ترمز پله آلومینیومی یکی از بهترین نمونه های ترمز پله تولید شده در سطح کشور است که با داشتن دوام زیاد مورد توجه بسیاری از مدیران ساختمان و مسئولان تامین امنیت بنا قرار گرفته است. این محصول کارآمد و زیبا دارای ساختار منحصر به فرد و جذابی است که با در نظر گرفتن تمام جوانب جهت ایجاد بازدارندگی مناسب برای افراد تردد کننده کاربرد دارد.

وجود آلومینیوم آنادایز شده در ساختار این باعث شده است تا به طور کامل در برابر رطوبت ایستادگی داشته باشد و در اثر فشار یا ضربه دچار صدمه نگردد. ترمز پله آلومینیومی که به عنوان اولین و رایج ترین ترمز پله موجود در کشور ما شناخته می شود امروزه توسط سازمان های مختلف مانند اداره جات دولتی یا ساختمان های خصوصی و مراکز آموزشی و همچنین آپارتمان های مسکونی مورد استفاده قرار می گیرد.

تامین امنیت جانی برای افراد مهمترین وظیفه استپ پله آلومینیومی محسوب می شود و این وسیله می تواند به خوبی از عهده انجام این وظیفه بر بیاید. متخصصین تولید کننده ترمز پله آلومینیومی شب تاب دار توانسته اند با ایجاد شیارهای مناسب بر روی آن سرعت افراد تردد کننده را برای راه پله ها کنترل نموده و از افتادن یا لغزش آنها جلوگیری کنند.

هنگامی که کفش های لغزنده یا مرطوب بر روی این ترمز پله ها قرار می گیرد با گیر کردن برآمدگی های کف کفش در شیارها اصطکاک مناسبی ایجاد شده و بدین وسیله افراد می توانند تعادل خود را در هنگام حرکت حفظ نمایند.

از آنجا که خسارات مالی و جانی متعددی در اثر لغزش بر روی راه پله ها ایجاد می شود استفاده از این وسیله در بسیاری از ساختمان ها از لحاظ قانونی اجباری است و ساختمان هایی که شامل این قانون می گردند در صورت عدم استفاده از این ترمز پله نمی توانند موفق به دریافت مجوز پایان کار شوند.

 

مزایای بکارگیری ترمز پله آلومینیومی با رویه لاستیک

اولین ترمز پله فلزی در کشور؛ ترمز پله آلومینیومی

یک نمونه ترمز پله پرکاربرد که با نام ترمز پله لاستیکی شناخته می شود توسط شرکت های تولیدی معتبر روانه بازار شده و رواج بسیاری در میان مردم داشته است. این ترمز پله با کیفیت که با استفاده از یک شاسی آلومینیومی آنادایز شده ساخته می شود توسط یک رویه لاستیکی مشکی رنگ پوشش داده شده و بدین ترتیب می تواند راه پله ها را کاملاً ضد لغزش کند.

لاستیک ماده است که حالت ارتجاعی داشته و می تواند در شرایط مرطوب بهترین اصطکاک را میان کفش و پله ها برقرار کند. بنابراین به کارگیری ترمز پله آلومینیومی با ریه لاستیک در محیط هایی که بیشتر اوقات در شرایط بارانی قرار دارند گزینه مناسبی محسوب شده و اکثر ساختمان های مستقر در شمال کشور برای ایجاد امنیت در راه پله های خارج ساختمان استفاده از این ترمز پله را ترجیح می دهند.

این محصول زیبا علاوه بر ایجاد امنیت برای تردد زیبای راه پله ها و در نتیجه دکوراسیون خارجی ساختمان را به ارمغان آورده و با داشتن رنگ مشکی جذاب خود توجه افراد را جلب می نماید. استفاده از این استپ پله می تواند هماهنگی رنگی جالبی میان عناصر مختلف را نیز نتیجه دهد.

 

نظافت ترمز پله را جدی بگیرید

انجام نظافت منظم ترمز پله آلومینیومی دارای اهمیت زیادی است باعث می شود علاوه بر ایجاد تمیزی و رعایت بهداشت از وقوع اتفاقات ناگوار جلوگیری گردد. برخی از مزایای انجام نظافت مداوم ترمز پله عبارتند از: 

  • گیر کردن اشیا داخل شیارها: همانطور که گفته شد ترمز پله های آلومینیومی در قسمت رویه خود دارای شیارهایی هستند که محل مناسبی برای تجمع ذرات ریز و درشت محسوب می گردند. عدم انجام نظافت منظم در این قسمت ها باعث می شود این ذرات ریز بر روی یکدیگر انباشته شده و به پای افراد گیر کنند و بدین ترتیب باعث زمین خوردن آنها و ایجاد حوادث ناگوار گردند. 
  • حفظ بهداشت: نظافت مرتب ترمز پله باعث می شود تجمع قارچ و باکتری در قسمت رویه یا زیرین آن انجام نشده و بدین ترتیب بهداشت محیط حفظ گردد و سلامت جان افراد به خطر نیفتد. 
  • عدم ایجاد لغزندگی: ترمز پله هایی که به صورت مداوم تمیز نمی شوند ممکن است تحت تاثیر مواد مختلف قرار گرفته و به مرور زمان دچار لغزندگی شوند و کارایی خود را از دست داده و عملکرد مناسبی نداشته باشند. 
  • افزایش طول عمر استپ پله: اگر ترمز پله را به صورت مرتب تمیز کنید می توانید در افزایش طول عمر آن و ماندگاری بیشتر ترمز پله نقش موثری داشته باشید. 
  • حفظ جلا و زیبایی ترمز پله: هر وسیله ای با انجام نظافت منظم همیشه جلا و زیبایی خود را حفظ نموده و می تواند به زیباتر دیده شدن دکوراسیون ساختمان کمک زیادی کند. 

