موکت کف آسانسور ممکن است از سیستم های تهویه و دیگر تجهیزات موجود برای جلوگیری از انتقال آلودگی و گرد و غبار بهتر عمل کند. همانطور که می دانید کنترل منبع آلودگی مانند پیشگیری تاثیر بیشتری خواهد داشت و باعث می شود تا حد زیادی از نشر گرد و غبار و مواد بیماری زا در هوا جلوگیری گردد. 

هنگامی که افراد با کفش های خیس و گلی که حاوی مقادیر زیادی از آلودگی هستند وارد ساختمان می شوند و از آسانسور استفاده می کنند شرایط لازم برای انتقال آلودگی به دیگر بخش های ساختمان مهیا خواهد شد. برای جلوگیری از چنین پیشامدی موکت کف آسانسور بهترین گزینه محسوب شده و با استفاده از آن می توان در همان ابتدا آلودگی های چسبیده به کفش را در قسمت های زیرین موکت محفوظ نمود. 

حبس کردن آلودگی در میان پرزهای موکت باعث می شود گرد و غبارهای خشک شده در هوا پخش نشوند و این موضوع برای افرادی که دچار بیماری های حساسیتی یا ریوی هستند اهمیت بسیار زیادی دارد و باعث می شود بیماری آنها تشدید نشده و بتوانند در آرامش و سلامت به زندگی خود ادامه دهند. 

این موکت ها به راحتی در داخل آسانسور نصب می شوند و هزینه زیادی در بر نخواهند گرفت و به همین دلیل است که به عنوان گزینه ایده آل جهت تامین نظافت از ساختمان در نظر گرفته می شوند. یکی دیگر از مهم ترین مزایای استفاده از موکت های کف آسانسور نیز این است که می توانید با استفاده از آنها از کابین آسانسور محافظت به عمل بیاورید و از ایجاد خط و خش و آسیب دیدگی بر روی کف آن جلوگیری کنید. مطلبی که پیش رو دارید حاوی اطلاعات مفیدی در رابطه با این محصول است که با استفاده از آنها می توانید خرید دقیق تری انجام دهید. 

موکت ضخیم بهتر است یا نازک؟

کفپوش آسانسور

موکت کف آسانسور در مدل های گوناگونی تولید می شود که هر کدام از آنها ضخامت های گوناگونی را شامل می شوند. مسئله مهم این است که شما بتوانید بهترین و مناسب ترین ضخامت را برای پوشش دادن کف آسانسور خود انتخاب کنید. قطر موکت نباید خیلی ضخیم یا خیلی نازک باشد نداشتن ضخامت متعادل و استاندارد یکی از ویژگی های مهم و ضروری موکت کف آسانسور محسوب می شود. 

ضخیم بودن یا نازک بودن موکت بستگی به نوع کاربری و همچنین تعداد طبقات ساختمان و میزان تردد دارد. اما شرکت های معتبر و پرسابقه که محصولات با کیفیتی را ارائه می دهند از موکت مخصوصی به نام موکت بلژیکی جهت تامین کالای مورد نیاز مشتریان استفاده می کنند. موکت های بلژیکی نه تنها ضخامت استانداردی دارند بلکه زبری آنها به حدی است که می تواند به راحتی گل چسبیده به کفش را جدا نموده و از انتقال آلودگی جلوگیری کند. 

بنابراین کیفیت و مرغوبیت موکت چندان ربطی به ضخیم بودن یا نازک بودن آن ندارد بلکه کیفیت الیاف به کار گرفته شده در آن است که حرف اول را می زند. موکت بلژیکی مرغوب تنها توسط تولید کنندگان با اصالت مصرف می شود و با استفاده از آن محصولاتی درجه یک تولید می گردند که بهترین کارایی را در زمینه پوشش کف آسانسور به مشتری ارائه می دهند. 

معایب موکت های نامرغوب

موکت کف آسانسور همیشه بایستی از بهترین نوع انتخاب شود تا بتواند برای مدت زمان زیادی قابل استفاده بوده و نیاز کاربر را از تعویض یا تعمیر آن رفع کند. گاهی اوقات کارفرمایان برای اینکه بتوانند هزینه ها را کاهش دهند از محصولات نامرغوب استفاده می کنند. موکت های نامرغوب معایب فراوانی را در پی خواهند داشت که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد: 

عمر پایین: اولین عیبی که موکت نامرغوب به همراه دارد عمر پایین آن است و این موکت ها به سرعت تحت تاثیر سایش و فرسایش قرار می گیرند و پس از گذشت مدتی کوتاه قابل استفاده نخواهند بود. 

تجمع بیشتر آلودگی: موکت هایی که به اندازه کافی ضخیم نیستند یا بیشتر از حد پرز دارند باعث تجمع بیشتر میکروب و آلودگی شده و استفاده نکردن آنها بهتر از به کارگیری شان است. این موکت ها موجب می شوند آلودگی محبوس شده در همان قسمت سطح موکت باقی بماند و شرایط لازم برای رشد باکتری های مضر و میکروب های بیماری زا فراهم گردد. 

خوابیدن پرزها: موکت های نامرغوب که پرزهای مستحکم و زبری ندارند به مرور زمان حالت اولیه خود را از دست داده و با خوابیدن پرز ها چهره زیبای خود را از دست خواهند داد. 

