شاید تا به حال از خود پرسیده باشید که ترمز پله از کجا بخرم؟ در پاسخ به این سوال باید گفتمحصولات ضد لغزش که امروزه در بازار ارائه می شوند وظیفه بازدارندگی افراد در هنگام تردد بر روی پله ها را بر عهده دارند. اما عملکرد این محصولات تا هنگامی قابل قبول است که بتوانند اصطکاک لازم را به وجود بیاورند و از سر خوردن افراد جلوگیری کنند.

زمانی که یک ترمز پله تاثیر چندانی در کنترل سرعت شخص نداشته باشد در واقع می توان گفت لازم است نسبت به تعویض آن اقدام شود. ترمز پله های سمباده ای و سیلیسی دو نمونه از پرفروش ترین و کارآمدترین ترمز پله های موجود هستند که توسط ارگان ها و سازمان های مختلف مانند مدرسه ها به کار گرفته می شوند.

این ترمز پله ها دارای ضخامت زیادی نبوده و ممکن است به مرور زمان و بر اثر ترددهای سنگین و زیاد دچار فرسایش شوند. در این صورت معمولا مسئولان ذیربط آنها را تعویض نموده و ترمز پله های جدید را جایگزین آنها می کنند. منظور از تاریخ انقضای ترمز پله در واقع فرارسیدن زمان تعویض آنها است. اما تشخیص این زمان بایستی با دقت کامل انجام شود تا از مصرف شدن هزینه های اضافه جلوگیری گردد.

شرکت تولیدی پاخور انواع ترمز پله های سمباده ای و سیلیسی خود را در بالاترین سطح کیفی تولید و به بازار عرضه نموده است. طول عمر محصولات ضد لغزش تولید شده توسط این شرکت بسیار زیاد بوده و با خرید آنها مجبور به تعویض ترمز پله در بازه های زمانی کوتاه مدت نخواهید بود.

 

 

مزیت نصب محصولات ضد لغزش نواری در داخل ساختمان

تاریخ انقضاء ترمز پله سمباده ای و سیلیسی

انتخاب ترمز پله مناسب برای ساختمان های مختلف نیازمند داشتن تجربه کافی در این زمینه و کسب اطلاعات مفید در مورد ترمز پله و محصولات ضد لغزش است. ترمز پله نواری امروزه توسط بسیاری از دارندگان تهیه شده و در قسمت های مختلف آن چسبانده می شود. علت اینکه این ترمز پله رواج بسیاری در میان این افراد یافته است به دلایل زیر برمی گردد: 

  • سبک بودن: ترمز پله نواری وزن بسیار کمی دارد و بدین ترتیب در جهت نصب و استفاده ایجاد مشکل نخواهد کرد. 
  • نصب راحت: افرادی که در زمینه نصب ترمز پله تجربه دارند می دانند که ترمز پله های نواری ساده ترین حالت نصب را به خود اختصاص داده اند تنها با برداشتن برچسب پشت و اعمال فشار می توان آنها را بر روی سطح پله چسباند.
  • عدم نیاز به چسب اضافه: استپ پله های نواری در هنگام تولید مجهز به چسب می شوند با قرار گرفتن چسب مرغوب در پشت این محصول دیگر نیازی به استفاده از چسب های اضافه نخواهید داشت و می توانید اطمینان لازم را از عملکرد آن داشته باشید.
  • پر کردن ناهمواری های موجود در پله: یکی از جالب ترین مزایای استپ پله نواری این است که می توانید توسط آن نواقص موجود در راه پله ها را بپوشانید. اما باید دقت داشته باشید که در صورت وجود ناهمواری های عمیق بهتر است ابتدا آنها را توسط مواد مختلف مانند چسب یا سیمان پر کنید تا موجب طول عمر ترمز پله نگردند.
  • پوشش دادن نواحی دلخواه از سطح: اگر نیاز به پوشاندن کل سطح پله با استفاده از ترمز پله های نواری دارید می توانید این ترمز پله را به صورت چند ردیفه نصب کنید و بدین ترتیب تمام سطح پله را ضد لغزش کنید.
  • به کارگیری در کلیه بخش های ساختمان: ترمز پله های نواری تنها برای استفاده در روی سطح پله ها طراحی نشده اند و می توان از آنها در قسمت های مختلف ساختمان مانند راهروهای شیبدار نیز استفاده نمود. 

 

 

افزایش طول عمر ترمز پله با چسب مرغوب

همانطور که گفته شد استفاده از ترمز پله نواری در اکثر اوقات بدون استفاده از چسب اضافه امکان پذیر است و تنها با کندن برچسب پشت آن و اعمال فشار بر روی سطح پله ها چسبیده می شوند. اما گاهی اوقات جنس پله ها از مواد مخصوصی است که این چسب جوابگو نبوده و بهتر است برای اینکه بتوانید طول عمر ترمز پله را افزایش دهید و میزان چسبندگی آن را بالا ببرید از چسب های مخصوص مانند چسب آهن یا پلی اورتان استفاده کنید.

