کفپوش ضد لغزش که با عنوان ترمز پله نیز شناخته می شود توانسته است محبوبیت زیادی برای سازندگان بنا و افراد دکوراسیون کار یا دیزاینر به ارمغان بیاورد. این محصول پرکاربرد به راحتی تهیه می شود و برای خرید آن نیاز به پرداخت مبالغ زیاد ندارید اما با همین هزینه نه چندان زیاد از به وجود آمدن خسارات مالی و جانی سنگین جلوگیری خواهید کرد.

نصب ترمز پله امروزه بسیار متداول شده است و حتی ساختمان های کوچک که دارای چند عدد پله هستند نیز با استفاده از این محصول مجهز می شوند و امنیت کامل را برای افراد تردد کننده خواهند داشت. افراد دکوراسیون کار یا دیزاینرها از روش های مختلفی برای نصب ترمز پله در داخل یا خارج ساختمان استفاده می کنند که انجام این عملیات را با در نظر گرفتن نکاتی کلیدی به پایان می رسانند تا بتوانند سوابق کاری حرفه ای و زیبایی را از خود بر جای بگذارند.

شما نیز می توانید با رعایت نکاتی که در ادامه گفته می شود به چنین هدفی دست پیدا کرده و هر مدلکفپوش پله ضد لغزش را برای ساختمان خود نصب کنید. 

تکمیل ظرافت و امنیت با نوار فسفری ترمز پله

انواع کفپوش پله ضد لغزش که امروزه توسط شرکت های تولیدی ساخته می شوند دارای مدلهای گوناگونی هستند که تجهیزات مختلفی بر روی آنها قرار داده شده است. تلفیق قطعات مختلف باعث به وجود آمدن انواع گوناگون ترمز پله شده است که هر کدام از آنها برای کاربردهای خاصی تعریف می شوند.

یکی از تجهیزات کاربردی و پرطرفدار که برای استپ پله قرار می گیرد نوار فسفری است. نوارهای فسفری معمولاً بر روی ترمز پله آلومینیومی قرار داده می شوند که علاوه بر افزایش زیبایی راه پله ها می توانند کمک موثری در جهت مسیریابی بهتر برای افراد کم بینا یا کودکان نیز محدود گردند. این نوارهای فسفری در داخل لاین های تعبیه شده بر قسمت رویه ترمز پله آلومینیومی قرار می گیرند.

نحوه قرارگیری نوار فسفری درکفپوش پله ضد لغزش  آلومینیومی به گونه ای انجام می گردد که امکان کنده شدن آن وجود نداشته و می تواند برای مدت زمان زیادی حالت فسفری خود را حفظ نماید. این نوار زیبا در طول روز انرژی مورد نیاز نورانی خود را دریافت نموده و در مواقعی که نور کافی موجود نیست می تواند مسیر راه پله را نمایان سازد و تردد راحت تری را برای افراد رقم بزند. 

ترمز پله پشت چسبدار را در زیر سایه بان نصب کنید

پادری آلومینیومی

استپ پله هایی که با عنوان پشت چسب دار ساخته می شوند معمولا از نوع ترمزپله سمباده ای و سیلیسی هستند که به همراه مقداری چسب که در پشت آنها قرار داده شده است به فروش می رسند. این ویژگی سبب می شود ترمز پله به راحتی بر روی سطح پله چسبیده شود و نیاز به استفاده از چسب های مازاد نداشته باشد.

اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که ترمز پله های سمباده ای در اثر عوامل جوی مانند باران یا برف ممکن است تحت تاثیر قرار گرفته و حالت اولیه خود را از دست بدهند. همچنین اشعه های نور خورشید نیز می تواند بر کاهش طول عمر این محصول اثر بگذارد و باعث شود در مدت زمان کوتاه تری تحت تاثیر قرار بگیرد.

بنابراین اگر از این ترمز پله ها برای تامین امنیت پله های خارج از ساختمان خود استفاده می کنید بهتر است نسبت به قرار دادن سایبان اقدام نموده یا این ترمز پله ها را در پله هایی نصب کنید که در زیر سایبان قرار دارند. بدین ترتیب خواهید توانست با صرف هزینه ای بسیار کمتر طول عمر بالاتری را برای این محصول رقم بزنید. 

ترمز پله آلومینیومی؛ اولین انتخاب برای مکان پر تردد

یکی از کارهای ضروری که برای ایجاد امنیت در مسیر رفت و آمد افراد در ساختمان های بزرگ صورت می پذیرد نصب کفپوش پله ضد لغزش است که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. ساختمان های چند طبقه و بزرگ که هر روز تردد زیادی از افراد را تجربه می کنند بستر مناسبی برای ایجاد آسیب های جسمی و شکستگی استخوان در اثر افتادن بر روی پله ها هستند.

نصب ترمز پله از به وجود آمدن تمام این خطرات جلوگیری کرده و باعث می شود حفاظت لازم را از جان افراد به ارمغان بیاورید. اما چه نوع ترمز پله ای پاسخگوی نیاز این ساختمان های پرتردد خواهد بود تا بتواند تحمل حجم زیادی از رفت و آمد را داشته باشد؟ برای پاسخ به این سوال باید بگوییمکفپوش پله ضد لغزش  آلومینیومی که با نام استپ پله آلومینیومی نیز شناخته می شود برای چنین کاربردی مناسب است.

