اگر مالک ساختمان هستید و برای امنیت آن حاضرید زمان بگذارید و به نتایج مطلوبی برسید باید در ابتدا نسبت به کسب اطلاعات لازم در خصوص ترمز پله اقدام کنید. یکی از موارد مهم ایمنی در ساختمان داشتن راه پله هایی با کف ضد لغزش است. این موضوع به حدی اهمیت دارد که رد شدن از کنار آن می تواند باعث به وجود آمدن خسارات مالی و جانی متعددی گردد.

امروزه بیشتر ساختمان های چند طبقه با استفاده از انواع ترمز پله مجهز شده اند و بدین ترتیب احتمال ایجاد آسیب دیدگی در افراد به حداقل ممکن کاهش پیدا کرده است. اما اینکه از چه نوع ترمز پله ای برای راه پله خود استفاده کنید نیز بحثی تامل برانگیز است که در این مقاله به آن پرداخته می شود.

آشنایی با انواع ترمز پله ها و کاربرد هر یک از آنها می تواند کمک بزرگی در راستای انتخاب بهترین محصول جهت ایجاد ایمنی در راه پله ها باشد. پیشنهاد می شود قبل از انجام خرید ترمز پله این اطلاعات را به دست آورید و با اطمینان کامل به سمت محصولی بروید که بیشترین هماهنگی را با انتظارات مد نظر شما داشته باشد. 

 

 

ترمز پله آلومینیومی دو کانال

5 مدل ترمز پله که اخیراً وارد بازار شده اند

یکی از پرطرفدارترین و مستحکم ترین انواع ترمز پلهها ، استپ پله آلومینیومی است. این استپ پله در مدل های گوناگونی ساخته شده است که از آن جمله می توان به ترمز پله های شیاردار اشاره کرد. استپ پله آلومینیومی از فلز آلومینیوم آنادایز شده ساخته می شود که در برابر زنگ زدگی مقاومت ویژه ای از خود نشان می دهد.

فلز آلومینیوم پس از آنادایز شدن مقاومت زیادی در برابر ضربه و فشار پیدا می کند. از آنجا که افراد در هنگام بالا و پایین رفتن از پله ها فشار بیشتری به پاهای خود وارد می کنند و این فشار ممکن است به سطح پله ها یا ترمز پله صدمه وارد کند بهتر است در مکان هایی که تردد زیادی وجود دارد از ترمز پله های آلومینیومی استفاده کنید.

بدین ترتیب می توانید علاوه بر افزایش طول عمر استپ پله، بازدارندگی مناسبی را برای افراد نیز به ارمغان بیاورید. ترمز پله های آلومینیومی دو کانال دارای ساختاری هستند که نسبت به دیگر ترمز پله ها عرض بیشتری دارند.

در قسمت رویه شاسی آلومینیومی به کار گرفته شده در این محصول از دو ردیف پی وی سی استفاده شده است که اطراف پی وی سی ها را آلومینیوم فرا گرفته است. برخی از نمونه های ترمز پله دو کانال در لاین وسط قسمت روی دارای نوار فسفری شب تاب هستند که کمک زیادی به ایجاد تردد امن برای اشخاص به شمار می رود. 

 

 

ترمز پله نبشی دار

گاهی اوقات پله های موجود در ساختمان از قسمت لبه دچار آسیب شده اند یا نیاز به محافظت دارند تا از آسیب در امان بمانند. در چنین مواقعی استفاده از ترمز پله نبشی دار توصیه می شود تا بتوان نواقص موجود در راه پله ها را پوشانید. بسیاری از پله های گران قیمت که با استفاده از مصالح ساختمانی ارزشمند ساخته شده اند نیاز به نگهداری دارند.

همانطور که می دانید اولین قسمت از پله ها که همیشه در معرض خطر شکستگی قرار دارد لبه آن است. بنابراین ترمز پله نبشی دار می تواند به خوبی از عهده انجام این وظیفه برآمده و لبه چنین پله هایی را از خطر پریدگی حفظ کند.

نقش این ترمز پله در کاهش خطرهای احتمالی برای افرادی که در راه پله ها سر می خورند نیز پررنگ است و می تواند از شکستگی استخوان تا حداکثر ممکن پیشگیری کند. ترمز پله های نبشی دار دارای ظاهر جذابی هستند و می توانند در زیبایی راه پله ها تاثیرگذار باشند.  با استفاده از این محصول امنیت مورد نیاز در راه پله برقرار شده و از آنجا که فلز آلومینیوم استقامت زیادی دارد می توان طول عمر بالایی را از این محصول انتظار داشت. 

 

 

ترمز پله تخت فلزی

ترمز پله های تخت که با استفاده از شاسی فلزی تولید می شوند برای مکان های کاربرد دارند که تردد در راه پله های آنها بسیار زیاد است. معمولا ارگان های دولتی و سازمان های بزرگ و همچنین ساختمان های بیشتر از ۵ طبقه مشمول استفاده از این ترمز پله ها هستند.

