موکت آسانسور یکی از کاربردی ترین و کارآمدترین محصولاتی است که وجود آن در ساختمان های امروزی و لاکچری بسیار ضروری تلقی می شود. سطح زبر و ضد لغزش این موکت ها موجب می شود هنگام ایستادن در داخل کابین آسانسور بتوانید ایستایی خود را حفظ نموده و در شرایط برفی و بارانی که معمولاً کف آسانسور رطوبت می گیرد از انتقال آلودگی به نواحی دیگر ساختمان جلوگیری کنید. 

موکت های آسانسور در جذب سر و صدای ناشی از برخورد کفش با کف آسانسور نیز تاثیر زیادی دارند و این موضوع برای اتاق ها و واحدهای نزدیک کابین از اهمیت ویژه ای برخوردار است. استفاده از موکت برای آسانسور موجب می شود این سر و صداها به حداقل رسیده و موجبات راحتی و آسایش ساکنین فراهم گردد. 

آسانسورهایی که با استفاده از موکت آسانسور در قسمت داخل یا جلوی ورودی مزین شده اند زیبایی بیشتری نسبت به فضاهای معمولی دارند. موکت های آسانسور که امروزه در اشکال مختلفی تولید می شوند ظاهر جذاب و دلچسبی داشته و در افزایش زیبایی استایل ساختمان تاثیر بسیار زیادی دارند. 

برخی از این موکت ها که با استفاده از شاسی آلومینیومی مجهز شده اند دوام زیادی داشته و نیازی به تعویض یا تعمیر آنها برای مدت زمانی طولانی وجود نخواهد داشت. در مورد نظافت این محصول نیز باید بگوییم که هیچ سختی در بر ندارد و در صورتی که بتوانید هر روز آن را با استفاده از جاروبرقی یا یک مکنده مناسب گردگیری کنید ممکن است در تمام طول سال نیازی به شستشوی موکت نداشته باشید. 

علت عریض تر بودن موکت جلوی آسانسور

پادری آلومینیومی

موکت آسانسور به گونه ای طراحی می شود که بتواند از همه لحاظ انتظارات افراد را از داشتن محیطی پاکیزه و بدون آلودگی برآورده سازد. آسانسورهایی که در قسمت ورودی خارج از کابین با موکت مجهز شده اند چنین خصوصیاتی را دارند. در واقع افرادی که قصد ورود به کابین آسانسور را دارند می توانند با قرار دادن کفش های خود بر روی موکت بیرونی گل و لای چسبیده به آنها را بزدایند و سپس به داخل کابین وارد شوند. 

بدین ترتیب نه تنها داخل آسانسور تمیز و پاکیزه و عاری از رطوبت می ماند بلکه از انتقال آلودگی و میکروب های مختلف به قسمت های دیگر ساختمان از جمله راه پله ها و راهروهای جلوگیری و عمل خواهد آمد. اما نکته قابل ذکر این است که موکت آسانسور قرار گرفته شده در قسمت بیرونی آسانسور عریض تر از پهنای ورودی کابین است. 

این طراحی با مزایای زیادی همراه است که از آن جمله می توان به حفظ پاکیزگی در محیط اطراف درب آسانسور اشاره نمود. این موضوع برای ساختمان های چند طبقه یا تجاری و همچنین اداره جات پر رفت و آمد دارای اهمیت زیادی است. 

در مکان های شلوغ که معمولاً آسانسورها بیشتر استفاده می شوند تجمع افراد در قسمت درب آسانسور صورت می پذیرد و وجود یک موکت پهن و عریض می تواند پیشگیری از ورود بسیاری از آلودگی ها به داخل آسانسور را به همراه داشته باشد. 

جنس شیارهای فلزی پادری آسانسور چیست؟

موکت آسانسور با شاسی فلزی دوام و طول عمر بالایی دارد و این استحکام بی نظیر نشأت گرفته از آلومینیوم پر استقامتی است که به عنوان ماده اولیه تشکیل دهنده این فلز مورد استفاده قرار گرفته است. این قسمت فلزی به عنوان رمپ یا شیارهای متعدد در قسمت رویه به کار گرفته می شوند. 

سفارش محصول کفپوش آسانسور بنا به درخواست مشتری انجام می پذیرد. گاهی اوقات فرد خریدار می تواند تنها خرید موکت و رمپ دور را انجام دهد. معمولا چنین سفارشی برای پوشش کف کابین آسانسور انجام می گردد و بدین ترتیب می توان محیطی پاکیزه و زیبا را در قسمت کابین به وجود آورد. 

برخی اوقات نیز جهت پوشش قسمت ورودی که بیرون از آسانسور قرار دارد می توان از کفپوش های فلزی که دارای شیارهای متعددی هستند و از موکت بلژیکی در میان شیارها استفاده شده است بهره گیری نمود. این کفپوش ها نیز که با نام موکت آسانسور شناخته می شوند وظیفه حفظ پاکیزگی در محیط را بر عهده دارند و قادرند تا حد زیادی خاک و گرد و غبار وارد شده بر اثر تردد افراد را به خود جذب نمایند. 