این ترمز پله دارای ضخامت زیادی بوده و از آنجا که فلز آلومینیوم به کار رفته در آن از نوع آنادایز شده است می تواند در مقابل عوامل فرساینده استقامت از خود نشان داده و دچار فرسودگی نگردد. ترمز پله های آلومینیومی بسیار محکم هستند و بر اثر عبور اشیا سنگین تغییر شکل پیدا نخواهند کرد. به همین دلیل است که از این ترمز پله ها برای ساختمان های بزرگ و فروشگاه های زنجیره ای استفاده می گردد. 

قبل از نصب تمام مدل های کفپوش پله ضد لغزش را بررسی کنید

 بررسی مدل های مختلف انواع ترمز پله و کفپوش پله ضد لغزش باعث می شود بتوانید با در نظر گرفتن شرایط ساختمان و مصالح به کار گرفته شده در ساخت راه پله بهترین گزینه از استپ پله را انتخاب نموده و بیشترین بازدهی را دریافت کنید. در ادامه به بیان ویژگی های مختصری از انواع ترمز پله های موجود در بازار خواهیم پرداخت تا بتوانید آگاهی لازم را در مورد ساختار هر کدام به دست بیاورید: 

  • ترمز پله آلومینیومی: همانطور که گفته شد ترمز پله آلومینیومی بسیار محکم است و ضخامت آن تا حداکثر ۲ میلی متر در نظر گرفته می شود. این ضخامت استاندارد باعث می شود ترمز پله به پای افراد گیر نکرده و علاوه بر آن این محصول می تواند تحمل وزن زیاد را نیز داشته باشد و تغییر شکل ندهد. 
  • ترمز پله سمباده ای: استپ پله سمباده ای دارای شاسی کاغذی است و در قسمت رویه خود ساختار زبری دارد که اصطکاک لازم را برای کفش افراد به وجود می آورد. این استپ پله به صورت پشت چسب دار فروخته می شود اما نمونه های غیر پشت چسبدار آن نیز موجود هستند. قیمت این محصول نسبت به کفپوش پله ضد لغزش آلومینیومی کمتر است. 
  • ترمزپله تخت تک کانال: ترمز پله هایی که با عنوان تک کانال تولید می شوند دارای شاسی آلومینیومی هستند که در قسمت بیرونی خود یک ردیف کانال دارند که در داخل آن موادی مانند پی وی سی یا لاستیک قرار می گیرند. 
  • ترمز پله های دو کانال: این ترمز پله ها از دو کانال در قسمت خارجی خود تشکیل شده اند که در آنها مواد پی وی سی یا لاستیک قرار می گیرد و بدین ترتیب افزایش امنیت به ارمغان خواهد آمد. در بعضی موارد در بین دو کانال از یک ردیف نوار فسفری استفاده شده است تا زیبایی و امنیت افزایش پیدا کرده و افراد دید بهتری داشته باشند. 
  • ترمز پله نبشی: این محصول در لبه پله نصب می شود و علاوه بر قسمت سطح پله، لبه تیز آن را نیز پوشش می دهد. 

با نصب ترمز پله رویه پی وی سی امکان انتخاب رنگ خواهید داشت

پادری آلومینیومیپادری پله آلومینیومی  

یکی از پرطرفدارترین نمونه های ترمز پله، کفپوش پله ضد لغزش آلومینیومی با رویه پی وی سی است. این ترمز پله ها در رنگ های پر تنوعی تولید می شوند که شما می توانید با انتخاب رنگ مناسب که بیشترین هماهنگی را با دکوراسیون فضای موجود در ساختمان داشته باشد بهترین هارمونی رنگی را به وجود بیاورید.

این روش انتخاب ترمز پله معمولاً برای ساختمان های تجاری که دارای جزئیات بیشتری هستند به کار گرفته می شود و بدین ترتیب محیط تجاری پررونق تر و جذاب تر به چشم می آید. هنگامی که افراد وارد چنین محیطی می شوند متوجه اهمیت دادن صاحب ساختمان به ذوق و سلیقه مراجعه کنندگان خواهند شد و رغبت بیشتری برای حضور در آنجا را خواهند داشت. 

شرکت تولیدی پاخور

شرکت تولیدی پاخور با همت افراد متخصص مهندسین با تجربه و همچنین کادری کار آزموده موفق شده است انواع کفپوش پله ضد لغزش آلومینیومی، سمباده ای و سیلیسی را در تعداد جزئی و عمده تولید کند. این شرکت تولیدی تمام امکانات و تسهیلات لازم را برای مشتریان خود فراهم نموده است تا خریداران بتوانند به راحتی با انجام چند کلیک محصول مورد نظر را داشته باشد.

محصولات تولیدی این شرکت کیفیت بالایی دارند و در میان محصولات مشابه موجود در کشور حرف اول را می زنند. جزئیات به کار گرفته شده در ساختار ترمز پله های تولید شده توسط شرکت تولیدی پاخور باعث شده است این مجموعه بتواند سابقه حرفه ای و درخشانی از خود بر جای بگذارد. شما عزیزان نیز می توانید از طریق تماس با کارشناسان ما و دریافت راهنمایی های کلیدی بهترین محصول را انتخاب نموده و نسبت به ایمن سازی راه پله های ساختمان خود اقدام نمایید.