ترمز پله وسیله ای است که برای ایجاد ایمنی در راه پله ها به کار گرفته می شود اما همین وسیله امنیتی در صورتی که به درستی نصب نشود می تواند خود باعث به وجود آمدن خسارات مالی و جانی مختلفی گردد. ترمز پله های مدرن و جدید امروزی دارای طراحی و ساختاری هستند که نصب آنها با استفاده از چسب ترمز پله به راحتی صورت می پذیرد.

به عنوان مثال ترمز پله آلومینیومی با دارا بودن سطحی صاف در قسمت زیرین خود می تواند به خوبی به سطح پله ها بچسبد. ترمز پله هایی که به صورت پشت چسب دار نیز تهیه شده اند در واقع زحمت بکارگیری چسب را از روی دوش مصرف کننده برداشته و راحت ترین روش نصب ترمز پله محسوب می شوند. اما اما در حالت کلی نصب انواع ترمز پله شامل مراحلی می شود که در میان تمام مردم عمومیت دارد و با انجام سه مرحله که در ادامه گفته می شود می توان ترمز پله را به صورت محکم و با دوام بر روی راه پله ها چسباند.

این مراحل بسیار آسان هستند و ابزار به کارگیری برای انجام آنها نیز در دسترس همگان قرار داشته و تمام اقشار جامعه می توانند نسبت به تهیه آنها اقدام کنند. بنابراین می توان گفت برای اینکه بتوانید یک ترمز پله با کیفیت داشته باشید و آن را بر روی پله ها نصب کنید و از این طریق ایمنی افراد را تامین کنید نیازی به صرف هزینه های بالا نخواهید داشت و با انجام پرداخت مبالغی منطقی این امر میسر می گردد.

 

 محکم ترین چسب ها برای اجرای ترمز پله آلومینیومی

نصب ترمز پله؛ ۳ قدم کوتاه و آسان

یکی از نکات مهمی که در محکم نصب شدن ترمز پله نقش ویژه ای دارد استفاده از چسب مرغوب است. چسب هایی که در بازار موجود هستند از مواد اولیه گوناگونی تولید شده اند که هر کدام از آنها کارایی و کاربرد خاص خودشان را دارند. تحقیقات و بررسی های مختلف نشان داده اند که بهترین و مناسب ترین چسب برای نصب ترمز پله چسب آهن یا پلی اورتان است.

این چسب ها قدرت چسبندگی فوق العاده ای دارند و علاوه بر آن به سطح پله یا ترمز پله آسیبی وارد نمی کنند و مواد شیمیایی موجود در آنها با مولکول های این قطعات ترکیب نخواهند شد.

از دیگر مزایای استفاده از چسب آهن یا پلی اورتان برای نصب ترمز پله این است که هنگامی که نیاز به تعویض ترمز پله داشته باشید این چسب به راحتی و بدون دردسر از سطح پله با استفاده از یک کاردک جدا می گردد. همچنین هنگامی که چسب از روی سطح پله ها برداشته می شود ردی از آن باقی نمانده و تمیزی پله ها همچنان حفظ می گردد.

 

 آیا ترمز پله پشت چسب دار نیاز به چسب اضافه دارد؟ 

ترمز پله هایی که به صورت پشت چسب دار تولید می شوند نیازی به استفاده از چسب ترمز پله اضافه نخواهند داشت. این ترمز پله ها با به کارگیری چسبی مرغوب در قسمت پشت خود قادرند به راحتی به سطح پله بچسبند و تنها لازم است مدت زمان کمی را برای خشک شدن چسب پشت آنها منتظر ماند. اگر این ترمز پله ها را بر روی سطوح صیقلی و صاف می چسبانید نیازی به استفاده از چسب اضافه ندارید.

اما گاهی ممکن است فرورفتگی ها و ناهمواری هایی در سطح یا لبه پله ها موجود باشد که در آن صورت بهتر است با استفاده از چسب های اضافی مانند چسب آهن این ناهمواری ها را پر کرد. البته امکان به کارگیری ترمز پله پشت چسب دار بدون استفاده از چسب اضافی نیز در این پله های ناهموار وجود دارد اما در صورتی که این ناهمواری ها را با استفاده از چسب پر کنید می توانید طول عمر بیشتری را برای ترمز پله رقم بزنید.