البته ساختمان های معمولی و کم ارتفاع نیز می توانند برای داشتن یک محصول با دوام و زیبا نسبت به انتخاب این گزینه اقدام کنند. ترمز پله های تخت به صورت یک صفحه ۱۸۰ درجه فلزی که دارای عرض مناسبی است ارائه می گردد که تنها در قسمت افقی پله ها نصب می شود.

این ترمز پله با استفاده از پیچ و رولپلاک محکم شده و پایداری مناسبی را بر روی راه پله ها خواهد داشت. ترددهای سنگین و رفت و آمد زیاد تغییر خاصی در فیزیک این ترمز پله ها ایجاد نخواهد کرد و این محصول در برابر اشعه آفتاب و سردی و گرمی موجود در فصل های مختلف تحمل بالایی دارد بنابراین می توان از آن در قسمت های بیرونی ساختمان نیز استفاده کرد. 

 

 

ترمز پله سمباده ای

5 مدل ترمز پله که اخیراً وارد بازار شده اند

ترمز پله های سمباده ای که به صورت نواری و رولی فروخته می شوند بازدارندگی متوسطی را در پله ها برای افراد به وجود می آورند. قیمت این ترمز پله نسبت به ترمز پله های فلزی در محدوده پایین تری قرار دارد و علاوه بر ارزان قیمت بودن می تواند نیاز افراد را از داشتن ایمنی در راه پله ها برآورده سازد. بسیاری از مدارس دولتی که بودجه زیادی جهت تهیه تجهیزات ایمنی ندارند از جمله مشتریان این ترمز پله محسوب می شوند و با استفاده از آن می توانند سلامت دانش آموزان را تضمین نمایند.

ترمز پله سمباده ای دارای سطح خشنی است که اصطکاک لازم میان کفش و پله را فراهم نموده و بدین ترتیب سرعت بچه ها را در هنگام رفت و آمد از پله ها کنترل می کند. این ترمز پله معمولاً به صورت پشت چسب دار تولید می شود و نصب آن بسیار راحت بوده و به سرعت انجام می شود. 

 

 

ترمز پله سیلیسی

ترمز پله های سیلیسی نیز مانند ترمز پله سنباده ای عمل می کنند و به صورت یک لایه پشت چسب دار یا دانه های سیلیسی برای فروش ارائه می گردند. نصب این محصول به حالت نواری مانند نصب ترمز پله سمباده ای است و شما تنها با کندن برچسب پشت آن می توانید ترمز پله را بر روی پله ها بچسبانید.

اما در صورتی که این محصول را به صورت دانه های سیلیس خریداری کردید لازم است با استفاده از چسب های مخصوص مانند چسب آهن یا پلی اورتان سطح پله را کاملا آغشته نموده و سپس دانه های سیلیس را بر روی چسب بپاشید. با اعمال فشار بر روی این دانه ها می توانید از داشتن یک ترمز پله با کیفیت و با دوام بهره مند شوید. 

 

 

ترمز پله را دقیقا کجا نصب کنیم؟

انجام تصمیم گیری برای نصب ترمز پله به وجود شرایط مختلف ساختمان و راه پله های شما برمی گردد. گاهی اوقات لازم است ترمز پله را در قسمت لبه پله ها نصب کنید تا بتوانید امنیت لازم را در نقاط هدف به وجود بیاورید. از آنجا که افراد در هنگام بالا و پایین رفتن از پله ها پای خود را معمولاً در لبه پله قرار می دهند این قسمت از پله می تواند پذیرای بیشترین حجم تماس با کفش باشد.

اما در بعضی موارد استفاده از ترمز پله در قسمت بیشتری از سطح پله لازم است. به عنوان مثال در سرای سالمندان یا مکان هایی که از افراد با معلولیت های جسمی نگهداری می کنند به کارگیری ترمز پله ممکن است کمی متفاوت باشد.

در چنین مکان هایی سطح بیشتری از پله تحت پوشش ترمز پله قرار می گیرد و بدین ترتیب افراد معلول یا سالمند می توانند با خیال راحت تری از پله ها استفاده کنند. بنابراین می توان نتیجه گرفت که محل دقیقی برای نصب ترمز پله وجود ندارد و شما می توانید با توجه به تجربه و کاربری مورد نظر ترمز پله را در مناسب ترین مکان نصب کنید.

 

 

شرکت تولیدی پاخور

5 مدل ترمز پله که اخیراً وارد بازار شده اند

شرکت تولیدی پاخور یکی از عناصر پیشرو در زمینه تولید محصولات ضد لغزش مانند ترمز پله های فلزی و سیلیسی و سمباده ای است. این شرکت تولیدی که یکی از پایه های صنعت تولید ترمز پله را به خود اختصاص داده است محصولات خود را در بالاترین سطح کیفی به مشتریان عزیز ارائه می نماید. نحوه سفارش ترمز پله از سایت پاخور پروسه پیچیده ای نداشته و شما می توانید با چند کلیک به صفحه سفارش منتقل شوید و به این ترتیب در کوتاه ترین زمان ممکن ترمز پلی مورد نظر خود را دریافت کنید. منتظر تماس شما هستیم.