ترمز پله  محصولی است که ترددی راحت تر و امن تر را بر روی پله ها فراهم می آورد و از به وقوع پیوستن بسیاری از اتفاقات و حوادث جلوگیری نموده و خطرات جانی را از بین می برد. انواع ترمز پله با ساختارهای گوناگون تولید می شوند که هر کدام از آنها نحوه نصب مخصوص به خود را دارند. برخی از ترمز پله ها با استفاده از چسب در محل مورد نظر ثابت می شوند و برخی از آنها با استفاده از پیچ و رولپلاک نصب می گردند. 

اما اگر بخواهیم اکثریت را در نظر بگیریم باید بگوییم تمام ترمز پله ها قابلیت نصب با استفاده از چسب ترمز پله را دارند. بنابراین نیازی به به کارگیری پیچ و رولپلاک در شرایط معمولی وجود نداشته و از این وسایل تنها در زمانی استفاده می کنیم که سطح پله ناهموار باشد یا امکان ایجاد چسبندگی وجود نداشته باشد. 

با توجه به موارد گفته شده می توان نتیجه گرفت که نصب ترمز پله پروسه سختی در پیش نداشته و می توان با استفاده از چسب های مخصوص آن را در محل مورد نظر قرار داد و برای مدت طولانی استفاده نمود. 

نکته حائز اهمیت این است که با استفاده از چسب استپ پله نیاز به خریداری وسایلی مانند میخ یا پیچ یا در بعضی مواقع لبه گیر نخواهید داشت زیرا این محصول با در نظر گرفتن استانداردهای روز دنیا تولید می شود و به همین دلیل است که به خودی خود یک وسیله کامل به شمار می آید و نیاز فرد استفاده کننده را از داشتن تجهیزات دیگر برطرف نموده است. 

نصب ترمز پله آلومینیومی با چسب

ترمز پله آلومینیومی

شاید با شنیدن نام ترمز پله آلومینیومی به این فکر فرو بروید که برای نصب این محصول متحمل سختی زیادی خواهید شد و نیاز به صرف زمان طولانی خواهید داشت. اما بهتر است بدانید که نصب این ترمز پله بسیار راحت است و تنها با به کارگیری چسب مخصوص انجام می گردد. چسب هایی که در این زمینه توسط افراد با تجربه توصیه شده اند با نام چسب آهن یا چسب پلی اورتان مشخص می شوند. 

این چسب ها چسبندگی قوی به وجود می آورند و باعث می شوند ترمز پله آلومینیومی بتواند تا مدت زمان زیادی در مکان خود باقی بماند و شامل جابجایی نگردد. در ادامه به بیان مراحل نصب ترمز پله با استفاده از این چسب ها خواهیم پرداخت: 

  • پاکسازی سطح: برای نصب هر کدام از ترمز پله ها همیشه لازم است صفحه پله را از وجود هرگونه شیء اضافه یا آلودگی و چربی و رطوبت پاک کنید. از طریق این روش می توانید میزان چسبندگی و نیروی جاذبه بین دو سطح را تا حد زیادی افزایش دهید. 
  • قرار دادن چسب: در مرحله دوم با قرار دادن مقدار مناسبی از چسب بر روی پله عملیات را به پیش می برید. مقصود از مقدار مناسب چسب این است که نه آنقدر کم چسب بزنید که چسبندگی مناسب برقرار نگردد و نه آنقدر زیاد چسب بریزید که از اطراف ترمز پله بیرون بزند. همچنین ضخامت یکنواخت چسب در سرتاسر ترمز پله از اهمیت زیادی برخوردار است و باید به خوبی رعایت گردد. 
  • نصب ترمز پله: مرحله بعد مربوط به قرار دادن ترمز پله آلومینیومی بر روی سطح پله است که به راحتی هرچه تمام تر انجام می گردد. تنها کافیست فاصله یک سانتی متری را از لبه پله در نظر بگیرید و علامت هایی را با خط کش اعمال کنید. سپس ترمز پله را با توجه به علامت های گذاشته شده قرار دهید. 
  • اعمال فشار: در مرحله آخر لازم است با اعمال کمی فشار در سرتاسر ترمز پله آن را به خوبی فیکس کنید و اجازه دهید چسب به خوبی در لابلای سطح پله و استپ پله جذب شود. 

