در وهله ی اول  تعریفی از ترمز پله داشته باشیم و بدانیم ترمز پله چیست ؟ ترمز پله که اسم ها و انواع مختلفی دارد یک محصول و متریال برای جلوگیری از لغزندگی و سر خوردن از پله هاست  . در فصول سرد و بارانی که ممکن است سطح پله به دلیل بارندگی و یا حتئ سرما دچار یخ زدگی و لغزندگی شود وجود یک عامل جلوگیری کننده مانند ترمز پله یک امر ضروریست  . ترمز پله سمباده ای نیز یکی از انواع ترمز پله هاست که برای ایمنی بیشتر بر روی پله ها نصب می گردد  . همانطور که از نام ترمز پله سمباده ای معلوم است این ترمز پله از جنس سمباده و یا در اصطلاحات دیگر سنباده است (اصطلاح رایج تر در بین عموم مردم سمباده می باشد)  .

تعریفی از سمباده

منظور از سمباده ، ورقه ای نازکی از جنس مقوا ، کاغذ و یا پارچه است که به وسیله دانه های سختی که برروی آن پاشیده و با استفاده از چسبی مخصوص بهم چسبانیده می شود به همین دلیل سمباده خاصیت سایندگی انواع متریال های مختلف را دارد . ترمز پله سمباده ای نیز با توجه به همین خاصیت باعث جلوگیری از لیز خوردن و سر خوردگی از پله ها می شود  . ترمز پله های سمباده ای با نام های دیگری مانند ترمز پله ی پارچه ای ویا ترمز پله ی کاغذی نیز شناخته می شوند  .

انواع ترمز پله های سمباده ای و موارد استفاده ی آن

ترمز پله های سمباده ای شرکت تولیدی پاخور به سه دسته تقسیم می شود که به شرح زیر می باشد :

  1. ترمز پله های سمباده ای رنگ مشکی (در تمامی مکان ها استفاده می شود و ظاهری ساده و زیبا دارد  . )
  2. ترمز پله های سمباده ای رنگ زرد و مشکی ( یک حالت هشدار دهنده در مکان های مختلف
  3. ترمز پله های شب تاب دار ( رایج ترین مورد استفاده ، برای استفاده در پله های اضطراری )

نصب ترمز پله های سمباده ای

اهمیت استفاده از ترمز پله های سمباده ای در فضای داخلی

 ترمز پله ها به دو دسته کلی تقسیم می شوند که شامل ترمز پله های آلومینیومی که باید با چسب های آهن و چسب پلی اورتان نصب شود و ترمز پله های پشت چسب دار شامل ترمز پله های سمباده ای ، ترمز پله های سیلیسی ، ترمز پله های  PVC ، ترمز پله های لاستیکی تقسیم می شود  . ترمز پله های سمباده ای جز دسته ی دوم قرار می گیرند که امکان نصب را راحت تر و سرعت نصب را افزایش می دهند  . به همین دلیل استفاده از ترمز پله سمباده ای بسیار راحت بوده  نیاز به تخصص برای نصب ندارد  . ترمزپله های سمباده ای مانند انواع مختلف ترمز پله نصبی آسان دارد که به راحتی می توان آن ها را در مکان مختلف نصب نمود و از زیبایی مکان لذت برد  .

شرایط استفاده از ترمز پله  سمباده ای

به طور کلی بعضی از ترمزپله ها مناسب با شرایط بیرون از ساختمان ها می باشد و بعضی از ترمز پله ها جهت استفاده در درون ساختمان ها تولید می شود  . پیشنهاد شرکت پاخور برای استفاده از ترمزپله سمباده ای در درون ساختمان هاست  . به دلیل شرایط جوی نامناسب در فصول سرد در بیرون ساختمان امکان دارد چسب ترمز پله سمباده ای به مرور زمان دچار فرسودگی شود به همین سبب است که ما پیشنهاد می دهیم از ترمز پله سمباده ای در درون ساختمان برای جلوگیری از لغزندگی پله ها و در بعضی موارد ورودی اتاق ها که به دلیل سر بودن سرامیک منجر به حوادث می شود ، استفاده شود  . به طور کلی ترمز پله ها جهت ایمنی بیشتر بر روی پله ها نصب می گردد به همین جهت از ترمز پله های سمباده ای جهت ایمنی بیشتر بر روی پله ها در درون ساختمان می توان بهره برد  .

اندازه و ابعاد ترمز پله های سمباده ای

ترمز پله های سمباده ای دارای عرض های مختلف بوده اما رایج ترین عرضی که برای پله ها استفاده می شود عرض 2.5 سانتی متر و عرض 5 سانتی متر می باشد که قسمت جلویی پله را تحت شعاع قرار می دهد . طول ترمز پله های سمباده ای با توجه به نیاز کاربران قابل تغییر است .

قیمت ترمز پله های سمباده ای

اهمیت استفاده از ترمز پله های سمباده ای در فضای داخلی

قیمت ترمز پله های سمباده ای بسته به نوع انتخابی کاربران و برحسب طول اندازه گیری شده محاسبه می شود و با توجه به انواع ترمز پله سمباده ای ( ترمز پله ی سمباده ای رنگ مشکی ، رنگ زرد و مشکی و رنگ مشکی وسط شب تاب دار ) قیمت ترمز پله ی سمباده ای مورد نظر  متفاوت می باشد  . در شرکت تولیدی پاخور ترمز پله سمباده ای به صورت رول با عرض 5 سانتی متر و طول 15 متر مورد استفاده قرار می گیرد  .  

در مجموع ترمز پله سمباده ای ورق های نازکی هستند که به صورت پشت چسب دار جهت نصب در مکان های مختلف استفاده می شود و علاوه بر ایمنی که به پله ها می دهد موجب زیبایی و جذابیت ظاهری بیشتر بر روی پله ها خواهد شد . ترمز پله های سمباده ای دارای سه نوع ، ترمز پله سمباده ای مشکی رنگ ، ترمز پله سمباده ای زرد و مشکی و ترمز پله سمباده ای شب تاب دار  است . بهتر است از ترمز پله های سمباده ای در دورن ساختمان ها ، اداره ها ، پاساژ ها ، پله های اضطرار و  ... استفاده شود و دارای نصب بسیار راحت و آسان است که بر روی قسمت جلویی پله نصب می گردد . قیمت ترمز پله سمباده ای با توجه به نوع و طول مورد نظر متفاوت می باشد .

شرکت تولیدی پاخور دارای سابقه درخشان در زمینه تولید  انواع  ترمز پله ها ، پادری های آلومینیومی ، محصولات ایمنی پارکینگ و  ... می باشد . با توجه به تنوع ترمز پله در شرکت پاخور انتخاب برای شما عزیزان بسیار راحت و لذت بخش خواهد بود  . ترمز پله ها دارای نام مختلفی از جمله استپ پله ، سرعت گیر پله ، ترمز گیر پله ، پاخور پله و ... است .

جهت کسب اطلاعات دقیق تر و اطلاع از لیست قیمت محصولات شرکت تولیدی پاخور می توانید با مشاوران فنی ما از طریق شماره های موجود در سایت تماس حاصل فرماید و یا با مراجعه به بخش خرید از فروشگاه آنلاین اطلاعات کاملی در مورد محصول مورد نظر خود دریافت نماید .