در طراحی یک بنا، ورودی ساختمان به عنوان یکی از مهم ترین بخش های آن به شمار می رود. از آنجایی که ورودی یک بنا اولین بخش از ساختمان است که مراجعین با آن روبرو می شوند، طراحی آن از حیث کارایی و زیبایی اهمیت زیادی دارد. هارمونی رنگ ها و المان های جزئی در معماری داخلی ورودی هر ساختمانی، می تواند تاثیر خوبی را بر روی مراجعین آن ساختمان بگذارد. البته کاربردی بودن المان های به کار برده شده، در کنار زیبایی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. در ساختمان های عمومی، به ویژه فضاهای پر ترددی مانند بانک و یا دانشگاه، به علت بالا بودن حجم عبور و مرور امکان نشر آلودگی و گرد و غبار در ورودی های ساختمان بالاست. استفاده از المان های طراحی داخلی به گونه ای که بتواند در کنار حفظ زیبایی بنا، امنیت، دوام، بهداشت و نگه داری آن را نیز مد نظر داشته باشد، بسیار حائز اهمیت است.

یکی از مواردی که می تواند در این راستا بسیار مفید واقع شود، استفاده از پادری های آلومینیومی مناسب است. پادری های آلومینیومی انواع مختلفی دارند که انتخاب  و استفاده از آن ها در یک ساختمان با توجه به کاربرد، محل قرار گیری و حجم عبور و مرور صورت می گیرد. در این میان، پادری آلومینیومی یکی از کاربردی ترین و مناسب ترین انتخاب ها برای ساختمان ها و فضاهای پرتردد است که در کنار زیبایی می تواند به حفظ و نگه داری از مکان نیز بسیار کمک کند.

 

پادری آلومینیومی انتخابی مناسب برای ساختمان های پرتردد

مزایای استفاده از پادری آلومینیومی برای ورودی ساختمان های عمومی

بسیاری از طراحان داخلی، پادری آلومینیومی را برای ورودی ساختمان های پرتردد، مانند بیمارستان ها و دانشگاه ها، انتخابی مناسب ارزیابی می کنند. این بدان سبب است که پادری آلومینیومی به خاطر ساختمان و طراحی خاص خود می تواند ترافیک بالایی از تردد را پوشش دهد و در عین حال از طول عمر بالایی نیز برخوردار باشد.

 پادری آلومینیومی دارای انواع مختلفی است که با توجه به نیاز، شرایط بنا، حجم تردد و همچنین معماری داخلی بنا انتخاب و از آن ها استفاده می شود. طراحی پادری های آلومینیومی به گونه ای است که بتوانند از ورود گرد و غبار و آلودگی به داخل بنا جلوگیری کند. این امر می تواند به کاهش هزینه های نظافتی در داخل ساختمان کمک کند. از سویی دیگر، پادری آلومینیومی می تواند از ورود رطوبت به داخل بنا نیز جلوگیری کند و در نتیجه ی آن عمر مفید کف ساختمان افزایش می یابد. همچنین مراجعین از حوادثی مانند لیز خوردن مصون می مانند.

 

پادری آلومینیومی و محل قرار گیری آن

از آنجایی که پادری های آلومینیومی دارای طرح های بسیار متنوعی هستند، شاید انتخاب آن ها در وهله ی اول سخت و چالش بر انگیز باشد. ابعاد، شرایط نصب و نگه داری و ترکیب مواد اولیه ی به کار برده شده در طراحی و ساخت آن ها از جمله نکاتی است که به هنگام خرید ممکن است سوالات بسیار زیادی را برای شما به وجود آورد. برای انتخاب یک پادری مناسب، فاکتور های زیادی است که باید مد نظر قرار گرفته شوند. برخی از مهم ترین فاکتور ها عبارتند از: میزان تردد، محل قرار گیری، شرایط نگه داری، کاربری ساختمان و طراحی داخلی بخش های ورودی.

در میان موارد فوق تعیین محل قرار گیری پادری آلومینیومی یکی از فاکتور های مهمی است که به هنگام خرید باید به آن بسیار توجه شود. محل قرار گیری پادری می تواند در کاربرد و همچنین ماندگاری آن نقش به سزایی را ایفا کند. به طور کلی پادری ها بر اساس محل قرار گیری به دو دسته تقسیم می شوند: پادری هاآلومینیومی مناسب با محیط بیرونی و پادری ها آلومینیومی مناسب با داخلی. 

مزایای استفاده از پادری آلومینیومی برای ورودی ساختمان های عمومی

پادری های آلومینیومی که در بیرون از ساختمان قرار می گیرند به طور معمول در معرض تابش نور خورشید، باران، برف و حتی یخ زدگی هستند. از سویی دیگر این دسته از پادری های آلومینیومی معمولا در معرض آلودگی های شدید، مانند گل و لای هستند که در نتیجه ی آن نگه داری، تعمیر و نظافت این دسته از پادری ها متفاوت از نمونه های داخلی آن ها می باشد. این عوامل می توانند به راحتی عمر مفید پادری را کاهش دهد و سبب آسیب رساندن به بافت آن شوند. در این صورت انتخاب پادری آلومینیومی که در ساختمان آن از مواد اولیه ای با مقاومت کمتر، مانند موکت استفاده شده است، انتخاب صحیحی نمی تواند باشد. در چنین شرایطی استفاده از مواد اولیه ی مقاومت تری مانند لاستیک ها در ساختمان پادری آلومینیومی می تواند به افزایش طول عمر و تسهیل نگه داری آن ها بسیار کمک کند. وجود آلومینیوم و پلاستیک در ساختمان پادری هایی که برای فضاهای خارجی در نظر گرفته می شوند، می تواند همچنین امنیت عابران را نیز افزایش دهد.  

درباره ما

شرکت تولیدی پاخور با بیش از ده سال سابقه ی درخشان در راستای تولید انواع پادری آلومینیومی ، انواع ترمز پله ، محصولات ایمنی پارکینگ ، پروفیل های دکوراتیو و انواع پروفیل های نور خطی همواره در همراهی شما عزیزان پیشگام بوده است . جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه محصولات شرکت تولیدی پاخور می توانید به بخش محصولات و یا خرید از فروشگاه اینترنتی آنلاین مراجعه فرماید  همچنین می توانید از طریق تماس با شماره های موجود در سایت از مشاوره ی رایگان ما برای انتخاب بهتر و مناسب با کار خود بهره مند شوید .