 

مراحل نصب ترمز پله با چسب

نصب ترمز پله؛ ۳ قدم کوتاه و آسان

اکثر ترمز پله های امروزی با استفاده از چسب ترمز پله به محل مورد نظر چسبانده و فیکس می شوند. به کارگیری چسب آهن یا بولی اورتان برای نصب این ترمز پله ها رواج بسیاری پیدا کرده است و نتایج مطلوبی را ارائه می دهد. برای انجام عملیات چسباندن ترمز پله با استفاده از چسب مراحل زیر را طی کنید:

  1. تمیز کردن راه پله: قبل از شروع به چسباندن ترمز پله لازم است به خوبی سطح پله ها را از وجود روغن یا رطوبت پاک نموده و از تمیز بودن آن اطمینان حاصل کنید تا بتوانید حداکثر چسبندگی را برای ترمز پله به سطح پله ها به ارمغان بیاورید.
  2.  زاویه بندی دقیق: انجام زاویه بندی با استفاده از سانتی متر یا خط کش امکان پذیر است به این صورت که از لبه پله ها حدود یک سانتی متر به عقب می روید و این یک سانتی متر را در ابتدا و انتهای پله علامت گذاری می کنید. بدین ترتیب می توانید ترمز پله را بدون زوایای کج در روی پله ها نصب کنید.
  3. چسباندن ترمز پله: در مرحله آخر لازم است مقداری از چسب آهن یا پلی اورتان را در قسمت پشت ترمز پله قرار داده و آن را در سرتاسر ترمز پله پخش نمایید. مقداری از چسب را نیز بر روی سطح پله قرار دهید و آن را دوباره به تمام سطح مورد نظر بمالید. پس از انجام این عملیات ترمز پله را در قسمت مورد نظر قرار داده و با اعمال فشاری اندک کار را به اتمام برسانید. فراموش نکنید که برای خشک شدن چسب ها باید اندکی انتظار بکشید.

 

 چگونه ترمز پله را پیچ کنیم؟ 

بعضی از پله ها که دارای سطوح ناهمواری هستند یا در قسمت لبه دچار پریدگی شده اند و شرایط لازم برای نصب ترمز پله با چسب را ندارند ممکن است استفاده از چسب ترمز پله برای نصب کافی نباشد. در چنین مواردی استفاده از پیچ و رولپلاک جهت اجرا و نصب ترمز پله پیشنهاد می شود.

برای اینکه بتوانید ترمز پله ها را به سطح پله پیچ کنید نیاز به دریل دارید و با استفاده از این وسیله سوراخ هایی را در سطح پله ایجاد می کنید. پس از قرار دادن ترمز پله در مکان مورد نظر نسبت به سوراخ کردن ترمز پله نیز اقدام کنید. سپس با استفاده از پیچ و رولپلاک ترمز پله را به قسمت های سوراخ شده پیچ کنید. دقت داشته باشید که این روش نصب تنها برای ترمز پله آلومینیومی به کار گرفته می شود.

هر چند که نصب ترمز پله با استفاده از پیچ استحکام بیشتر آن را به ارمغان می‌ آورد اما توصیه می‌ شود ترمز پله‌ ها را تا حد امکان با استفاده از چسب بچسبانید تا نتیجه کار مرتب‌ تر ظاهر شده و ترمز پله به مرور زمان دچار تغییر شکل فیزیکی نگردد و مجبور به سوراخ کردن پله‌ ها نباشید. 

 

 شرکت تولیدی پاخور

نصب ترمز پله؛ ۳ قدم کوتاه و آسان

ترمز پله های تولید شده توسط شرکت تولیدی پاخور در مدل های گوناگونی موجود هستند که از آن جمله می توان به ترمز پله آلومینیومی و ترمز پله های پشت چسبدار اشاره کرد. پیشنهاد شرکت تولیدی پاخور این است که ترمز پله های آلومینیومی که توسط این مجموعه تولید می شوند با استفاده از چسب ترمز پله مخصوص مانند چسب آهن یا پلی اورتان چسبانده شوند تا بیشترین استحکام را داشته باشند.

لازم به ذکر است که ترمز پله های پشت چسب دار تولید شده توسط این مجموعه دارای چسب مرغوبی هستند و معمولاً نیازی به استفاده از چسب اضافه نخواهد بود. اما در صورتی که پله ها دچار ناهمواری های زیادی باشند استفاده از چسب بلامانع بوده و می تواند قسمت های فرو رفته پله را پر کند. برای دریافت ترمز پله های با کیفیت شرکت تولیدی پاخور با ما تماس بگیرید و از راهنمایی های کارشناسان با تجربه استفاده کنید.