این چسب ها باعث می شوند ترمز پله بتواند در پله های مختلف با سطوح ناهموار به خوبی محکم شده و برای مدت زمان زیادی قابل استفاده باشد. اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که هر چسبی برای رسیدن به این هدف مناسب نیست و لازم است از چسب های مرغوب و با کیفیت جهت چسباندن ترمز پله استفاده کنید تا بتوانید نتایج خوبی دریافت نمایید. 

 

 

چند پیشنهاد برای نصب بدون نقص ترمز پله نواری

تاریخ انقضاء ترمز پله سمباده ای و سیلیسی

اجرای عملیات نصب ترمز پله نواری پروسه ای است که بایستی با دقت کامل انجام شود. اگر توصیه هایی که در ادامه عنوان می شود را به درستی انجام دهید می توانید بدون نیاز به کمک گرفتن از افراد متخصص نسبت به نصب این در انواع پله ها اقدام کنید و مجبور به پرداخت هزینه های اضافی نباشید:

  • از بین بردن هوای جمع شده در زیر ترمز پله: اگر از ترمز پله های پشت چسب دار استفاده می کنید لازم است در هنگام نصب آن هوای احتمالی که در زیر ترمز پله جمع می شود را خارج کنید و آن را به خارج از ترمز پله هدایت نمایید. بدین ترتیب اتصال حداکثر میان ترمز پله و سطح پله ها برقرار خواهد شد. 
  • استفاده از چسب به میزان تعادل: در صورت نیاز به استفاده از چسب جهت نصب ترمز پله باید به میزان لازم از چسب استفاده کنید. به کارگیری چسب کمتر از حد لازم باعث می شود استحکام مورد نیاز میان ترمز پله وسط پله ها برقرار نگردد و پس از مدت کوتاهی ترمز پله از سطح پله ها کنده شود. در صورتی که از چسب زیادی استفاده کنید نیز باعث سرریز شدن چسب ها خواهید شد.
  • اعمال فشار یکنواخت سر تا سر: هنگام نصب ترمز پله بایستی فشار یکنواخت را در سرتاسر نوار اعمال نمایید تا بدین ترتیب از به وجود آمدن برآمدگی ها یا فرورفتگی های نافرم جلوگیری کنید. 

 

 

محصولات ضد لغزش تا چه زمانی قابل استفاده هستند؟

محصولات ضد لغزش مانند ترمز پله های نواری و آلومینیومی تا زمانی که دچار فرسایش نشده و حالت فیزیکی خود را از دست نداده باشند می توانند مورد استفاده قرار بگیرند. این ترمز پله ها معمولا با استفاده از مواد اولیه مرغوبی تولید می شوند که در برابر رطوبت و عوامل جوی مختلف پایداری قابل ملاحظه ای دارند و بدین ترتیب می توان گفت طول عمر آنها در حد قابل قبولی تخمین زده می شود.

مسئله تاریخ انقضا برای ترمز پله به این معنی نیست که این محصول بعد از گذشت مدت زمان معینی و بدون هیچ دلیلی دچار فرسایش یا تغییرات شیمیایی در ساختار خود گردد بلکه اگر ترمز پله در محیط های پرتردد قرار داشته و نوع ترمز پله توسط افراد اشتباه انتخاب شده باشد تاریخ تعویض ترمز پله زودتر فرارسیده و افراد استفاده کننده مجبورند برای تهیه ترمز پله جدید اقدام کنند.

بنابراین در نظر گرفتن شرایط ساختمان و تعداد طبقات و همچنین میزان تردد بر روی پله نقش موثری در انتخاب محصول مناسب خواهد داشت. به عنوان مثال یک ساختمان پنج طبقه و بیشتر از آن نیاز به ترمز پله آلومینیومی با ضخامت ۲ میلیمتر دارد تا بر اثر ترددهای سنگین دچار تغییر حالت و فرسایش نگردد. اما برای ساختمان هایی که تعداد ساکنین آنها زیاد نیستند یا دارای ارتفاع کمتر از ۵ طبقه هستند می توان از ترمز پله های نازک تر مانند استپ پله آلومینیومی با ضخامت یک سانت بهره گیری کرد. 

 

 

شرکت تولیدی پاخور

تاریخ انقضاء ترمز پله سمباده ای و سیلیسی

بسیاری از ترمز پله های مرغوب و با دوام که امروزه در کشور ما تولید می شوند توسط شرکت تولیدی پاخور ارائه گشته اند. این شرکت تولیدی که شهرت بسیاری در زمینه تولید محصولات ضد لغزش به دست آورده است هر آنچه که محصولات ضد لغزش بخواهید را فهرست تولیدات خود قرار داده است.

بنابراین دارندگان ساختمان یا مدیران مراکز دولتی و خصوصی می توانند با مراجعه به وب سایت این مجموعه و بازدید از تنوع گسترده محصولات سفارش خود را انجام داده و محصول مورد نظر را به صورت مستقیم از تولید کننده خریداری نمایند. کارشناسان زبده و با تجربه شرکت تولیدی پاخور آماده اند تا در جهت پاسخگویی به سوالات مشتریان اقدام نمایند.