بنابراین امروزه از وسیله ای به نام ترمز پله جهت ایجاد ایمنی در آنها استفاده شده است تا احتمال افتادن و سر خوردن به حداقل ممکن برسد. برای اینکه بتوانیم ترمز پله را بر روی پله ها قرار دهیم لازم است آن را توسط ابزار مختلف فیکس نمود به صورت محکم در سر جای خود نگه داریم. انجام این کار از طریق دو روش پیچ کردن و استفاده از چسب امکان پذیر است. به کارگیری پیچ مستلزم انجام سوراخکاری در پله ها و روشن کردن دریل است. این روش در صورت توصیه می شود که امکان به کارگیری چسب وجود نداشته یا پله ها دارای ناهمواری های زیادی هستند.

در این صورت می توان با استفاده از پیچ، ترمز پله را به سطح پله پیچ کرد و از کنده شدن آن جلوگیری نمود. اما در قالب مواقع ترمز پله با استفاده از چسب بر روی پله قرار می گیرد. به کارگیری چسب برای نصب این محصول باعث می شود بتوانید ظرافت کار را افزایش داده و تمام نقاط ترمز پله را بر روی پله فیکس کنید و بدین ترتیب استحکام قابل قبولی را برای آن به ارمغان بیاورید.

ما در این مقاله قصد داریم شما را با انواع چسب های متداول مورد استفاده برای نصب ترمز پله آشنا کنیم و نکات مهمی که در هنگام نصب استپ پله با استفاده از چسب ترمز پله وجود دارد را به طور مختصر بیان نماییم. 

مزیت استفاده از چسب برای نصب استپ پله

ترمز برای راه پله

یکی از تجهیزات مناسب برای استقرار ترمز پله برای سطح پله ها چسب ترمز پله است که با استفاده از آن می توان به راحتی و در کمترین زمان نسبت به انجام این عملیات اقدام نمود. چسب های مخصوص ترمز پله که با نام چسب آهن و پلی اورتان شناخته می شوند دارای قدرت چسبندگی فراوان بوده و می توانند برای مدت زمان زیادی بدون اینکه حالت اولیه خود را از دست بدهند ترمز پله را نگهدارند.

این چسب ها خاصیت فیزیکی خود را بر اثر شرایط جوی و دمای بالا و پایین از دست نداده و می توانند حالت ارتجاعی و چسبندگی فوق العاده خود را حفظ کنند. نحوه استفاده از این چسب ها بسیار آسان است و فقط کافیست آنها را بر روی سطح مورد نظر قرار دهید و با یک وسیله مانند کاردک با ضخامت یکسان پهن نمایید. بدین ترتیب خواهید توانست تا مسئله را بر روی سطوح ناهموار نیز چسبانده و توسط این چسب مرغوب قسمت های خالی را پوشش دهید.

چسب ترمز پله پس از نصب شدن نیز می تواند به راحتی از روی سطح مورد نظر پاک شده و اثری از خود باقی نگذارد. این مزیت ها همگی دلایلی بر محبوب شدن این چسب قوی و موثر هستند و باعث شده اند این محصول مورد توجه بسیاری از دیزاینرها قرار بگیرد. 

نکات نصب سرگیر پله با چسب

ترمز پله در فضای باز

افرادی که قصد دارند استپ پله را با استفاده از چسب ترمز پله نصب کنند لازم است نکاتی که در ادامه گفته می شود را بدانند تا بتوانند یک نصب بدون نقص و کامل را انجام دهند به طوری که ظرافت کار آنها به خوبی به چشم می آید.  این نکات عبارتند از: 

چربی و رطوبت را بزدایید

یکی از نکات مهمی که برای نصب ترمز پله لازم است مد نظر داشته باشید این است که چربی یا رطوبت موجود بر روی پله ها به صورت کامل بزدایید تا مانع ایجاد چسبندگی قوی نگردند و در صورتی که این نکته را رعایت نکنید ممکن است ترمز پله در کوتاه مدت از سطح پله ها جدا شده و نیاز به نصب مجدد داشته باشد. 

ناهمواری ها را پر کنید

بعضی از پله ها دارای ناهمواری هایی هستند که بر اثر مرور زمان به وجود آمده است. به طور مثال ممکن است این پله ها در اثر ضربه در قسمت لبه یا ساعت خود دچار صدمه شده باشند و ناهمواری هایی در آنها ایجاد شده باشد. برای اینکه بتوانید ترمز پله را به صورت دقیق نصب کنید و حداکثر کارایی را از آن دریافت نمایید بهتر است در صورت امکان این ناهمواری ها را پر کرده و با استفاده از مصالح مخصوص یا چسب نسبت به رفع آنها اقدام کنید و سپس ترمز پله را بچسبانید. 

