ترمز پله مدل های گوناگونی دارد و همانطور که از اسم آن پیداست وسیله ای است که برای ایجاد امنیت بر روی راه پله ها برای تردد کنندگان مورد استفاده قرار می گیرد. ترمز پله ها با توجه به مواد اولیه مورد استفاده در تولید آنها در دسته های مختلفی قرار دارند که عبارتند از ترمز پله لاستیکی،  آلومینیومی و ترمز پله نواری.

ترمز پله لاستیکی در واقع نوعی ترمز پله با شاسی فلزی بوده که در قسمت رویه آن از مواد لاستیکی استفاده شده است. این محصول بازدارندگی خوبی را برای اشخاصی به ارمغان می آورد که قصد دارند با سرعت بالا از پله ها پایین و بالا بروند. این محصول قابلیت نصب بر روی انواع راه پله های سنگی و سرامیکی یا حتی چوبی و فلزی را دارد و عملکرد مطلوبی ارائه می دهد که باعث شده استفاده از آن رواج بسیاری در میان مردم پیدا کند.

استپ پله لاستیکی تنها در رنگ مشکی تولید می شود و می تواند هماهنگی مناسبی با دکوراسیون راه پله ها برقرار سازد. رنگ مشکی معمولاً با قرارگیری در کنار شاسی آلومینیومی ترکیب جذابی به وجود آورده و در افزایش زیبایی راه پله ها موثر واقع می شود. امروزه بسیاری از ساختمان های چند طبقه و اماکن ورزشی و تفریحی و همچنین رستوران ها یا سالن های همایش با استفاده از این محصول ایمن شده اند و علاوه بر آن زیبایی دکوراسیون موجود در داخل یا خارج ساختمان را تکمیل نموده اند.

اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که از ترمز پله های مختلف استفاده نموده و کارایی هر یک را امتحان نموده اید به شما پیشنهاد می کنیم این بار نسبت به خرید ترمز پله لاستیکی ساخته شده توسط شرکت تولیدی پاخور اقدام کنید تا متوجه وجود تفاوت های آن با دیگر محصولات مشابه بشوید. 

 

انواع ترمز پله های جدید

کدام ترمز پله را امتحان کرده اید؟

ترمز پله محصولی است که از قدیم الایام مورد استفاده قرار می گرفته است اما امروزه محصولات جدیدی به روی کار آمده اند که کاربردهای متنوع داشته و با استفاده از مواد سبک و مرغوب تولید شده اند. از جمله مدرن ترین و رایج ترین محصولات ترمز پله جدید می توان به موارد زیر اشاره کرد: 

  • ترمز پله آلومینیومی با رویه لاستیکترمز پله لاستیکی با استفاده از یک شاسی فلزی آلومینیومی که از جنس آلومینیوم آنادیایز شده تشکیل شده است مجهز شده و در قسمت رویه آن لاستیک به کار گرفته شده است تا اصطکاک لازم میان پا و سطح پله برقرار گردد. 
  • ترمز پله آلومینیومی با رویه پی وی سی: این استپ پله ها در مقابل رطوبت استقامت زیادی دارند و بیشتر در مکان های مرطوب یا خارج از ساختمان نصب می شوند. 
  • ترمز پله آلومینیومی نبشی: حفاظت از لبه پله ها و جلوگیری از برخورد آنها با پای افراد وظیفه اصلی این ترمز پله است و میزان پوشش دهی این محصول به حدی است که می تواند قسمتی از روی پله و قسمتی از لبه و حاشیه عمودی آن را در بر بگیرد. 
  • ترمز پله شبرنگ دار: برای اینکه افراد بتوانند توجه بیشتری به مرز پله ها داشته باشند و محل دقیق پلکان را تشخیص دهند از نوار فسفری شبرنگ استفاده می شود تا امنیت بیشتری برای اشخاص تردد کننده رقم بخورد. 
  • ترمز پله سنباده ای و سیلیسی: این ترمز پله ها که به صورت نواری تولید می شوند معمولا به صورت پشت چسب دار هستند و نصب راحتی دارند. این محصولات ارزان قیمت بوده و ضخامت کمی دارند. 

 

ترمز پله آلومینیومی با رویه لاستیک تا چند طبقه را جوابگو است؟

ترمز پله های آلومینیومی معمولاً استقامت زیادی در برابر تردد دارند و می تواند در مکان های پر رفت و آمد به کار گرفته شوند.  استپ پله های آلومینیومی که با استفاده از رویه لاستیکی پوشش داده شده اند می توانند در ساختمان های چند طبقه نصب گردیده و جوابگوی رفت و آمد افراد باشند. لاستیک ماده ای است که حالت ارتجاعی داشته و بر اثر تردد دچار سایش زود هنگام نخواهد شد.

