هنگامی که به یک ساختمان چند طبقه مواجه می شویم فقط استفاده از راه پله ها را داریم اولین چیزی که به ذهن ما خطور می کند وجود تجهیزات ایمنی در راه پله است. یکی از پرفروش ترین محصولات ایمنی راه پله، ترمز پله آلومینیومی نبشی دار است که با نام ترمز نبشی فلزی نیز شناخت می شود. قیمت ترمز گیر پله نبشی با توجه به کارایی و اهمیتی که دارد در محدوده بسیار منصفانه ای قرار داشته و تقریباً تمام اقشار می توانند نسبت به تهیه آن اقدام کنند.

این ترمز پله در قسمت لبه پله ها نصب گردیده و بدین ترتیب ایمنی را برای افراد به ارمغان خواهد آورد. بسیاری از سازمان های دولتی یا خصوصی که روزانه حجم زیادی از افراد مراجعه کننده را پذیرا هستند از این محصول برای ایمن نمودن راه پله در بخش های مختلف خود استفاده نموده اند.

با استفاده از این ترمز پله می توان از به وجود آمدن صدمات ناشی از سر خوردن از پله ها پیشگیری نموده و ترددی امن را برای بازدید کنندگان فراهم کرد.  ما در این مطلب قصد داریم شما را با چگونگی شناخت یک ترمز پله با کیفیت آشنا نموده و اطلاعاتی در مورد ساختار ترمز پله استاندارد و عوامل معین کننده قیمت ترمز گیر پله ارائه دهیم. پس تا پایان با ما همراه باشید.

 

 

چطور استپ پله استاندارد را بشناسیم؟

ترمز پله آلومینیومی نبشی دار مخصوص راه پله پر تردد

استپ پله های استاندارد معمولاً توسط تولید کنندگان پرسابقه و با تجربه ساخته می شوند. این گونه مجموعه های تولیدی محصولات خود را با استفاده از مواد اولیه ای با کیفیت و مرغوب تولید می کنند و آنها را به بازار عرضه می نمایند. ترمز پله های استاندارد دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند که باعث می شود نسبت به سایر محصولات مشابه تمایز داشته باشند. این ویژگی ها و مشخصات عبارتند از: 

  • سبک بودن: ترمز پله های با کیفیت از موادی تشکیل شده اند که دارای وزن زیادی نبوده و بدین ترتیب می تواند عملکرد بهتری داشته باشند و بازدارندگی مناسبی را برای افراد به وجود بیاورند. 
  • طول عمر بالا: استپ پله هایی که با استفاده از فرایندهای نوین ساخته شده اند طوری طراحی گشته اند که بتوانند برای مدت زمان زیادی در خدمت افراد بوده ودر بازه های زمانی کوتاه مدت نیاز به تعویض نداشته باشند. 
  • فلز آلومینیوم آنادایز شده: فرایند آنادایزاسیون باعث می شود فلز آلومینیوم استقامت بیشتری پیدا کرده و محصولات تولید شده با استفاده از آن طول عمر بالاتری داشته باشند. 
  • ایجاد اصطکاک مناسب: ترمز پله ای که بتواند اصطکاک مطلوبی میان کفش و پله برقرار کند در واقع عملکرد بازدارندگی قابل قبولی را به همراه خواهد داشت و مورد تایید خریداران قرار می گیرد. 
  • عدم وجود ناهمواری: وجود ناهمواری و موج در قسمت های مختلف ترمز پله نشان دهنده غیر استاندارد بودن آن است و باعث می شود مشکلات متعددی برای تردد کنندگان به وجود بیاید.
  • مقاومت در برابر اشعه آفتاب: قرار گرفتن ترمز پله ها در دکوراسیون خارجی و راه پله های بیرون از ساختمان که در معرض آفتاب قرار دارند نباید موجب شود این محصول دچار تغییر رنگ یا فرسایش گردد. 

 

 

میزان تاثیر ضخامت ترمز پله در ارتفاع پله

ترمز پله های مختلفی که امروزه در بازار ارائه می شوند با استفاده از مواد اولیه گوناگونی تولید شده اند که از آن جمله می توان به از پله های آلومینیومی و سمباده ای اشاره کرد. این محصولات دارای ضخامت چندانی نبوده و با قرارگیری بر روی پله ها تغییری در ارتفاع آنها به وجود نخواهند آورد.

ضخامت تعریف شده برای ترمز پله های آلومینیومی بین ۱ تا ۲ میلی متر در نظر گرفته می شود که این مقدار ضخامت برای افراد تردد کننده محسوس نخواهد بود. در واقع ترمز پله های فلزی که با این میزان قطر تولید شده اند جزئی از پله محسوب شده و بدین ترتیب محدودیتی در تردد اشخاص به وجود نمی آورند.