چسب پلی اورتان بهتر است یا چسب آهن؟

چسب آهن یا چسب پلی اورتان

بهترین چسب هایی که برای نصب انواع ترمز پله مورد استفاده قرار می گیرند چسب پلی اورتان و آهن هستند. این چسب ها دارای ترکیباتی هستند که می توانند چسبندگی میان سطوح مختلف را برقرار سازند. کاربرد چسب های پلی اورتان معمولا برای حذف درزهای موجود در میان پنجره های فلزی و دیوارهای گچی است. 

چسب های آهن نیز برای ایجاد چسبندگی میان دو سطح فلزی کاربرد دارند اما کاربرد این محصول گسترده تر از چسب پلی اورتان است. چسب های آهن برای چسباندن قطعاتی که از جنس فلز نیستند نیز به کار گرفته می شود. 

اما در خصوص نصب ترمز پله تفاوت میان این دو چسب وجود نداشته و هر دوی آنها می توانند به خوبی چسبندگی میان ترمز پله و سطح پله ها را برقرار سازند. بنابراین نکته حائز اهمیت در هنگام خریداری چسب تنها کیفیت آن است و بایستی در زمان ثبت سفارش دقت لازم را به کار بگیرید تا از میان برندهای شناخته شده و معتبر خرید کنید تا بتوانید بهترین و مرغوب ترین نوع چسب ترمز پله را برای اجرای پروژه نصب ترمز پله انتخاب کنید. 

ترمز پله های پشت چسب دار

ترمز پله سیلیسی پشت چسب دار

گوناگونی استپ پله های موجود در بازار بر اساس نیاز کاربران شکل گرفته است و ساختمان های مختلف با توجه به میزان ترددی که دارند نیاز به ترمز پله های مخصوص خواهند داشت . به عنوان مثال آپارتمان های بیشتر از ۵ طبقه لازم است از ترمز پله های آلومینیومی و فلزی استفاده کنند تا بتوانند حجم بالایی از تردد را پاسخگو باشند و نیاز به تعویض ترمز پله برای زمان های کوتاه مدت نداشته باشند. 

اما در ساختمان های کوتاه تر و کمتر از ۵ طبقه می توان از هر دو نوع ترمز پله استفاده کرد. ترمز پله های پشت چسب دار که با نام ترمز پله های نواری نیز شناخته می شوند در دو نوع سمباده ای و سیلیسی موجود هستند. این ترمز پله ها زحمت استفاده از چسب ترمز پله را از روی دوش نصاب برداشته اند. 

با نگاهی دقیق تر می توان گفت ترمز پله های نواری پشت چسب دار در محل کارخانه آغشته به چسب شده و در دسترس خریداران قرار می گیرند. فرد خریدار می تواند با برداشتن لایه رویی از قسمت پشت ترمز پله به لایه چسب دار برسد و تنها با قرار دادن نوار استپ پله بر روی سطح پله ها و اعمال کمی فشار عملیات نصب را به پایان برساند. 

استفاده از این روش نیاز به صرف وقت کمتر دارد و کثیف کاری های مربوط به استفاده از چسب های آهن و پلی اورتان را به همراه نخواهد داشت. اما باید در نظر داشته باشید که استفاده از ترمز پله های نواری برای مکان های شلوغ مناسب نبوده و ممکن است پاسخگوی این حجم از تردد نباشد. 

شرکت تولیدی پاخور

شرکت تولیدی پاخور به عنوان تولید کننده انواع ترمز پله های فلزی و غیر فلزی نقش برجسته ای برای پیشرفت صنعت کشور ایفا می کند. این مجموعه تولیدی محصولات خود را با حداکثر کیفیت و ظرافت تقویم مشتریان خود نموده است. 

میزان رضایتمندی خریداران محصولات شرکت تولیدی پاخور به حدی است که تبلیغات مردمی برای این محصولات شکل گرفته است و این مجموعه روز به روز شاهد افزایش تعداد مشتریان است. قیمت های ارائه شده برای انواع ترمز پله ساخته شده توسط این کارخانه در حد منصفانه و منطقی قرار دارد و بدین ترتیب افراد می توانند با خیال راحت هر نوع محصولی که خواسته باشند را سفارش دهند.