این ماده می تواند به خوبی افراد را در مقابل سر خوردن و لغزش محافظت نموده و بدین ترتیب امنیت حداکثر را برای آنها به ارمغان بیاورد. تلفیق لاستیک و آلومینیوم در ترمز پله لاستیکی یک ترکیب مستحکم را پدید می آورد که باعث می شود بتوانیم ترمز پله های ساخته شده با این مواد را در آپارتمان های بیشتر از ۵ طبقه به کار ببندیم و نگران ایجاد خرابی در قسمت های مختلف ترمز پله نباشیم.

بنابراین استفاده از این محصول در ساختمان های دولتی و خصوصی و آپارتمان های مرتفع یک مسئله روتین به نظر می رسد و به کارگیری چنین ترمز پله هایی در این مکان ها در سال های اخیر رواج بسیاری پیدا کرده است. این استپ پله ها تا مدت زمان زیادی نیاز به تعویض پیدا نکرده و بدین ترتیب هزینه های ساختمان و آپارتمان را کاهش می دهند. 

 

ویژگی استپ پله شبرنگ خور

کدام ترمز پله را امتحان کرده اید؟

بعضی از ترمز پله ها برای اینکه بیشتر در معرض دید قرار داشته باشند با استفاده از نوار شبرنگ مزین شده اند. چنین استپ پله هایی به خوبی مورد توجه قرار گرفته و افراد می توانند بدون چشم دوختن دقیق به پله ها مسیر خود را ادامه دهند. اهمیت به کارگیری این وسیله در مکان هایی روشن می شود که پذیرای افراد کم بینا یا سالمند هستند و نمی توانند به خوبی مرز پله ها را تشخیص دهند.

همچنین استفاده از ترمز پله شبرنگ دار در مهد کودک ها یا مدارس می تواند توجه بچه ها را به خود جلب نموده و از افتادن آنها جلوگیری کند. از آنجا که دانش آموزان معمولا با سرعت بالا پله ها را در می نوردند وجود این شبرنگ می تواند به عنوان یک هشدار برای آنها تلقی شده و از به وجود آمدن اتفاقات ناگوار و خسارت های مالی و جانی جلوگیری کند. 

 

سرگیر پله آلومینیومی چگونه محکم نصب می شود؟

نصب ترمز پله لاستیکی بدون نیاز به فراخواندن تکنسین یا متخصص ماهر انجام می گردد اما باید توجه داشته باشید که در هنگام نصب نکاتی که در ادامه گفته می شود را به خوبی رعایت کنید تا بتوانید یک عمر از ترمز پله با کیفیت خود بهترین بازدهی را دریافت کنید: 

  • در هنگام نصب محل قرارگیری پیچ و روپلاک را به خوبی مشخص کنید تا از ایجاد موج در ترمز پله جلوگیری گردد. شما می توانید با استفاده از یک مداد قبل از انجام دریل کاری این مکان ها را مشخص نموده و پس از انجام اندازه گیری های دقیق نسبت به سوراخ کردن پله اقدام کنید. 
  • اگر قصد سوراخ کردن پله ها را ندارید می توانید با استفاده از چسب های با کیفیت مانند چسب آهن یا پلی اورتان ترمز پله را به مکان مورد نظر بچسبانید. باید در هنگام مالیدن چسب حداکثر دقت را به خرج دهید تا بتوانید حفره های موجود در لبه پله ها را بپوشانید و از ایجاد ناهمواری در سطح ترمز پله جلوگیری کنید. انجام این عمل باعث می شود ترمز پله به صورت صاف نصب شده و دارای زوایای ناخواسته نباشد و بدین ترتیب امنیت افراد تردد کننده به خوبی تامین گردد. 
  • قبل از نصب ترمز پله لازم است سطح پله را به خوبی تمیز کنید تا از عدم وجود چربی یا رطوبت در آن مطمئن شوید زیرا وجود این مواد باعث می شود ترمز پله چسبندگی مناسبی با سطح پله ها نداشته باشد و بدین ترتیب طول عمر آن کاهش پیدا کند. 

 

شرکت تولیدی پاخور

کدام ترمز پله را امتحان کرده اید؟

شرکت تولیدی پاخور در زمینه تولید ترمز پله لاستیکی و آلومینیومی به موفقیت های روزافزون دست پیدا کرده است و در این مسیر همواره به دنبال رشد و شکوفایی است. عوامل فعال در مجموعه تولیدی پاخور تمام سعی و جدیت خود را به کار بسته اند تا بتوانند با کیفیت ترین محصولات را به دست مشتریان برسانند و به همین علت است که شرکت تولیدی پاخور جزو برترین تولید کننده های ترمز پله در سطح کشور شناخته شده است.

ارائه مشاوره های رایگان توسط کارشناسان با تجربه مشغول در این شرکت و همچنین ارسال رایگان محصولات برای خریدهای عمده از جمله مزایای انتخاب این مجموعه است. برای اینکه بتوانید مناسب ترین محصول را برای کاربرد مد نظر انتخاب کنید تنها کافیست با شماره های موجود در سایت تماس گرفته و با کارشناسان ما صحبت کنید.