تعیین زاویه قبل از نصب

پیشنهاد می شود قبل از اینکه استپ پله را بچسبانید به خوبی زاویه بندی را انجام داده و مسیر دقیق قرارگیری ترمز پله را مشخص کنید تا بعد از خشک شدن چسب مجبور به نصب مجدد تربت پله نباشید.  

کمی از لبه فاصله بدهید

معمولا برای اینکه ترمز پله های تخت را بر روی سطح پله قرار بدهند آنها را کمی از لبه پله فاصله می دهند تا به خوبی در مسیر پای افراد قرار گرفته و از لیز خوردن آنها جلوگیری کند. 

خصوصیات چسب آهن و پلی اورتان

چسب آهن و پلی اورتان از نمونه چسب های قوی و پرطرفداری هستند که یکی از کاربردهای اصلی آنها نصب ترمز پله است. این چسب ها به خوبی می توانند جاذبه میان ترمز پله وسط را برقرار نموده و مانع از کنده شدن آن شوند.

چسب آهن معمولاً با رنگ زرد شفاف تولید می شود که حالت کشسانی دارد و به مرور زمان این حالت ارتجاعی خود را از دست نمی دهد و بدین ترتیب دچار خشک شدن و ترک نگردیده و می تواند به وظیفه خود تا مدت زمان زیادی عمل کند. چسب آهن کاربردهای زیادی دارد و به عنوان یک چسب همه کاره نیز شناخته می شود.

چسب پلی اورتان نیز که با رنگ سفید شیری تولید می شود برای مصرف گوناگون به کار گرفته شده که مهمترین آنها بهره گیری به عنوان چسب ترمز پله است. این چسب می تواند به خوبی در میان شیارهای ریز و درشت جای گرفته و ارتباط بین استپ پله و سطح پله ها را برقرار نماید.

قدرت چسبندگی این وسیله نیز بسیار زیاد است و از آن برای اتصال چوب های ام دی اف نیز استفاده می شود. به کارگیری این دو نوع چسب می تواند نتایج مطلوب و ماندگاری را برای عملیات نصب ترمز پله به همراه داشته باشد و فرد استفاده کننده رضایت کامل را از آنها خواهد داشت.    

میزان استحکام ترمز پله پشت چسب دار

ترمز پله هایی که به صورت پشت چسب دار تولید می شوند خاصیت چسبندگی زیادی دارند و به علت استفاده از چسب مرغوب در قسمت پشت آنها کاملا مورد اعتماد هستند. شما می توانید این محصولات را بدون نیاز به استفاده از چسب اضافه بر روی سطح پله بچسبانید.

تنها کافیست لایه پوشش قرار داده شده بر روی چسب را از ترمز پله جدا کنید و سپس آن را بر روی پله ها قرار داده و با اعمال کمی فشار باعث فرو رفتن چسب در سطح ترمز پله گردید. بدین ترتیب اتصالی قوی و با دوام میان استپ پله و راه پله ها برقرار خواهد شد که باعث می شود امنیت مورد نیاز در مسیر رفت و آمد به وجود بیاید. 

شرکت تولیدی پاخور

شرکت تولیدی پاخور به عنوان یکی از برترین تولید کنندگان ترمز پله در سطح کشور معرفی می شود و هر ساله افراد زیادی برای خرید محصولات این مجموعه تولیدی به وب سایت اینترنتی آن مراجعه می کنند. نصب ترمز پله هایی که توسط این شرکت ساخته می شود با استفاده از چسب ترمز پله با کیفیت انجام می گردد که این روش نصب یکی از ساده ترین و سریع ترین راهکارها برای داشتن پله های امن به حساب می آید.

شرکت تولیدی پاخور جهت رفاه حال مشتریان ارسال رایگان برای خریدهای عمده را در نظر گرفته است و بدین ترتیب کاهش هزینه چشمگیری را برای خریداران رقم می زند. کیفیت محصولات تولید شده توسط این مجموعه به حدی رسیده است که سازمان های ذیربط نسبت به ارائه تاییدیه های استاندارد به این شرکت اقدام نموده اند و بدین ترتیب کیفیت محصولات شرکت تولیدی پاخور را مورد تایید قرار می دهند.

انعطاف پذیری محصولات تولید شده توسط شرکت تولیدی پاخور به حدی است که می توان آنها را در انواع پله های ساختمان های جدید یا قدیمی به کار گرفت و طراحی این محصولات به گونه ای انجام شده است که بتوانید نصب آنها را بر روی هر پله ای با هر جنسی انجام دهید و مشکلی از این بابت نداشته باشید.

به همین دلیل است که بیشتر نصابان انتخاب محصولات شرکت پاخور را ترجیح می دهند و آنها را به دیگران توصیه می کنند. شما عزیزان می توانید جهت دریافت راهنمایی های رایگان و ثبت سفارش با ما تماس بگیرید.