته باشید .

کارایی و کاربرد هریک از انواع مختلف پروفیل های نور خطی

آنچه که باید درباره پروفیل های نور خطی بدانید

هر کدام از چهار دسته ی پروفیل های نور خطی را می توان با توجه به محیط به صورت های گوناگونی استفاده نمود . کاربرد پروفیل های نور خطی شامل موارد زیر نیز می شود .

نور خطی های روکار

این نور خطی ها با توجه به جای تعبیه شده و مورد نظر به راحتی روی سقف ، کناف ، دیوار و ... به صورت روکار استفاده می شوند .

نور خطی های دفنی

این مدل از پروفیل های نور خطی در مکان های بسیار زیادی مورد استفاده قرار می گیرند . می توان از نور خطی های دفنی در پارک ها ، محوطه ی بیرونی ساختمان ها ، پاساژ ها و ... به شکل نور پردازی در کف زمین استفاده نمود .

نور خطی های توکار

این نور خطی های توکار با توجه به جای تعبیه شده در محیط مورد نظر به صورت توکار نصب و اجرا می شوند . نور خطی های توکار دارای یک مزیت مهم هستند آن هم این است که اتصلات آن ها به هیچ عنوان قابل دید نخواهد بود .

نور خطی های آویز

این مدل از نور خطی ها بسیار کاربردی می باشد . نور خطی های آویز با اتصالاتی مانند سیم بکسل با قابلیت اتصال برق به صورت آویز شده مورد آستفاده قرار می گیرد . می توانید از این پروفیل های نور خطی به عنوان لوستر در سقف خانه های خود استفاده نماید .

 

شرکت تولیدی پاخور دارای سابقه درخشان در زمینه تولید  انواع ترمز پله ها ، پادری های آلومینیومی ، محصولات ایمنی پارکینگ ، پروفیل های نور خطی و پروفیل های دکوراتیو می باشد  . با توجه به تنوع محصولات شرکت تولیدی پاخور امکان  انتخاب برای شما عزیزان بسیار راحت است . جهت کسب اطلاعات دقیق تر و اطلاع از لیست قیمت محصولات شرکت تولیدی پاخور می توانید با مشاوران فنی ما از طریق شماره های موجود در سایت تماس حاصل فرماید و یا با مراجعه به بخش خرید از فروشگاه آنلاین اطلاعات کاملی در مورد محصول مورد نظر خود دریافت نماید  .