آلومینیوم آنادایز شده که در این محصول مورد استفاده قرار می گیرد نوعی فلز است که در کارخانه تولید کننده مقاومت بسیاری در برابر عوامل فرسایش زا و تولید کننده پیدا می کند و به همین دلیل است که تا مدت زمان زیادی قابلیت فیزیکی خود را از دست نخواهد داد. 

علت جدا نشدن موکت از شیار فلزی

پادری جلوی درب آسانسور

موکت آسانسور توسط دستگاه های مجهز شده و پیشرفته تولید می شود و شیارهای آلومینیومی ساخته شده که موکت بلژیکی را در بر گرفته اند به گونه ای طراحی شده اند که می توانند تا مدت زمان پایان عمر موکت آن را به طور ثابت نگه دارند. 

غلاف شدن موکت در داخل شیارها به طوری انجام گرفته است که تنها با اعمال فشار و کشش قابل برداشته شدن است. لبه های شیارها دارای طراحی خاصی هستند که مانع از تکان خوردن موکت می شوند و بدین ترتیب فیکس شدن موکت را تا پایان عمر کفپوش به همراه خواهند داشت. 

استفاده از روش های استاندارد برای تلفیق موکت و فلز باعث شده است تا استحکام قابل توجهی در ایستایی موکت بر روی فلز به وجود بیاید و فرد استفاده کننده نگرانی از بابت جدا شدن این دو قطعه نداشته باشد. انواع موکت آسانسور با برند مشخص و معتبر که توسط کارخانجات و تولیدی های پرسابقه ساخته شده اند چنین ویژگی هایی را دارا هستند و به عنوان محصولات مطرح در بازار شناخته می شوند. 

رمپ پادری چیست؟

موکت آسانسور که با نام پادری آسانسور نیز شناخته می شود از قسمت های فلزی به نام رمپ بهره می برد. رمپ در واقع نوعی راه حل برای هموار کردن سطح و مساوی نمودن دو محدوده غیر همسطح محسوب می شود. 

همانطور که می دانید پادری ها قداری ضخامت و ارتفاع دارند که موجب می شود در سطحی بالاتر از زمین قرار بگیرند.  همین ارتفاع چند میلیمتری گاهی اوقات ممکن است با گیر کردن به پا مشکل آفرین شود و باعث زمین خوردن یا سر خوردن افراد گردد. 

استفاده از رمپ شیبدار که به صورت یک سطح زاویه دار اطراف پادری و موکت را در بر می گیرد این مشکل را برطرف نموده است. وجود چنین وسیله ای موجب می شود افراد بتوانند با خیال راحت تردد نموده و در زمان راه رفتن سریع نیز به پادری گیر نکنند. 

این رمپ ها نیز از نوع فلز آلومینیوم آنادایز شده ساخته شده اند و استقامت بالایی در برابر ضربه یا فشار ناشی از تردد افراد باز وزن های سنگین را دارند. همچنین استفاده از رمپ در موکت آسانسور موجب می شود طول عمر محصول تا حد قابل توجهی افزایش پیدا کند و از ناحیه لبه ها دچار چروک یا تا شدگی نگردد. 

شرکت تولیدی پاخور

شرکت تولیدی پاخور که در رده اولین تولید کنندگان موکت آسانسور و انواع پادری و کفپوش ورودی در سطح کشور شناخته می شود محصولات خود را با کیفیت بالا و قابلیت های منحصر به فرد روانه بازار نموده است. 

این شرکت تولیدی موفق به تولید انبوه انواع موکت و کفپوش آسانسور شده و مشتریان زیادی در سرتاسر کشور دارد. تمام محصولاتی که توسط این مجموعه تولیدی ساخته می شوند از چندین مرحله پیچیده عبور می کنند. پیچیدگی این مراحل به علت وجود بررسی های دقیق و منظم صورت پذیرفته است و انجام این بررسی ها و بازرسی ها سبب شده است کیفیت محصولات تا حد قابل توجهی بالا برود. 

تولیدات شرکت تولیدی پاخور رقابت تنگاتنگی با محصولات با کیفیت و برند های خارجی دارند و به همین دلیل است که مشتریان این شرکت همیشه خریدهای خود را از کارخانه تولیدی پاخور انجام می دهند. به صرفه بودن محصولات این مجموعه تولیدی از لحاظ قیمت نیز توجه خریداران را به خود جلب می کند. 

شما عزیزان می توانید از طریق تماس با کارشناسان ما راهنمایی های لازم را در جهت خرید مناسب ترین محصول به دست بیاورید و سفارش خود را ثبت کنید.