بالاست. در گذشته به منظور ارتقای امنیت راه پله ها، شیارهایی در لبه جلویی پله ها طراحی می شد تا با ایجاد اصطکاک با کف کفش عابرین، از لیز خوردن آن ها جلوگیری شود. با این حال این روش می توانست آسیب های جدی را به ساختمان پله وارد کند، ضمن اینکه در جلوگیری از لیز خوردن عابرین نیز چندان موفق عمل نمی کرد .

با پیشرفت تکنولوژی نسل های جدیدی از ترمز پله ها با طراحی و ساختار متفاوت به بازار آمدند که از نظر کارایی و زیبایی بصری بسیار پیشرفته بودند .

ترمز پله های آلومینیومی، ترمز پله های لاستیکی و ترمز پله های سیسیلی نمونه هایی از نسل جدید ترمز پله ها هستند که این روزها در تمام دنیا مورد توجه قرار گرفته اند. با توجه به تنوع موجود در ساختار ترمز پل ها، بدیهی است که این محصولات با قیمت های متفاوتی به بازار عرضه شوند. اما چه عواملی در تعیین قیمت ترمز پله های نسل جدید تاثیر گذار است؟ کدام دسته از ترمز پله های مدرن گران تر هستند و چرا؟ ما در این مقاله تلاش داریم تا به این سوالات پاسخ دهیم.

ترمز پله و انواع آن

قیبل از آشنایی با عوامل تاثیرگذار بر قیمت ترمز پله باید بدانیم ترمز پله چیست و چه انواعی دارد .

ترمز پله ها که دارای انواع مختلفی می باشند در واقع یک محصول ضد لغزش سطح می باشد که با نصب آن بر روی پله ها می توان از حوادث جبران ناپذیری نیظیر لیز خوردن و آسیب جدی دیدن جلوگیری کرد .

ترمز پله ها دارای انواع مختلفی هستند که شامل دسته بندی زیر می شود .

هریک از ترمز پله ها ویژگی های خاص خود را دارند تا در محیط های مختلف کارایی بسیار بالایی را داشته باشند .

ترمز پله آلومینیومی

ترمز پله های آلومینیومی از آلومینیوم آنادایز شده ساخته می شود تا مقاومت و ماندگاری بسیار بالایی در شرایط جوی را  داشته باشد .جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابط با آلومینیوم آنادایز شده می توانید به مقاله آنادایز آلومینیومی به چه معناست ، مراجعه فرماید .

ترمز پله سیلیسی و ترمز پله سمباده ای

ترمز پله های سیلیسی و سمباده ای از لحاظ ظاهری بسیار شبیه به یک دیگر می باشند اما از لحاظ جنس با یک دیگر متفاوت هستند . ترمز پله های سیلیسی از جنس دانه های سیلیس روی شاسی فایبرگلاس می باشد به همین جهت یک سطح ضد لغزش قوی هستند .

ترمز پله های PVC و ترمز پله های لاستیکی

ترمز پلهه های لاستیکی و PVC  نیز از لحاظ ظاهری بسیار شبیه یک دیگر می باشند .اما از نظر متریال ساخت با یک دیگر متفاوت هستند .

ترمز پله لاستیکی که از لاستیک طبیعی ساخته شده است فقط به رنگ مشکی موجود می باشد اما شرکت تولیدی پاخور برای ایجاد تنوع در رنگ بندی ترمز پله های خود ، ترمز پله های PVC را بارنگ بندی های متفاوت تولید و عرضه می کند .

ترمز پله های LED خور

این ترمز پله ها نیز یکی از انواع ترمز پله ها می باشد . استپ پله های LED خور متناسب با مکان هایی نظیر سینما ، اتاق های کنفرانس ، تاتر ها و ... مناسب می باشد .

قیمت ترمز پله های نسل جدید:

تعیین قیمت ترمز پله ها به عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار در قیمت گذاری ترمز پله های مدرن، ساختار ترمز پله است.

 به طور کلی می توان ترمز پله ها را به دو دسته شاسی دار و بدون شاسی تقسیم بندی کرد. ترمز پله های شاسی دار مانند، انواع ترمز پله های آلومینیومی، به واسطه ی استفاده از شاسی آلومینیوم گران تر هستند. در مقابل، ترمز پله های بدون شاسی، مانند ترمز پله های سیسیلی و ترمز پله های سمباده ای، معمولا از قیمت پایین تری برخوردار می باشند.

در میان ترمز پله های شاسی دار استفاده و یا عدم استفاده از PVC ها و نوارهای LED  می توانند قیمت نهایی ترمز پله را دستخوش تغییرات کنند. به عنوان مثال، در ترمز پله های آلومینیومی دوبل تخت از دو ردیف نوار PVC استفاده می شود. بدیهی است که قیمت این مدل از ترمز پله در مقایسه با ترمز پله آلومینیومی تک کانال که در آن تنها از یک ردیف نوار PVC استفاده شده است، بالاتر باشد.

ترمز پله های بدون شاسی، معمولا به کمک چسب های مخصوص در محل نصب می شوند. از عوامل تاثیر گذار بر قیمت نهایی این دسته از ترمز پله ها نیز می توان به سطح مقطع پوشش داده شده و نوع موادی که در ساختار اصلی ترمز پله مورد استفاده قرار گرفته است، اشاره کرد.

نصب ترمز پله ها

نصب ترمز پله ها را با توجه به نوع آن می توان به سه روش تقسیم کرد . برخی از ترمز پله ها به صورت پشت چسب دار می باشد که به راحتی می توان آن ها را نصب نمود . ترمز پله هایی که پشت آن ها چسب ندارد را به دو روش نصب می نمایند .

روش اول

با استفاده از چسب آهن و چسب پلی اورتان می توان ترمز پله ها را در جای متناسب نصب نماید . استفاده از این دو چسب جز متداول ترین روش نصب ترمز پله ها می باشد .

روش دوم

با استفاده از پیچ و رولپلاک نیز می توان ترمز پله ها در مکان موردنظر نصب نماید اما یکی از کم استفاده ترین روش ها استفاده از پیچ و رولپلاک می باشد .

در باره ما

شرکت تولیدی پاخور با بیش از ده سال سابقه ی درخشان در راستای تولید انواع پادری آلومینیومی ، انواع ترمز پله ، محصولات ایمنی پارکینگ ، پروفیل های دکوراتیو و انواع پروفیل های نور خطی همواره در همراهی شما عزیزان پیشگام بوده است . جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه محصولات شرکت تولیدی پاخور می توانید به بخش محصولات و یا خرید از فروشگاه اینترنتی آنلاین مراجعه فرماید  همچنین می توانید از طریق تماس با شماره های موجود در سایت از مشاوره ی رایگان ما برای انتخاب بهتر و مناسب با کار خود بهره مند شوید .