لیز خوردن بر روی پله ها یکی از رایج ترین و خطرناک ترین اتفاقاتی است که برای افراد مختلف از جمله سالمندان یا کودکان برای راه پله ها رخ می دهد. معمولا عدم وجود انواع ترمز گیر پله مناسب در راه پله های ساختمان های مختلف و همچنین لغزندگی سطح پله ها در شرایط گوناگون باعث به وجود آمدن چنین مشکلاتی می گردد.

اما یک راهکار آسان و کم هزینه برای ایجاد ایمنی حداکثر در پله ها وجود دارد که همان استفاده از استپ پله استاندارد است. امروزه شرکت های معتبر و پرسابقه ای اقدام به تولید انواع ترمز گیر پله با کیفیت نموده اند که محصولات خود را با استفاده از پیشرفته ترین ابزارآلات و ماشین ها به مرحله تولید می رسانند و با ارائه آنها به مشتریان امنیت را در راه پله ها برقرار می سازند.

از جمله پرفروش ترین انواع ترمز پله های موجود در بازار می توان به ترمز پله های آلومینیومی و پشت چسب دار اشاره کرد که هر کدام از این استپ پله ها می توانند در شرایط گوناگون که بیشترین هماهنگی را با آن دارند استفاده شوند.

تشخیص اینکه چه نوع ترمز پله ای را برای چه مکانی و چه نوع راه پله ای نصب کنید نیازمند دریافت مشاوره از کارشناسان با تجربه است. متخصصین حاضر در شرکت تولیدی پاخور آماده اند تا به شما در این امر یاری رسانده و بهترین محصول را برای ایجاد امنیت افراد تردد کننده بر روی راه پله های ساختمانتان پیشنهاد دهند. 

 

 

ترمز پله آلومینیومی

مشخصات فنی انواع ترمز گیر پله

ترمز پله های آلومینیومی از پرطرفدارترین نمونه های انواع ترمز گیر پله در بازار هستند که با استفاده از آلومینیوم آنادایز شده ساخته می شوند. این ترمز پله ها به علت استفاده از آلومینیوم در ساختارشان دارای مقاومت زیادی در برابر فشار و ضربه هستند و بدین ترتیب می توان گفت طول عمر بالایی دارند و به راحتی دچار تغییر حالت فیزیکی نخواهند شد.

ترمز پله آلومینیومی راه راه نوعی استپ پله است که علاوه بر داشتن یک شاسی فلزی قسمت رویه آن به صورت راه راه طراحی شده است. این طراحی به گونه ای است که لاین های آلومینیوم در کنار لاین های پی وی سی یا موکت قرار گرفته اند و حالت راه راه را ایجاد نموده اند.

تلفیق موکت یا پی وی سی به همراه آلومینیوم بیشترین استحکام را به ترمز پله خواهد داد. ترمز پله های مذکور در دو نمونه تک لاین یا دولاین که با اسم های تک کانال یا دو کانال نیز شناخته می شوند تولید می گردند. ترمز پله های تک کانال تنها از یک لاین پی وی سی یا موکت در قسمت رویه آنها استفاده شده است و ادامه رویه با استفاده از فلز آلومینیوم پوشانده می شود.

اما ترمز پله آلومینیومی دو کانال دارای دو لاینه پی وی سی یا موکت است که معمولاً در قسمت مابین لاین های گفته شده از یک نوار فسفری شبرنگ استفاده می گردد. این محصول دارای عرض بیشتری از نمونه تک کانال است و با توجه به داشتن لاین شبرنگ بازدارندگی مناسبی را برای افراد در مکان های پرردد به ارمغان می آورد. 

 

 

استپ پله سمباده ای و سیلیسی

ترمز پله هایی که به صورت نواری و معمولاً پشت چسب دار تولید می شوند با نام های ترمز پله سیلیسی یا سمباده ای شناخته می گردند. این ترمز پله ها ضخامت بسیار کمی دارند و به راحتی نصب می شوند. بسیاری از مدارس با توجه به اینکه بودجه زیادی جهت خرید ترمز پله ندارند از این محصول برای ایجاد ایمنی راه پله ها استفاده می کنند.

این ترمز پله می تواند اصطکاک لازم را بین کفش های دانش آموزان و پله ها برقرار کند. انواعترمز گیر پله سیلیسی در سطوح کیفی مختلف تولید می شوند که با روش های گوناگون نصب می گردند. به طور مثال این ترمز پله می تواند از طریق روش پشت چسب دار یا استفاده از چسب آهن و پلی اورتان و همچنین به صورت درجاریز اجرا گردد.

در روش نصب پشت چسب دار می توانید به راحتی رویه چسبیده به پشت ترمز پله را جدا نموده و استپ پله را بر روی قسمت مورد نظر در راه پله فشار داده و باعث چسبیدن آن گردید. همچنین ترمز پله های سیلیسی که به صورت پشت چسب دار تولید نمی شوند را می توان از طریق به کارگیری چسب آهن و پلی اورتان و قرار دادن این چسب ها بر روی پله ها بچسبانید.