 

 

استپ پله تک کانال یا دو کانال؟

اولین ترمز پله فلزی در کشور؛ ترمز پله آلومینیومی

انواع ترمز پله آلومینیومی که امروزه تولید می شود و مدل های گوناگون موجود است که از آن جمله می توان به استپ پله تک کانال و دو کانال اشاره نمود. منظور از تک کانال یا دو کاناله بودن ترمز پله وجود لاین های آلومینیومی در قسمت رویه آن است که با تلفیق لاستیک یا پی وی سی همراه است.

ترمز پله هایی که به صورت تک کاناله تولید می شوند در قسمت رویی خود دارای یک ردیف لاستیک یا پی وی سی هستند و عرض کمتری نسبت به ترمز پله های دو کاناله دارند. ترمز پله های دو کاناله با دارا بودن پهنای بیشتر و دو عدد لاین پی وی سی یا لاستیکی قسمت بیشتری از سطح پله را پوشش داده و برای پله های پهن مناسب ترند.

این ترمز پله ها تفاوت چندانی در عملکرد نداشته و هر دوی آنها می توانند بازدارندگی مناسبی را برای تردد افراد به وجود بیاورند. اما اینکه کدام ترمز پله بهتر است بستگی به شرایط موجود در راه پله ها و ساختمان شما دارد.

به عنوان مثال اگر کاربری ساختمان برای افراد معلول در نظر گرفته شده است بهتر است از ترمز پله های دو کانال استفاده کنید تا بتوانید ایمنی بیشتری را برای این اشخاص رقم بزنید و رفت و آمد آنها برای راه پله ها را ساده تر کنید. اما راه پله های ساختمان های پر رفت و آمد و سازمان های دولتی یا آپارتمان ها می توانند با استفاده از ترمز پله آلومینیوم تکانال نیز ایمیل شده و بازدارندگی لازم را داشته باشند. 

 

 

مقایسه طول عمر ترمز پله در مکان سایه بان دار و بدون سایه بان

ترمز پله آلومینیومی محصولی است که با استفاده از یک شاسی آلومینیومی آنادایز شده ساخته می شود و رویه آن با موادی مانند پی وی سی یا لاستیک مجهز می گردد. همانطور که می دانید پی وی سی از مواد پلاستیکی و پلی اتیلنی تولید می شود که ممکن است در صورت مواجهه طولانی مدت با اشعه فرابنفش خورشید تا حدی دچار تغییر در عملکرد گردد.

لاستیک نیز با وجود استقامت بالا در برابر شرایط گوناگون جوی ممکن است در معرض نور خورشید در طی زمان طولانی دچار فرسایش گردد و حالت ارتجاعی خود را از دست بدهد. بنابراین می توان نتیجه گرفت که هر چند ترمز پله آلومینیومی با رویه پی وی سی یا لاستیک دوام و طول عمر بالایی دارد اما هنگامی که از آنها در محیط های خارج از ساختمان و آفتابگیر استفاده شود می تواند طول عمر کمتری را نسبت به ترمز پله های به کار گرفته شده در محیط داخلی ساختمان رقم بزند.

پیشنهاد می شود در صورت استفاده از ترمز پله در محیط های بیرونی آنها را در قسمت هایی نصب کنید که دارای سایبان هستند و از برخورد مستقیم اشعه خورشید با آنها جلوگیری لازم به عمل می آید. 

 

 

شرکت تولیدی پاخور

اولین ترمز پله فلزی در کشور؛ ترمز پله آلومینیومی

خرید ترمز پله آلومینیومی از واسطه ها باعث می شود علاوه بر اینکه مجبور به پرداخت هزینه های بیشتری شوید جنس مرغوبی دریافت نکرده و انتظارات شما از داشتن ایمنی در راه پله ها برآورده نگردد. شرکت تولیدی پاخور برای رفاه حال مشتریان محصولات ترمز پله متنوعی را در وب سایت خود قرار داده است و شما می توانید با انجام یک گشت و گذار ساده در میان گستره وسیع ترمز پله های تولید شده توسط این شرکت محصول مورد نظر خود را یافت کنید.

ثبت سفارش در این وب سایت بسیار راحت بوده و تنها با انجام چند کلیک انجام پذیر است. همچنین شما می توانید از طریق برقراری تماس با کارشناسان پاسخگو شرکت تولیدی پاخور علاوه بر دریافت مشاوره های رایگان برای انتخاب مناسب ترین محصول سفارش خود را ثبت کنید و در اسرع وقت تحویل بگیرید.