علت اینکه ترمز پله ها با این ضخامت کم تولید می شوند این است که به پای افراد گیر نکرده و موجب زمین خوردن آنها نشوند. طراحی ترمز پله با قطر مناسب باعث می شود پای افراد در هنگام قرارگیری بر روی راه پله زاویه دار نگشته و بدین ترتیب دچار خستگی نگردد. بنابراین استفاده از ترمز پله آلومینیومی با ضخامت استاندارد نه تنها امنیت افراد را برقرار می سازد بلکه سرعت تردد آنها را بر روی راه پله ها تا حد زیادی افزایش می دهد.

 

 

فاکتورهای معین کننده قیمت ترمز گیر پله نبشی

ترمز پله آلومینیومی نبشی دار مخصوص راه پله پر تردد

قیمت ترمز گیر پله در مدل های مختلف بر اساس عوامل گوناگونی سنجیده می شود. هر کدام از این عوامل بتوانند در تعیین بهای تمام شده محصولات ضد لغزش موثر باشند. از جمله فاکتورهایی که در تعیین قیمت ترمز پله موثر هستند می توان به موارد زیر اشاره کرد: 

  • جنس ترمز پله: که از مواد گران قیمت تولید شده باشند معمولا دارای قیمت بالاتری هستند و در مقابل عملکرد بهتر و کامل تری را ارائه خواهند داد. البته باید در نظر داشته باشید که همیشه مجبور به تهیه یک ترمز پله گران قیمت نیستید و ممکن است نیت شما با استفاده از ترمز پله های ارزان نیز برآورده شود و اصطکاک لازم برای تردد کنندگان برقرار گردد.
  • میزان ترمز پله درخواست شده: اگر ساختمان شما از چندین طبقه تشکیل شده است مسلماً باید هزینه بیشتری برای تامین ترمز پله بپردازید. 
  • هزینه های مصرف شده برای تولید: هزینه هایی که در جهت تامین مواد اولیه یا به کارگیری متخصصان و افراد مشغول در بخش تولید مصرف شده است می تواند در تعیین بهای استپ پله نقش تعیین کننده ای داشته باشد.
  • عرض استپ پله: استپ پله های عریض تر شامل پرداخت هزینه های بالاتری هستند و مواد بکار رفته در این ترمز پله ها نیز نسبت به استپ پله های باریک تر بیشتر است.
  • فاصله جغرافیایی میان خریدار و فروشنده: هرچه خریدار از فروشنده دورتر باشد هزینه های مربوط به ارسال کالا نیز افزایش پیدا کرده ممکن است این موضوع در قیمت ترمز گیر پله اثر داشته باشد. به عنوان مثال محصولی که در تهران تولید می شود برای شهروندان نسبت به خریداران شهرستانی ارزان تر تمام خواهد شد. 

 

آیا در محیط بیرون هم از شبرنگ ترمز پله استفاده می شود؟

ترمز پله های آلومینیومی نبشی و تخت فلزی که با استفاده از شاسی آلومینیومی ساخته می شوند دارای ساختار استانداردی هستند که تمام جوانب در روند تولید آنها در نظر گرفته شده است. یکی از پرطرفدارترین مدل های ترمز پله آلومینیومی مدل شبرنگدار است که با استفاده از یک نوار فسفری شبرنگ در قسمت سطح ترمز پله تجهیز شده است. وجود این نوار باعث می شود استپ پله کاملاً در تیر رس دید افراد قرار داشته باشد.

وجود نوار شبرنگ در ترمز پله برای سالمندان یا افرادی که از لحاظ بینایی دچار ضعف هستند نمود بیشتری پیدا می کند. به کارگیری این نوار شبرنگ و ترمز پله هایی که با استفاده از آن تکمیل شده اند در محیط های داخل یا خارج از ساختمان امکان پذیر است و می تواند توجه اشخاص تردد کننده را به خود جلب نموده و بدین ترتیب آنها را متوجه وجود سطوح راه پله گرداند.

ترمز پله های شبرنگ دار در محیط های بیرون از ساختمان نیز به کار گرفته می شوند قادرند نوری را که در طول روز دریافت نموده اند در شب هنگام از خود متساعد نموده و بدین ترتیب ایمنی کامل را در اختیار قرار دهند. 

 

 

 

شرکت تولیدی پاخور

ترمز پله آلومینیومی نبشی دار مخصوص راه پله پر تردد

شرکت تولیدی پاخور موفق به دریافت تاییدیه های استاندارد از مراجع ذیربط برای تولید انواع ترمز پله های استاندارد شده است. رسیدن به این هدف تنها با به کارگیری دقت لازم در تولید محصولات و همچنین کمک گرفتن از افراد با تجربه و متخصصین کارآزموده میسر گردیده است.

مجموعه تولیدی پاخور ترمز پله های آلومینیومی با کیفیت استپ پله های سنباده ای را تولید می نماید و آنها را مستقیماً به دست مشتریان می رساند. بدین ترتیب واسطه ای در میان نخواهد بود و افراد می توانند با خرید از این شرکت کاهش هزینه ها را تجربه کنند و محصولات مورد نظر خود را با حداقل قیمت ترمز گیر پله خریداری نمایند.

برای ثبت سفارش و دریافت مشاوره های رایگان از کارشناسان با تجربه شرکت تولیدی پاخور با ما تماس بگیرید.