در روش درجاریز با ریختن چسب بر روی پله ها و سپس قرار دادن دانه های سیلیس بر روی چسب می توان یک ترمز پله مقاوم و مستحکم را ایجاد نمود که طول عمر بیشتری نسبت به سایر ترمز پله های سمباده ای و پشت چسب دار دارد. 

 

 

عدم تجمع آلودگی با نصب دقیق ترمز پله

مشخصات فنی انواع ترمز گیر پله

نصب انواع ترمز گیر پله به راحتی امکان پذیر است اما با این وجود باید دقت لازم را در هنگام اجرای ترمز پله به خرج دهید تا بتوانید بهترین کارایی و عملکرد را از آنها دریافت کنید. در صورتی که ترمز پله به صورت ناصحیح نصب شود می تواند مشکلات متعددی را به وجود بیاورد. از جمله این مشکلات تجمع آلودگی و رطوبت در قسمت زیرین ترمز پله آلومینیومی است.

تصور کنید که ترمز پله را در قسمتی ناهموار نصب نموده و برای نصب از پیچ و رولپلاک استفاده کرده اید. اگر در هنگام انجام کار زاویه بندی دقیقی را برای ترمز پله در نظر نگرفته باشید امکان ایجاد حفره در قسمت های مختلف ترمز پله وجود داشته و بدین ترتیب ورود رطوبت و آلودگی و ذرات گرد و غبار یا حشرات در قسمت های زیر ترمز پله میسر می گردد.

برای اینکه با چنین مشکلاتی روبرو نشوید بهتر است جهت نصب ترمز پله آلومینیومی بر روی نقاط ناهموار ابتدا این نقاط را با استفاده از چسب مناسب پر کنید و سپس ترمز پله را بر روی سطح صاف شده نصب نمایید. بدین ترتیب می توانید از ایجاد آلودگی و قارچ و انتشار آنها به دیگر بخش های ساختمان جلوگیری کنید و علاوه بر ایجاد ایمنی در تردد افراد بهداشت محیط را نیز تامین کنید. 

 

 

پله های گران قیمت را از آسیب حفظ کنید

بسیاری از ساختمان های قدیمی یا امروزی با استفاده از پله های گران قیمت که از سنگ های کمیاب ساخته شده اند مزین گردیده اند. دارندگان این بناها برای اینکه بتوانند از آسیب دیدن راه پله ها جلوگیری کنند به دنبال راه حل های متعدد خواهند بود.

زیرا آسیب رسیدن به این راه پله ها و صدمه دیدن آنها ممکن است خسارات مالی زیادی را به بار بیاورد و علاوه بر آن یافتن سنگ و مصالح ساختمانی مناسب جهت رفع آسیب دیدگی بسیار دشوار باشد. به همین دلیل جهت جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی استفاده از انواع ترمز گیر پله در چنین مکان هایی توصیه می شود.

یکی از بهترین گزینه ها جهت پیشگیری از پریدگی لبه های این پله ها و همچنین حفاظت از آنها در برابر ترددهای بالا ترمز پله آلومینیومی نبشی دار است که می تواند قسمت رویی پله و همچنین لبه آن را پوشش داده و به خوبی در برابر ضربات و فشارهای متعدد حفظ کند. این ترمز پله مستحکم و با کیفیت در مدل های گوناگون و ضخامت های مختلف تولید می شود و با توجه به شرایط و میزان رفت و آمد روزانه در ساختمان انتخاب می گردد.

نصب ترمز پله آلومینیومی نبشی دار با استفاده از چسب آهن یا پلی اورتان و همچنین پیچ و رولپلاک میسر است و حتی افرادی که تخصص خاصی در زمینه اجرای ترمز پله ندارند می توانند این ترمز پله را نصب کنند.

 

 

شرکت تولیدی پاخور

مشخصات فنی انواع ترمز گیر پله

شرکت تولیدی پاخور یک مجموعه قدرتمند و موفق در زمینه تولید ترمز پله های استاندارد و به روز است. متخصصین و مهندسین مشغول در این شرکت با به کارگیری ریزبینانه ترین و پیچیده ترین طراحی ها توانسته اند به نتایج خارق العاده ای دست پیدا کرده و انواع ترمز گیر پله با کیفیت و بدون نقص را تولید کنند.

ترمز پله های تولید شده توسط این شرکت تمام آنچه از داشتن امنیت کامل در راه پله ها انتظار دارید را برآورده ساخته اند و مشتریانی که نسبت به سفارش محصولات شرکت تولیدی پاخور اقدام نموده اند رضایتمندی خود را از داشتن این محصولات اعلام می دارند.