 انتشار بوی بد: موکت کف آسانسور نامرغوب نمی تواند به خوبی به تبخیر رطوبت کمک کند و به همین دلیل ممکن است انتشار بوی بد را به همراه داشته باشد و موجبات ناراحتی ساکنین و افراد تردد کننده را فراهم آورد.  

 نمایش کثیفی: موکت هایی که از کیفیت کافی برخوردار نیستند لکه ها و مایعات مختلف را از خود عبور نداده و به همین دلیل سطح موکت همیشه دارای لکه های کثیفی است و چهره ناخوشایندی را از خود بر جای می گذارد. 

چطور موکت کف آسانسور را نصب کنیم؟

موکت کف آسانسور

موکت کف آسانسور به راحتی و بدون هیچ زحمتی نصب می شود و شما می توانید در طول یک روز یا چند ساعت عملیات نصب آن را به پایان برسانید. این موضوع برای ساختمان های اداری و تجاری چند طبقه که دائماً در حال فعالیت هستند اهمیت بالایی دارد و از آنجا که نصب این موکت در پایین ترین زمان ممکن انجام می شود بهترین گزینه برای چنین ساختمان هایی به شمار می آید. 

افرادی که تخصص خاصی در زمینه نصب کفپوش آسانسور ندارند نیز می توانند بدون داشتن هیچ مهارتی این موکت کف آسانسور را نصب کنند. نصب این موکت ها بستگی به نوع محصول خریداری شده دارد و در صورتی که از موکت های بدون رمپ استفاده می کنید تنها لازم است از طریق به کارگیری مقداری چسب عملیات را انجام دهید. 

دقت داشته باشید که قبل از شروع عملیات نسبت به پاکسازی و نظافت کف آسانسور اقدام کنید و هرگونه مایع یا چربی و همچنین گل و لای یا اشیا و آشغال را از کف آسانسور جمع آوری نمایید تا بتوانید سطح چسبندگی را افزایش داده و طول عمر موکت را بالا ببرید. پس از اینکه کف آسانسور به خوبی تمیز شد می توانید با استفاده از چسب آهن یا پلی اورتان تمام سطح کف را آغشته نمایید. 

ضخامت چسب قرار داده شده نباید آنقدر زیاد باشد که از اطراف موکت بیرون بزند و نه آنقدر کم که چسبندگی لازم وجود نداشته باشد. پیشنهاد می شود عملیات چسبکاری را به صورت ردیفی انجام دهید و با قرار دادن هر ردیف چسب و چسباندن موکت ردیف بعدی را چسب بزنید و همینطور تا آخر ادامه بدهید. بدین ترتیب می توانید عملیات نصب را به صورت کامل و بدون خطا انجام داده و تا مدت زمان زیادی از این موکت استفاده کنید. 

جلوگیری از بوی نامطبوع در آسانسور

موکت کف آسانسور بهترین وسیله برای جمع آوری آلودگی و حبس آن در لایه های زیرین و پرزهای موکت است. موکت هایی که به صورت مرغوب و با کیفیت تولید می شوند دارای پرزهای مستحکمی هستند که رطوبت جمع آوری شده در مدت زمان کوتاهی از داخل آنها تبخیر شده و به بیرون هدایت می شود. 

چنین شرایطی باعث می شود بوی نامطبوع در آسانسور نپیچد و مایعات کثیف و شیرابه زباله که بر روی موکت قرار گرفته است باعث ایجاد ناراحتی برای افراد تردد کننده نگردد. اما نکته قابل توجه این است که در صورت عدم انجام نظافت مداوم در فواصل زمانی کوتاه ممکن است بهترین موکت ها نیز تحت تاثیر چنین شرایطی قرار بگیرند و بوی نامطبوع از خود ایجاد کنند. 

توجه داشته باشید که برای نظافت موکت ها نیز از آب فراوان استفاده نکنید زیرا ممکن است به بدنه موکت و چسب زیر آن آسیب برساند. تنها با استفاده از یک جاروبرقی و مواد شوینده نه چندان قوی و مقدار کمی آب نسبت به نظافت این موکت ها اقدام کنید. در این صورت همیشه از داشتن محیطی پاکیزه برای آسانسور لذت خواهید برد. 

 شرکت تولیدی پاخور

شرکت تولیدی پاخور به عنوان یک مجموعه پیشرو در صنعت تولید موکت کف آسانسور فعالیت می کند و محصولات خود را در سرتاسر کشور معرف حضور مشتریان ساخته است. این مجموعه تولیدی شهرت خود را در اثر سابقه درخشان به دست آورده است و محصولات با کیفیتی که در بازار ارائه می نماید هر ساله طرفداران زیادی را به سمت خود جذب می کنند. 

علاقمندان به دریافت اطلاعات بیشتر در مورد انواع موکت کف آسانسور و همچنین راهنمایی های لازم در جهت انتخاب مناسب ترین محصول می توانند با شماره تلفن های قرار داده شده در سایت تماس بگیرند و ارتباط خود را با کارشناسان مجرب و حرفه ای مجموعه تولیدی پاخور برقرار نمایند.