یکی از مهمترین و ضروری ترین نوآوری هایی که در جهت افزایش ایمنی ساختمان ها شکل گرفته است ترمزگیر پله است که امروزه استفاده از این محصول در بسیاری از مکان های دولتی یا خصوصی و عمومی رواج بسیار زیادی پیدا کرده است. 

راه پله ها محل عبور و مرور افراد در ساختمان هستند و کسانی که قصد جابجایی بین طبقات را دارند از راه پله ها استفاده می کنند. در صورتی که تردد کنندگان اطمینان خاطر را از عدم سر خوردن در هنگام تردد بر روی پله ها نداشته باشند نمی توانند حرکت متعادل را تجربه کرده و ممکن است دچار لغزش شده و اتفاقات جبران ناپذیری برای آنها به وجود بیاید. 

علت استفاده از ترمز پله نیز برقراری اصطکاک بر روی سطح پله ها است تا افراد مراجعه کننده بتوانند به راحتی مسیر راه پله ها را طی نموده و با سلامتی به مقصد برسند. این موضوع در هنگامی که قصد جابجا کردن بار بر روی پله ها را داشته باشید ضرورت بیشتری پیدا می کند و باعث می شود بتوانید بار را به راحتی و با وجود اصطکاک لازم بر روی پله ها به صورت سالم به مقصد برسانید. 

فناوری های نوینی که در جهت تولید بهترین نوع ترمز پله صورت گرفته است توسط تولید کنندگان معتبر و حرفه ای انجام می گردد و کارخانجات تولیدی پرسابقه تمام تلاش خود را به کار گرفته اند تا بتوانند ایمن ترین نوع ترمزگیر پله را تولید کنند و بدین ترتیب در جهت حفظ سلامت افراد موثر باشند. 

مطلبی که پیش رو دارید اطلاعات گسترده تری در رابطه با این محصول به شما ارائه می دهد بنابراین چنانچه قصد دارید یک خرید مطمئن و بدون نقص انجام دهید تا انتهای مطلب با ما باشید.

علت عدم کنترل حرکت بر روی پله

ترمزپله سیلیسی

عدم استفاده از ترمز پله در بسیاری از ساختمان ها باعث می شود افراد در هنگام حرکت بر روی پله ها تعادل لازم را نداشته باشند و نتوانند در حرکت های سریع سرعت خود را تنظیم نموده و ممکن است با لغزش به وجود آمده سقوط کنند. 

دارندگان ساختمان که به مسائل ایمنی مانند نصب ترمز گیرپله اهمیتی نمی دهند ممکن است با پیامدهای متعددی روبرو شوند که از جمله رایج ترین آنها می توان به موارد زیر اشاره نمود: 

  • افزایش احتمال لغزش: مسلماً اولین نتیجه جدی نگرفتن نصب ترمز پله احتمال سر خوردن تردد کنندگان است که این موضوع سبب می شود دائماً نگرانی از این بابت در ذهن مسئولین و همچنین تردد کنندگان وجود داشته باشد. 
  • آسیب های جسمی: هنگامی که افراد بر روی پله ها دچار لغزش شوند به احتمال بسیار زیاد دچار آسیب های جسمی شده و ممکن است این صدمات تا آخر عمر گریبان گیر آنها باشد. 
  • افزایش هزینه های درمان: امروزه هزینه های درمان بسیار زیاد شده اند و ممکن است عدم نصب ترمز پله در قوانین تعریف شده بیمه نیز قرار نگرفته باشد و بدین ترتیب کارفرما متحمل پرداخت هزینه های بسیار زیاد برای درمان افراد آسیب دیده گردد. 
  • مسئولیت های حقوقی: علاوه بر موارد گفته شده شخص کارفرما موظف است در قبال مسئولیت های حقوقی و قانونی نیز پاسخگو باشد و در جهت عدم نصب وسایل ایمنی مناسب در راه پله ها مسئولیت های مربوطه را به عهده بگیرد. 

