برداشتن گام های امن و بدون لغزش بر روی پله ها تنها با استفاده از ترمز پله میسر می شود و با استفاده از این وسیله می توان از به وجود آمد آسیب های جسمانی برای افراد جلوگیری نمود. ترمز پله سیلیسی از جمله ارزان ترین و مدرن ترین نمونه های ترمز پله است که استفاده از آن بسیار ترند شده است. 

تکنولوژی ساخت این ترمز پله توسط متخصصین و طراحان با تجربه ارائه گردیده است و اساس کار آن ایجاد اصطکاک میان پله و کفش است تا بدین ترتیب از لغزش افراد جلوگیری شود. این محصول ضخامت زیادی را بر پله ها نمی افزاید و بدین ترتیب از گیر کردن این ترمز پله به کفش جلوگیری گشته و در واقع جزئی از ساختار پله محسوب خواهند شد. 

استفاده از استپ پله سبب می شود در شرایط بارانی نیز بتوانید بر روی پله های خارج از ساختمان رفت و آمد کنید و با اطمینان کامل پایین و بالا بروید. نصب این محصول نیز به دو روش پشت چسبدار و درجا ریز امکان پذیر است و افراد می توانند با توجه به شرایط یه کدام از این دو روش را انتخاب کنند. 

میزان استحکام ترمز پله های سیلیسی به حدی است که تردد کنندگان در یک ساختمان کمتر از ۵ طبقه می توانند به راحتی بر روی آنها رفت و آمد کرده و این میزان تردد باعث رسیدن آسیب به این محصول نخواهد شد. 

کدام ترمز پله مناسب تر است؟

ترمز پله

در میان ترمز پله هایی که توسط تولید کنندگان مختلف تولید می شوند مدل های گوناگونی را مشاهده می کنید که ممکن است تصمیم گیری را برای شما پیچیده و دشوار کند. اما برای انتخاب مناسب ترین گزینه بایستی عوامل گوناگون را مدنظر قرار دهید و با توجه به فاکتورهایی که در ذهن دارید بهترین نوع موجود را برگزینید. 

عوامل محیطی و فضای مورد نظر اولین گزینه و مهمترین بخش انتخاب شما را تشکیل می دهد. بنابراین نمی توان گفت که بهترین ترمز پله همیشه یک گزینه ثابت است بلکه بهترین بودن را شرایط موجود و هماهنگ ترین محصول با این شرایط به خود اختصاص می دهد. 

اگر ساختمانی دارید که ارتفاع زیادی ندارد و در حد کمتر از ۵ طبقه است نیازی به صرف هزینه و پول زیاد برای خرید ترمز پله های گران قیمت نخواهید داشت و می توانید با استفاده از ترمز پله های نواری پشت چسبدار نیاز ساختمان را برطرف نموده و امنیت را در راه پله ها برقرار سازید. 

این انتخاب می تواند صرفه جویی اقتصادی قابل توجهی در هزینه ها به همراه داشته باشد. اما انتخاب ترمز پله سیلیسی برای ساختمان های بیشتر از پنج طبقه که ارتفاع زیادی دارند و معمولاً افراد زیادی در طول روز به آنجا رفت و آمد می کنند منطقی نیست. در چنین بناهایی که دارای راه پله های زیادی هستند بایستی از ترمز پله مقاوم تری استفاده کنید که بتواند برای مدت زمان زیادی قابل استفاده باشد و در اثر تردد دچار فرسایش یا تغییر حالت نگردد. 

چنانچه در مورد جنس انواع ترمز پله های موجود سوالی دارید و نیاز به دریافت اطلاعات تخصصی پیدا کردید می توانید با افراد متخصص و با تجربه مشورت کنید. 

آیا دانه های سیلیس کنده نمی شوند؟

ترمز پله سیلیسی

ترمز پله های سیلیسی با استفاده از دانه های سیلیس ساخته می شوند. سیلیس نوعی سنگ است که توسط دستگاه ها و ماشین آلات پیشرفته به دانه هایی تقسیم می شود که مورد استفاده در صنعت ساخت ترمز پله واقع می شوند. 

این دانه ها اصطکاک مناسبی را برای کفش افراد خواهند داشت و هنگامی که بر روی این ترمز پله قدم می گذارید متوجه وجود این اصطکاک و بازدارندگی به وجود آمده توسط آن خواهید شد. این دانه ها استقامت مناسبی در برابر فشار دارند و هنگامی که افراد بر روی ترمز پله سیلیسی رفت و آمد می کنند هیچگونه خدشه ای در ساختار این دانه ها به وجود نخواهد آمد. 

اما نکته قابل توجه این است که نصب این محصول را به طریقی انجام دهید که استحکام لازم برای دانه ها برقرار شده و به راحتی از سطح ترمز پله کنده نشوند. ترمز پله سیلیسی در دو نوع تولید می شود که عبارتند از:

  • نواری: این نوع ترمز پله در کارخانه آماده می شود و از نوعی لایه کاغذی به عنوان شاسی برای آن بهره گیری شده است. بر روی این لایه کاغذی نوعی چسب مستحکم قرار داده می شود و دانه های سیلیس را بر روی آن قرار می دهند. تمام این عملیات توسط دستگاه های پیشرفته و مجهز انجام می گردد و به همین دلیل این ترمز پله نواری می تواند به خوبی انتظارات افراد را از داشتن یک ترمز پله با دوام و زیبا برآورده سازد. نصب این محصول بسیار آسان است و تنها کافی است قسمت بیرونی چسب را بردارید و آن را به سطح پله ها بچسبانید. برش زدن این ترمز پله نیز توسط فرد نصاب انجام می گردد و می توانید به اندازه سطح پله ها یا کمتر از آن برش ها را انجام دهید. 
  • درجا ریز: در روش نصب درجا ریز بایستی از چسب های محکم مانند چسب پلی اورتان یا آهن استفاده کنید تا اطمینان لازم از کنده نشدن دانه های سیلیس را به دست بیاورید. 

شرکت تولیدی پاخور

شرکت تولیدی پاخور تمام ترمز پله های سیلیسی و سمباده ای و همچنین استپ پله های فلزی را در اوج کیفیت بازار ارائه می کند تا بدین ترتیب بتواند نقش موثری در ایجاد امنیت برای تردد کنندگان در ساختمان های مختلف داشته باشد. 

این مجموعه تولیدی تجربه چندین ساله خود را به کار گرفته است تا محصولاتی را روانه بازار سازد که در میان رقبا حرف اول را می زنند. ترمز پله سیلیسی تولید شده توسط شرکت تولیدی پاخور از دانه های سیلیس با کیفیت تولید می شود که دوام زیادی دارند و می توانند به خوبی به کفش افراد گیر کنند و تعادل در حرکت را برای آنان رقم بزنند. 

چنانچه قصد خرید ترمز پله را دارید می توانید از طریق شماره تلفن های قرار داده شده در سایت با ما تماس بگیرید و از طریق ارتباط با بخش مشاوره، راهنمایی های لازم را در جهت انتخاب مناسب ترین محصول دریافت کنید. 

متخصصین مشاور ما همواره آماده هستند تا بتوانند بهترین پیشنهادها را به شما بدهند و بدین ترتیب مناسب ترین انتخاب را برای خریداران رقم بزنند تا بتوانند خریدی با کیفیت و بدون نقص داشته باشند. همچنین از این طریق می توانید قیمت های جدید را دریافت کرده و با توجه به بودجه ای که مد نظر گرفته اید ثبت سفارش کنید.