با توجه به موارد ذکر شده می توان نتیجه گرفت که تهیه ترمزگیر پله که قیمت چندانی نیز ندارد و باعث می شود از به وجود آمدن بسیاری از مشکلات جلوگیری گردد امری منطقی و عاقلانه است.

جهت دریافت مشاوره تخصصی رایگان با ما تماس بگیرید.

تماس تلفنی : 09120467830 تماس تلفنی : 02146859440 تماس تلفنی : 02146866329

چطور ترمزگیر پله را در راه پله های شیب دار نصب کنیم؟

ترمز پله لاستیکی

نصب ترمز پله بسیار راحت است و انجام پروژه اجرای آن در حد چند ساعت بیشتر طول نمی کشد.ترمزگیر پله آلومینیومی یا نواری برای استفاده در سطوح شیبدار مناسب هستند و می توان این محصولات را در این قسمت ها به راحتی نصب کرد. 

برای نصب این محصول تنها نیاز به استفاده از چسب های آهن یا پلی اورتان دارید. این چسب ها خاصیت چسبندگی فوق العاده ای دارند و می توانند به خوبی از جابجا شدن ترمز پله جلوگیری کنند. نکته قابل توجه این است که بایستی قبل از انجام عملیات نصب نسبت به تمیز کردن کامل سطح مورد نظر از هرگونه گرد و غبار یا چربی اقدام کنید تا شرایط لازم برای نصب ترمز پله به وجود بیاید. 

در مرحله بعد چسب مذکور را به مقدار لازم بر روی سطح قرار داده و ترمز پله را بر روی آن فشار دهید. چنانچه از ترمز پله های نواری استفاده می کنید می توانید پس از رسیدن به انتهای مسیر با استفاده از یک قیچی یا تیغ موکت بر ترمز پله را قطع کنید.

در این مرحله تنها کافیست تا خشک شدن کامل چسب منتظر باشید و از تردد بر روی ترمز پله خودداری کنید و پس از گذشت این زمان ترمز پله کاملاً آماده است و می توانید از این نواحی شیبدار برای تردد افرادی که دارای معلولیت هستند و نمی توانند از پله ها بالا بروند و همچنین در جهت انتقال چرخ دستی ها یا وسایل این چنینی استفاده نمایید. 

شرکت تولیدی پاخور

شرکت تولیدی پاخور به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان وسایل ضد لغزش مانند ترمزگیر پله فعالیت می کند و از آنجا که تمام تولیدات خود را با رعایت استانداردهای به روز ساخته و روانه بازار می کند موفق شده است تاییدیه های استاندارد را از مراجع مربوطه اخذ نماید. 

این مجموعه تولیدی کنترل ها و بازرسی های مداوم را در خط تولید انواع محصولات خود جاری ساخته است و بدین ترتیب محصولات مطمئن و با دوامی را به دست مشتریان خود می رساند. وجود تنوع در محصولات تولید شده توسط این شرکت سبب شده است بسیاری از دارندگان فروشگاه برای تامین اجناس مورد نیاز خود به سراغ این برند بیایند و نیاز به انجام جستجوهای زمانبر در بازار نداشته باشند. شرکت تولیدی پاخور تلاش کرده است تا بتواند رفع نیازهای مشتری را در اولویت امور خود قرار دهد. کارشناسان و طراحان حرفه ای که در این مجموعه حضور دارند ارتباط موفقی با مشتریان و خریداران برقرار نموده و بدین ترتیب در عمق نیازهای مشتری قرار گرفته و از این شرایط در جهت بهبود هرچه بیشتر کیفیت محصولات استفاده می کنند. 

شما عزیزان نیز می توانید از طریق شماره تلفن های قرار داده شده در سایت با کارشناسان ما تماس بگیرید و هرگونه سوالی در خصوص کیفیت محصولات و نحوه عملکرد آنها و همچنین کاربردی که دارند مطرح نموده و پاسخ های دقیق و مفید دریافت کنید.